campingtrækker
Fra : steen Olsen

Dato : 11-01-04 19:45

hej gruppe
er der nogen i denne gruppe der ved om en volvo 460 1.8 med 90 hk kan bruges
som trækker, jeg kan ikke finde momentet på den,
ved godt at højt moment ved lave omdrejninger er det bedste, men kan som
sagt
ikke finde noget, er der nogen af jer der ved det , den skal kunne trække en
tec 500 på 1000
kg.
m.v.h. steen

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-01-04 20:10

steen Olsen wrote:

> er der nogen i denne gruppe der ved om en volvo 460 1.8 med 90 hk kan
> bruges som trækker, ...den skal kunne
> trække en tec 500 på 1000
> kg.

Ingen problemer! Jeg trækker 1000 kg uden problemer - også i Østrig - med en
Felicia 1.6 med bare 75 HK - og et moment på 136 nm. Du har i Volvoen et
højere moment qua det større volumen.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 11-01-04 20:31

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> Felicia 1.6 med bare 75 HK - og et moment på 136 nm. Du har i Volvoen et

Jeg er helt enig med Carsten Stage og vil vel egentlig bare tilføje en
strøtanke - man har igennem snart mange år kørt med CV gennem Europa -
vejene er blevet bedre - men ikke stejler - til gengæld er bilerne blevet
meget stærkere - tænk bare 10-15 år tilbage, hvad vi trak med dengang - vi
slæber godt nok lidt mere vægt - men mine erfaringer fortæller mig at biler
(og lastbiler) kan kører stærkere og stærkere opad - så trækproblemer bliver
der næppe med moderne biler - at så nogle biler gør det bedre en andre er en
anden sag - men alle kommer vel frem ;))
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : steen Olsen

Dato : 11-01-04 21:12

"steen Olsen" <steen10@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej gruppe
> er der nogen i denne gruppe der ved om en volvo 460 1.8 med 90 hk kan
bruges.
hej

tak for svarene så er det jo bare at se om man kan få
forhandleren ned i pris, og så håbe at man ikke skal køre
i 3 gear det meste af tiden, som med den gamle fiat.
til carsten stage undskyld hvis du fik et svar på din
privat mailadrs, ramte en forkert knap i farten den skulle have været til
gruppen

Steen Olsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-01-04 21:23

steen Olsen wrote:

> tak for svarene så er det jo bare at se om man kan få
> forhandleren ned i pris, og så håbe at man ikke skal køre
> i 3 gear det meste af tiden, som med den gamle fiat.

Helt så galt går det nok ikke. Selvfølgelig skal 3. og måske også 2. gear
benyttes på stigningerne, men ved almindelig landevejs- og motorvejskørsel
foregår det i 4. og 5. gear.

> til carsten stage undskyld hvis du fik et svar på din
> privat mailadrs, ramte en forkert knap i farten den skulle have været
> til gruppen

Det gjorde den - alt forladt... )

Fra : Gismo

Dato : 11-01-04 22:22

Det handler vel egentlig mest om, behov og forventninger, langt de fleste
nyere biler KAN slæbe en CV over stigningerne på de europæiske motorveje,
det er kun et spørgsmål om hvor hurtigt det SKAL gå, jeg har forståelse for
at langt de fleste lægger sig omkring de 100 km/t, men det behøver man jo
ikke kunne opad også, havde en pøjgot 2,0 den blev sku' tørstig når det gik
opad og jeg ville holde 80 km/t. Har nu "fået" Passat TDI og håber nu på
bedre økonomi. Glæder mig til at komme ud at trække med den.

Gismo.

Fra : T. Hartung

Dato : 11-01-04 23:24

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> at langt de fleste lægger sig omkring de 100 km/t, men det behøver man jo
> ikke

.........gør man ikke ??? troede jeg da ))))

Har nu "fået" Passat TDI og håber nu på
> bedre økonomi. Glæder mig til at komme ud at trække med den.

UFFFFF så ses ved Kassel med 100 km/t - hehe - hold til højre jeg vil nu
nappe 101 km/t )))) god fornøjelse med TDI'en du bliver ikke skuffet )

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 11-01-04 23:26

"steen Olsen" <steen10@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen i denne gruppe der ved om en volvo 460 1.8 med 90 hk kan
bruges
> som trækker, jeg kan ikke finde momentet på den,

140 NM v/2500 o/min ifølge Bilrevyen 1995.
(Jeg er så heldig at have fra årgang 1983 - 2004 + 1969)
Bogen siger videre at Volvoen kører 36,5 km/t v/1000 o/min.
Det skulle give en teoretisk hastighed på 91,25 km/t i højeste gear, så det
ser "ret godt ud".
Med en egenvægt på 975 kg. må du ifølge samme bog trække 1200 kg.
Men husk, at det er din registreringsattest der tæller, og et er teori,
noget andet er praksis.

Held og lykke på fremtiden campingture.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Hvis du stjæler fra én, så er det plagiat. Stjæler du fra ti, er det
intelligent research.
Wilson Wizner