Mac programmer på windows server
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 21-04-01 02:10

Hejsa - lige et spørgsmål.

Jeg har lige fået en gammel Mac ind af døren, jeg har aldrig
nogensinde rørt ved an mac før nu, så...

Anyways, jeg har fået koblet mac op til min pc'er vha. ethernet. Så nu
kan jeg se min win partion på mac'en og min mac partion på pc'en -
altså fino!

Jeg har system 7.5.5 på mac'en, og vil gerne have flytte nogle filer
fra pc'en overpå mac'en.

Nu kommer problemet - hver gang jeg flytter en fil eller udpakker
direkte til mac partionen, dukker den op som en "fil udvekslings et
eller andet" og alså ikke som et program som kan startes. hvorfor?

Jeg bruger stuffit i en windows udgave til at expande mac filerne med.

P.S. er det muligt at bruge min pc'er som en slags filserver, hvor mac
programmerne ligger på? - mac hd'en er ikke så stor.

Mvh. Henrik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-04-01 17:32

Henrik Nygaard <dsl37874@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Anyways, jeg har fået koblet mac op til min pc'er vha. ethernet. Så nu
> kan jeg se min win partion på mac'en og min mac partion på pc'en -

Kører du NT/2000 med "services for macintosh" slået til, eller har du
instaleret et treideparts program på enten PC eller mac?

> [...]
> direkte til mac partionen, dukker den op som en "fil udvekslings et
> eller andet" og alså ikke som et program som kan startes. hvorfor?

kontrolpanelet "arkivudveksling" tilføjer resurcegrene til filer der
kommer fra ikke HFS formaterede diske, det kan dog ikke lade sig gøre
med binære filer som eks programmer.
Vent med at pakke ud, til dine filer er på mac'en.

> Jeg bruger stuffit i en windows udgave til at expande mac filerne med.

Det må du ikke hvis det drejer sig om programmer eller andre binære - du
skal vente med at pakke dem ud på mac'en da du mister recurce grenen

> P.S. er det muligt at bruge min pc'er som en slags filserver, hvor mac
> programmerne ligger på? - mac hd'en er ikke så stor.

nej, ikke umidelbart filer på mac'en er delt i en resurce gren og data
gren hvilket ikke understøttes af Fat 16 og fat 32 - dvs dine programme
vil blive ødelagt. Jeg er ikke siker, men jeg mener at NT's native
format (NTFS eller noget i den stil) understøtter resucegrene.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 21-04-01 19:06

>Kører du NT/2000 med "services for macintosh" slået til, eller har du
>instaleret et treideparts program på enten PC eller mac?

Jeg bruger PC-MACLAN

> [...]
>
>Det må du ikke hvis det drejer sig om programmer eller andre binære - du
>skal vente med at pakke dem ud på mac'en da du mister recurce grenen

Nu er problemet bare at jeg ikke har noget expand program, dvs. jeg
har jo stuffit pakket som .hqx - og så er jeg jo lige vidt - jeg
mangler altså en binær udgave - alt er jo pakket i disse dage.

> [...]
>vil blive ødelagt. Jeg er ikke siker, men jeg mener at NT's native
>format (NTFS eller noget i den stil) understøtter resucegrene.

Hvad nu hvis jeg opretter en mac partion på disken - så skulle det jo
egentlig være muligt.

Mvh. Henrik

Fra : morten.reippuert@get~

Dato : 21-04-01 20:52

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-04-01 21:35

In article <Pine.OSX.4.33.0104212145530.499-100000@localhost>,
"morten.reippuert@get2net.dk" <morten@localhost> wrote:

Fy Morten.

> ?h, den evige: hvem kom f?rst h?nen eller ?get. Kender du ikke en
> mac-bruger du kan l?ne en CD eller diskette af med Stuffit Expander?
> Fulgte der ikke en CD eller nogle disketter med til mac'en?

Der ligger en Stuffit Expander med pÆ Mac OS CD'erne.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uh?fligt

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 21-04-01 22:18

On Sat, 21 Apr 2001 22:35:15 +0200, Martin Edlich
<newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

>In article <Pine.OSX.4.33.0104212145530.499-100000@localhost>,
> "morten.reippuert@get2net.dk" <morten@localhost> wrote:

>Fy Morten.

>Der ligger en Stuffit Expander med pÆ Mac OS CD'erne.

Øh. system 7.5.5 kom vel ikke på en cd?

Det er jo dejligt - hvis min mac så bare havde et cd drev *G* + jeg
har ingen cd'er eller manualer - så den er næsten på vej i
skraldespanden......

Mvh. Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-04-01 06:35

In article <b2u3et0l3d5698crcoupe9k4pmu28qo6cf@4ax.com>,
Henrik Nygaard <dsl37874@vip.cybercity.dk> wrote:

> Øh. system 7.5.5 kom vel ikke på en cd?

Hvorfor ikke? 7.5.3 fulgte med til min 4400 og det var da på en CD.

> Det er jo dejligt - hvis min mac så bare havde et cd drev *G* + jeg
> har ingen cd'er eller manualer - så den er næsten på vej i
> skraldespanden......

Hvad er det for en Mac du har?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : morten.reippuert@get~

Dato : 21-04-01 23:00

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-04-01 06:39

In article <Pine.OSX.4.33.0104212358010.805-100000@localhost>,
"morten.reippuert@get2net.dk" <morten@localhost> wrote:

> Jeg ved det, dette svar er sikkert ikke bedre - tjek min newsreader, jeg
> skal lige l¾re den at kende.

Pine på OS X? Der er også noget galt med tegnene selvom den står til
ISO-8859-1

> Det var nu derfor jeg spurgte om ikke han har CD'erene...

Nåeh, jeg troede du bare mente nogen tilfældige CD'ere.

> Til lykke))

Takker

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-01 16:46

> Pine på OS X?

ja

> Der er også noget galt med tegnene selvom den står til ISO-8859-1

ved det men, hvad pokker der er galt ved jeg ikke endnu... Det kommer
vel

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 21-04-01 23:04

> Med Venlig Hilsen morten reippuert Knudsen
>
> Hjaelp, jeg er boligloes i Koebenhavn

Hmmmmm, hvor bor du?

Mark

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 21-04-01 23:13

Aalborg

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 21-04-01 23:23

Henrik Nygaard wrote:

> On Sun, 22 Apr 2001 00:04:14 +0200, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
> wrote:
>
> Aalborg

hehe, jeg mener - Morten er tilsyneladende boligløs i københavn - hvor
bor han mon...

Mark