Oscar nomineringer
Fra : "...=>PH

Dato : 12-01-04 04:56

Er der nogen der ved hvornår Oscar-nomineringerne offentliggøres?

+ evt. bud på hvilken film der løber med "Best Picture".

....=>PH<=...

Fra : Philip

Dato : 12-01-04 05:09

Oscar-nomineringerne offentliggøres i Hollywood tirsdag den 27. januar.

v.h.

Philip

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 12-01-04 18:43

"...=>PH<=..." <ph81@stofanet.dkFJERNES> wrote in message
> Er der nogen der ved hvornår Oscar-nomineringerne offentliggøres?
>
> + evt. bud på hvilken film der løber med "Best Picture".

Du kan nok godt sætte dine penge på:
ROTK,
Mystic River
Cold Mountain (Miramax-film, instrueret af Anthony Minghella, baseret på en
Pulitzer-vindende roman og fuld af 'kendte, seriøse skuespillere')

De sidste 2 pladser går enten til (jeg holder på de første 2):
Master & Commander
The Last Samurai
Seabiscuit

Lost In Translation og In America er outsidere - mindre film, der kan
overraske. Sofia Coppola skal nok, om ikke andet, blive nomineret som bedste
instruktør for LIT. Familien Sheridan må nok nøjes med en original
manuskript-nominering; til gengæld kunne de godt gå hen og vinde - ellers
gør Sofia Coppola.

Andre bud på priser:
- Sean Penn (Mystic River), Bill Murray (Lost In Translation) eller Ben
Kingsley (House of Sand and Fog) vinder bedste skuespiller (formentligt
Penn)
- Charlize Theron (Monster) eller Diane Keaton (Something's Gotta Give)
vinder bedste skuespillerinde (formentligt Theron)
- Renee Zellweeger (Cold Mountain) vinder bedste kvindelige birolle
- Tim Robbins (Mystic River) kunne godt gå hen og vinde bedste mandlige
birolle, Albert Finney (Big Fish) & Ken Watanabe (The Last Samurai) bliver
nomineret.

Mvh Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-04 18:48

Mikkel Knudsen wrote:

> De sidste 2 pladser går enten til (jeg holder på de første 2):
> Master & Commander
> The Last Samurai

The Last Samurai bør ikke være med her. Er man gammel nok til at huske
Shogun, så falder The Last Samurai totalt til jorden. Dårlig og
usandsynlig efterligning.

> - Charlize Theron (Monster) eller Diane Keaton (Something's Gotta Give)
> vinder bedste skuespillerinde (formentligt Theron)

Skræmmende, så forandret den ellers så lækre Charlize er i den rolle.
Helt klart Oscar-materiale, men hun ødelagde næsten filmen for mig,
fordi jeg hele tiden sad og tænkte på, at det var utroligt, at det var
Charlize. Og sikken viljestyrke hun må have, først at tage (anslået)
10-15 kg på til rollen, og på billederne fra premieren, kan man se, at
hun har tabt dem igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 12-01-04 19:06

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

[snip]
> [...]
>Charlize. Og sikken viljestyrke hun må have, først at tage (anslået)
>10-15 kg på til rollen, og på billederne fra premieren, kan man se, at

Hun blev spurgt af Letterman, hvordan hun havde taget så meget på og
svarede: "eat like a pig" - hvilket havde være meget sjovt. At komme af
med dem igen havde krævet masser af motion - hvilket havde været knap så
sjovt.

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-04 19:18

Peter Rongsted wrote:

> [...]
> svarede: "eat like a pig" - hvilket havde være meget sjovt. At komme af
> med dem igen havde krævet masser af motion - hvilket havde været knap så

Sagde hun, hvor mange kg. det drejede sig om?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-01-04 19:44

Således skrev Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> i dk.kultur.film
Mon, 12 Jan 2004 19:17:53 +0100:

> Hun blev spurgt af Letterman, hvordan hun havde taget så meget på og
>
>Sagde hun, hvor mange kg. det drejede sig om?

<http://uk.imdb.com/title/tt0340855/trivia> siger ca. 15 kg.

Knud
--
I believe in animal testing.
<thud> <meow!>

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-01-04 09:11

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Sagde hun, hvor mange kg. det drejede sig om?

Som jeg husker det, sagde hun ca. 30 pund. Men jeg er ikke sikker på, at
jeg husker rigtigt (derfor skrev jeg det ikke).

Peter

Fra : Zeki

Dato : 12-01-04 19:06

> The Last Samurai bør ikke være med her. Er man gammel nok til at huske
> Shogun, så falder The Last Samurai totalt til jorden. Dårlig og
> usandsynlig efterligning.

Jeg deler ikke din opfattelse. Synes at 'The Last Samurai' er en fremragende
film. Hvis den ligner noget er det mere 'Danser med Ulve'.
Da amerikanerne jo er vilde med historiske episke film med store slagscener
(Braveheart, Gladiator), er TLS næppe en film der bør undervurderes.

mvh Zeki

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-04 19:29

Zeki wrote:

> Jeg deler ikke din opfattelse. Synes at 'The Last Samurai' er en fremragende
> film. Hvis den ligner noget er det mere 'Danser med Ulve'.

Den er da underholdende langt hen ad vejen, selvom jeg som tidligere
nævnt synes, den er langt fra at komme op på siden af Shogun
(tv-serien). Den er muligvis flottere produceret end Shogun, men andet
ville da også være skuffende med tanke på budgettet og de forløbne 23
år.

> Da amerikanerne jo er vilde med historiske episke film med store slagscener
> (Braveheart, Gladiator), er TLS næppe en film der bør undervurderes.

Netop den store slagscene til sidst ødelagde filmen totalt for mig. Den
fik mig til at tænke på Chuck Norris i Missing in Action, hvor han i en
åben båd beskydes inde fra bredden, uden at vietcongerne kan ramme ham.
Alt for latterligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 12-01-04 20:16

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> The Last Samurai bør ikke være med her. Er man gammel nok til at huske
> Shogun, så falder The Last Samurai totalt til jorden. Dårlig og
> usandsynlig efterligning.

Jeg må indrømme, jeg ikke har set den (dansk premiere 6/2, right?). Men nu
påstod jeg jo heller ikke, den var god - blot at den (måske) vil blive
oscar-nomineret :)

Zeki er ikke den første, der sammenligner den med Danser med Ulve - og den
gik som bekendt rent ind. I øvrigt har jeg heller ikke personligt specielt
store forventninger til Seabiscuit (som jeg missede i biograferne) - men
tilsyneladende kan amerikanerne lide den.

> [...]
> Charlize. Og sikken viljestyrke hun må have, først at tage (anslået)
> 10-15 kg på til rollen, og på billederne fra premieren, kan man se, at

Well, der er tilsyneladende ikke noget, der kan berettige en oscar i den
kategori, som en 'smuk pige spiller grim' - de sidste 3 års vindere er Julia
Roberts som (mere eller mindre) white trash, Halle Berry og Nicole Kidman
med falsk næse. Efter de billeder jeg har set er Therons fysiske
transformation fantastisk - og ifølge anmelderserne gælder det vist også
hendes generelle præstation.

Nu har jeg ikke tidligere været så imponeret af hende (hun var dog god i
Æblemostreglementet), men den oscar tager hun altså - som nævnt er Diane
Keaton vist den eneste trussel, såfremt de stemmeberettigede får et
nostalgitrip eller en trang til at applaudere en mainstream-film om
kærlighed mellem folk på deres egen alder.

Mvh Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-01-04 22:34

Kim Ludvigsen wrote:

> Skræmmende, så forandret den ellers så lækre Charlize er i den rolle.

Har den været oppe herhjemme?? Jeg har slet ikke opdaget den. Ville
gerne se den...

/David

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-04 22:41

David Rasmussen wrote:

> Har den været oppe herhjemme?? Jeg har slet ikke opdaget den. Ville
> gerne se den...

Næh, du skal vist udenbys for at se den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen