Donnie Darko - slutning? [Spoiler]
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 13-01-04 10:56

Hej!

Er der nogen, der lige kan forklare mig slutningen?
Hvorfor er det, at Donnie dør, når han nu godt ved (eller gør han?), at
flymotoren lander i hans værelse?

Mvh.

Mads

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-04 11:08

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> escribió en el mensaje
> Hej!
>
> Er der nogen, der lige kan forklare mig slutningen?
> Hvorfor er det, at Donnie dør, når han nu godt ved (eller gør han?), at
> flymotoren lander i hans værelse?

Han vælger at dø for at redde hans kærreste. I og med at Donnie vælger at
dø, bliver hans kærreste ikke kørt over og Frank bliver ikke skudt. For mig
handler hele historien om hvordan Donnie får et indblik i hvad det vil
medføre hvis ikke bliver dræbt af den flymotor og han vælger derfor at være
på værrelset da den falder.
Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 13-01-04 11:34

> [...]
> handler hele historien om hvordan Donnie får et indblik i hvad det vil
> medføre hvis ikke bliver dræbt af den flymotor og han vælger derfor at

Tak, det var også min umiddelbare fortolkning, men det er rart lige at få
den bekræftet!

Mvh.

Mads

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-04 11:50

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> escribió

> Tak, det var også min umiddelbare fortolkning, men det er rart lige at få
> den bekræftet!

Jeg skal da lige tilføje at det ikke var min umiddelbare fortolkning. Min
umiddelbare fortolkning af filmen var "underligt, den fatter jeg ikke" og
det var først da jeg så den igennem anden gang at jeg fik lidt mere samling
på det hele.

Fremragende film forøvrigt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-01-04 12:35

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> [...]
> det var først da jeg så den igennem anden gang at jeg fik lidt mere samling

Jeg må prise det beundringsværdigt at kunne holde ud at se den film
mere end en gang.

Jeg antager, at nogen havde bildt dig ind, at den var ganske
fantastisk på forhånd?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-04 13:31

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> escribió

> Jeg må prise det beundringsværdigt at kunne holde ud at se den film
> mere end en gang.

Smag og behag, jeg nød det faktisk.

> Jeg antager, at nogen havde bildt dig ind, at den var ganske
> fantastisk på forhånd?

Jeg kendte den ikke på forhånd da jeg fandt den på tilbud hos cd-wow, så jeg
kan ikke sige jeg var forudindtaget. Første gang jeg så den sad jeg også
lidt med en blandet smag i munden, mest fordi jeg ikke fattede slutningen.
Selve filmen var for mig både underholdende og tankevækkende.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-01-04 14:09

On Tue, 13 Jan 2004 13:31:24 +0100, Lars Hoffmann wrote:

[snip]
> Første gang jeg så den sad jeg også
> lidt med en blandet smag i munden, mest fordi jeg ikke fattede slutningen.

Det samme her. Da jeg så hørte kommentarerne fra instruktøren, begyndte
brikkerne at falde lidt bedre på plads. Som han selv siger, så er der meget
der er op til seeren selv at tolke.

> Selve filmen var for mig både underholdende og tankevækkende.

Ja, en film man godt kan tænke lidt over, selv efter den er slut.

--
Mvh. Lars

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 14-01-04 00:06

Mads Jakobsen wrote:

> Er der nogen, der lige kan forklare mig slutningen?
> Hvorfor er det, at Donnie dør, når han nu godt ved (eller gør han?),
> at flymotoren lander i hans værelse?

Kom lige i tanke om at handlingen har været oppe at vende før og at der var
én speciel tråd som jeg nød meget at læse. Den skal du da også have æren af:
http://makeashorterlink.com/?J62B31E07
Jeg tænker her på Peter Linds fortolkning af filmen...

mvh. Torben