Opskrifter til mikrobølgeovn. Hjælp ønskes
Fra : MuLLe

Dato : 13-01-04 18:17

Hej NG.

Kan ikke finde andre NG, hvor mad indgår.
Så jeg håber, at jeg kan spøger her.

Jeg søger opskrifter, til mikrobølgeovn.
Er der nogen der har links, til sådan nogle opskrifter?.
Det gør ingen forskel, om det er danske eller engelske sider.

Kan der anbefaledes, nogle gode bøger om emnet?.

På forhånd mange tak

Muh Christina

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 14-01-04 03:21

"MuLLe" skrev i en meddelelse...
> Jeg søger opskrifter, til mikrobølgeovn.
> Er der nogen der har links, til sådan nogle opskrifter?.
> Det gør ingen forskel, om det er danske eller engelske sider.

Søg på google.com. - Skriv i søgefeltet fx "opskrifter til mikroovn", - og Vupti!
546 links til opskrifter - mikroovn.

Hurtigt og nemt, evt. tryk herunder..
www.google.dk/search?q=opskrifter+til+mikroovn&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

> Kan der anbefaledes, nogle gode bøger om emnet?.

Fulgte der ikke en opskriftbog med, da du købte ovnen? ..
De fleste bøger som er skrevet for mikrobølger er vist beregnet for dem som har
mikro-kombiovne.
Men, der findes da et par stykker bl.a. "Mad i Mikroovn" og "Lækker mad i Mikroovn",
begge begået af kokke-eksperten i madlavning i mikroovn og kombiovn .. Karsten
Peirup. - Forlaget hedder Borgen.

Evt. prøv biblioteket.

Go' fornøjelse med mikroovnen!

Mvh. Peter W. Bosse (Kombiovn-ejer mv.)

Judas Thomas-evangeliet:
77. Jesus sagde: Jeg er det lys, som er over dem alle.
Det er mig, som er det hele. Fra mig opstod det hele, og til mig
strakte det hele sig. Split et stykke træ, og jeg er der. Løft en sten,
og I vil finde mig der.. - Amen!

Fra : MuLLe

Dato : 14-01-04 08:39

> Hurtigt og nemt, evt. tryk herunder..

www.google.dk/search?q=opskrifter+til+mikroovn&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=
Google-s%C3%B8gning&meta=

Syntes ikke rigtigt at der kom noget, men har nok gjort noget forkert.

Men tak for hjælpen.

Mvh Christina

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 15-01-04 03:04

"MuLLe" skrev i en meddelelse...

> www.google.dk/search?q=opskrifter+til+mikroovn&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=
> Google-s%C3%B8gning&meta=
>
> Syntes ikke rigtigt at der kom noget, men har nok gjort noget forkert.

Ovenstående link er vist blevet knækket over i din browser. Du skal bare
have altsammen med - også de tal og bogstaver som står med sort.
- Dvs. at du skal 'kopier' og 'sætte ind' - af 2 gange.
(Meget besværligt at forklare for en pensioneret kombiovns- ejer) )

Ellers, så prøv det korte link herunder .. "Hokus Pokus" !..
http://makeashorterlink.com/?E2DC13117

Mvh. Peter W. Bosse

Chokoladekage i mikroovn: (er testet!)
2 æg
1½ dl sukker
2 dl hvedemel
1 tsk bagepulver
½ dl kakao
1 spsk vanillesukker
½ dl sødmælk
75 g margarine
Evt. glasur af 1½ dl flormelis

Denne opskrift er baseret på mikroovn med effekt på 1000W.
Smelt margarinen i en lille skål på fuld effekt i ½ min. Pisk æg og sukker i en skål.
Bland mel, bagepulver, kakao, og vanillesuker i. Tilsæt det smeltde margarine og mælken. Læg et stykke bage- eller smørrebrødspapir
i bunden af et rundt form med lige kanter
ca. 22 cm. i diameter. Hæld dejen i. Tilberedes uden låg på effekttrin 4 i 4 min. Drej fadet hvis ovnen er uden drejelig tallerken.
og fortsæt tilberedningen på fuld effekt i 2 min. Tag kagen ud af formen når den er afkølet og fjern papiret. Overtræk evt. kagen
med glasur.

Fra : MuLLe

Dato : 15-01-04 08:12

> [...]
> og fortsæt tilberedningen på fuld effekt i 2 min. Tag kagen ud af formen
når den er afkølet og fjern papiret. Overtræk evt. kagen

Tak for det, den skal prøves.

mvh Christina