Min kat har spist en vandballon
Fra : Thomas Andersen

Dato : 12-01-04 18:38

Hej alle,

jeg skriver her, fordi min kat lige har spist en vandballon jeg havde
liggende på bordet.
Jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre. - er det farligt? Kan man gøre
noget for at få katten til at kaste op?

Er der noget som helst jeg kan gøre andet end at vente til i morgen når
dyrlægen åbner?

På forhånd tak

Mvh
Thomas Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 19:05

"Thomas Andersen" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget for at få katten til at kaste op?
>
> Er der noget som helst jeg kan gøre andet end at vente til i morgen når

Ring til dyrlægevagten (nummeret oplyses på din dyrlæges telefonsvarer), og
forhør, hvordan du skal forholde dig. Det er gratis at ringe til dyrlægen,
også uden for alm. konsultationstid.

Kattegræs kan få katten til at kaste op. Forhåbentligvis vil ballonen blot
passere gennem tarmsystemet, måske med hjælp fra kattemalt og hårbollefoder,
men ring og spørg dyrlægen for en sikekrheds skyld.

Tina
/der håbet det bedste for din mis.

Fra : Helle Larsen

Dato : 12-01-04 21:53

> [...]
> noget for at få katten til at kaste op?
>
> Er der noget som helst jeg kan gøre andet end at vente til i morgen når

Hej Thomas,'ring og spørg Dyrlægevagten om det er farligt, som en anden
også har skrevet her på siden til dig.

Samtidigt vil jeg fortælle dig, at Circeline en dag havde spist et
stykke elastik, en af de brede .........................................
kunne jeg se næste dag i kattebakkens efterladenskab - et fint stykke
bred elastik sad pænt klistret på for enden af en kat-te høm høm. :D

Håber alt er vel for din kat. ?!?!? Skriv gerne, wonn det går ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 13-01-04 18:02

Apropo elatisk, så skal man altså passe lidt på....min ene mis spiste 20
cm. bred postelastik sidste weekend, og da jeg talte med dyrlægen, bad
hun os om at komme derover så hurtigt vi kunne. For som hun sagde, så
kunne vi godt være heldige at den kom ud af naturlig vej, men vi kunne
altså også være uheldige at elastikken satte sig fast og evt. dannede en
prop i fordøjelsessystemet, og så kan man jo bare forestille sig alle de
forfærdelige ting det kunne have resulteret i... Faktisk havde hun
oplevet flere dødsfald af katte, der havde spist garn eller sytråd,
fordi tråden kan hægte sig rundt om et eller andet oppe i svælget, og
når den anden ene så ligesom kommer ud igen kan katten blive
kvalt....det synes jeg lød lige lovligt ubehageligt ! (Så nu står
strikkurven i et skab...)

Postelastikken kom forøvrigt ud igen ved at fremtvinge opkastning, og da
det kun kan lade sig gøre med katte ved at bedøve (hvor opkast er en
bivirkning), havde vi så en noget sølle og slingrende kat resten af dagen.

Hvorvidt en vandballon er ligeså potentiel farlig som postelastikker ved
jeg altså ikke, men det var da nok en idé at ringe til dyrlægen.

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Larsen

Dato : 14-01-04 20:31

> [...]
> noget for at få katten til at kaste op?
>
> Er der noget som helst jeg kan gøre andet end at vente til i morgen når

Hej Thomas, hvordan går det med alt det ovennævnte ?? Forhåbentligt
godt ??