køling af AMD Athlon Barton xp 2500+ (1833~
Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 12-01-04 20:50

Hej allesammen

Som de fleste ved er jeg ved at bygge mig en computer
Jeg har fundet ud af at jeg vil ha mig en cpu der hedde
AMD Athlon Barton xp 2500+ (1833mhz)
Er det sådan en der skal køler på eller er det ligemeget

mvh

Erik B. Jørgensen

Fra : Claus Hansen

Dato : 12-01-04 21:25

Det er en meget god ide med en køler ellers har du kun din cpu i ca. 10
sekunder så er den bogstaveligt talt brændt af...
Du kan få en køler med som passer direkte på....Jeg tror det koster omkring
100,- mere hvis du vælge den type der hedder "in-a-box" og så er du sikker
på at den passer.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 09:02

Claus Hansen wrote:
> Det er en meget god ide med en køler ellers har du kun din cpu i ca. 10
> sekunder så er den bogstaveligt talt brændt af...

Det er meget kortere end det.
Du kan i praksis ikke nå at slukke, hvis du først har tændt uden køler.

Fra : Tommy

Dato : 13-01-04 10:54

Hej

Køler skal på det er helt sikkert.

Jeg kan anbefale en ThermalTake Silent Boost som kan fås ved shg.dk til 229
kr. + forsendelse.

Den støjer næsten ikke og den holder en Barton 2500+ på rare 31 grader når
'puteren er idle... dvs. ikke laver noget..... Når den rigtig arbejder
ligger den på 40- 43 grader.

Jeg har bygget to maskiner med denne CPU og køler.

Hilsen
Tommy

Fra : Jesper

Dato : 13-01-04 16:16

Ja jeg ville nok vælge denne til 189,- +pp
http://www.gate2prices.dk/casemods/casemods-vis.asp?Kode=O000581

Og skal det være billiger, og ikke nødvendigvis dårligere ville jeg nok
vælge denne til 99,- +pp
http://www.gate2prices.dk/casemods/casemods-vis.asp?Kode=O000548

De er begge to støjsvage. Jeg kender ikke nogen af modellerne, men de skulle
efter sigende være ganske udemærkede, og kunne holde selv noget større
CPU'er nede i temperatur.

MVH

Jesper

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 13-01-04 17:25

hej

tak for svarene det tror jeg var alt jeg skulle bruge
men hvis der er nogen der har noget at tilføje er de også velkommen

Med Venlig Hilsen

Erik B. Jørgensen

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 14-01-04 20:20

> [...]
> Hej allesammen
>
> Som de fleste ved er jeg ved at bygge mig en computer
> Jeg har fundet ud af at jeg vil ha mig en cpu der hedde

Har selv sådan en og jeg er fuldt tilfreds :)

> Er det sådan en der skal køler på eller er det ligemeget

Det behøver du nok... For et par dage siden var der en der skrev at han
havde brændt tre CPU'er af pga. af manglende køler...
Jeg har en Mist Silent Twin og har ikke haft nogen probs. indtil videre :)
http://www.studiedata.dk/productitem.aspid=ACMS001&Fane=SILENT,SICP

Mvh. Simon

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 15-01-04 20:20

> [...]
> havde brændt tre CPU'er af pga. af manglende køler...
> Jeg har en Mist Silent Twin og har ikke haft nogen probs. indtil videre :)

Hej

ok

mvh

Erik B. Jørgensen