Eksperiment: Webcam tidsforsinkelse. Hvor ~
Fra : Henrik P Jensen

Dato : 12-01-04 07:39

Jeg har lovet Jesper G Poulsen at melde tilbage, når jeg fik det helt nye
Creative WebCam NX Ultra. Jeg ville godt lige lave en god anmeldelse, og
derfor ville jeg inden da høre om 1/4 sekunds forsinkelse er normalt mht.
webcam? Hvor lang tid har I?

Testede det ved at opdage en klappen med hænderne med lyd og finde
forsinkelsen mellem lyd og billede vha frames i Adobe Premiere. Det er vel
at mærke ikke forsinkelsen over nettet jeg tænker på, men fra webkameraet
til skærmen.

/Henrik

P.s. Det findes allerede en ok anmeldelse af det her:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=69705 og jeg laver lige min
anmeldelse færdig i løbet af et par dage

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-01-04 18:24

Henrik P Jensen wrote:

> [...]
> derfor ville jeg inden da høre om 1/4 sekunds forsinkelse er normalt mht.

Cirka det samme.

Jeg har ingen tidligere erfaringer med webkameraer og det overrasker mig
faktisk at det er så dårligt.

Og det trådløse headset er med ledning!

> [...]
> at mærke ikke forsinkelsen over nettet jeg tænker på, men fra webkameraet

Det er faktisk noget lort. Det ryger retur i morgen.

--
Jens callto://jensep

When there's no problem, you've overlooked something.

Fra : Henrik P Jensen

Dato : 14-01-04 21:02

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Og det trådløse headset er med ledning!

Taler vi om et WebCam NX Ultra? Mit headset er nemlig ikke trådløst.

> Det er faktisk noget lort. Det ryger retur i morgen.

Jeg overvejer det også kraftigt pga. tidsforsinkelsen er for stor i forhold
til andre webkamaraer.

/Henrik

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-01-04 21:10

Henrik P Jensen wrote:

> Taler vi om et WebCam NX Ultra? Mit headset er nemlig ikke trådløst.

Det skal heller ikke være trådløst, det var bare mig der huskede
forkert, men det er også OK.

> Jeg overvejer det også kraftigt pga. tidsforsinkelsen er for stor i forhold
> til andre webkamaraer.

Det ser helt godnat ud når man er synkroniseret som en cowboyfilm på tysk.
Noget juks!

--
Jens callto://jensep

None of the above may be reproduced, except by lunatics.

Fra : Henrik P Jensen

Dato : 14-01-04 22:54

> Det ser helt godnat ud når man er synkroniseret som en cowboyfilm på tysk.
> Noget juks!

Ja, det er forfærdeligt.

Det kan måske løses, når der kommer en bedre driver, men jeg tør slet ikke
satse på det, og det er nok også kun hardwaren, der har ansvaret for dette
her fejlsynkroniserede crap, så ud med det lort

Næste ting, der skal ske, er at denne anmelder:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=69705 skal have frataget sit
job fremover, når han ikke har bemærket det, men skriver, at han syntes det
reagerede lynhurtigt, når man var på nettet og talte sammen med folk. Han må
have tænkt på lyden og ikke billedet.

/Henrik