Mailserver på Panther
Fra : Michel Christensen

Dato : 13-01-04 21:09

Hejsa.

Jeg vil gerne køre min egen mailserver, men det er åbenbart ikke så lige
til. indtil videre har jeg prøvet mig frem med postfix, JAMES, JES og
QPopper. Det er indtil videre ikke lykkedes mig at få nogen af dem
konfigureret/kompileret/installeret.

Findes der en *nem* mailserver til OS X, eller en udførlig guide der gør
en af de andre til et stykke kage at installere?

--
Michel Christensen
www.loop-back.org

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-04 21:18

In dk.edb.mac, nonvalid@loop-back.org wrote:

> Findes der en *nem* mailserver til OS X, eller en udførlig guide der gør
> en af de andre til et stykke kage at installere?

<http://www.roadstead.com/weblog/Tutorials/PostfixEnabler.html>

Skulle gøre det *meget* nemt.

BOFH-excuse: user to computer ratio too high.

Fra : Michel Christensen

Dato : 14-01-04 00:13

Jonas Voss wrote:

> <http://www.roadstead.com/weblog/Tutorials/PostfixEnabler.html>
>
> Skulle gøre det *meget* nemt.

Det ser yderst nemt ud, må jeg medgive dig. men jeg kan nu til stadighed
ikke få det til at virke.

--
Michel Christensen, webdesigner
The Loopback, www.loop-back.org

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 13-01-04 22:14

Michel Christensen <nonvalid@loop-back.org> wrote:

> [...]
> til. indtil videre har jeg prøvet mig frem med postfix, JAMES, JES og
> QPopper. Det er indtil videre ikke lykkedes mig at få nogen af dem

Har du også husket at konfig. DNS?

--
Sebastian Bredsdorff
DK-2920 Charlottenlund

Fra : Michel Christensen

Dato : 14-01-04 00:12

Sebastian Bredsdorff wrote:

> Har du også husket at konfig. DNS?

jeps

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 22:21

Michel Christensen <nonvalid@loop-back.org> wrote:

> Findes der en *nem* mailserver til OS X, eller en udførlig guide der gør
> en af de andre til et stykke kage at installere?

brus dig igennem artiklerne på <http://www.afp548.com/Articles/index.html>
Der er vejledninger til flere forskellige pop, smtp og imap servere.

De fleste er dog rettet mod OSX Server 10.1-10.2, fordi AMS sucks (den
har de heldigvis droppet i 10.3 Server). De fleste af artiklerne
omhandlende 10.1 og 10.2 Server kan uden større hovedbrud overflyttes
til OSX klient udgaven.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Michel Christensen

Dato : 14-01-04 00:12

Morten wrote:

> [...]
> har de heldigvis droppet i 10.3 Server). De fleste af artiklerne
> omhandlende 10.1 og 10.2 Server kan uden større hovedbrud overflyttes

Jeg kigger på det.. takker

Fra : Lestat

Dato : 14-01-04 08:27

> Findes der en *nem* mailserver til OS X, eller en udførlig guide der gør
> en af de andre til et stykke kage at installere?

CommuniGate fra Stalker er meget simpel at installere og vedligeholde og den
kan en stinkende masse; jeg har godt nok kun prøvet den på Linux og AS/400
server, men den er også lavet til OS X og fungerer ens på alle platforme.

Desværre koster den penge :-/

www.stalker.com

/Morten