Lidt spørgsmål for de kloge
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 18:33

Hejsa.

Jeg har bestemt mig for at skal ud og købe nyt bundkort og grafikkort, så er
det at jeg vil høre om hvad i siger til det jeg har fundet.

Ecs k7s5a-L bundkort
Club 3d geforce4 mx 400

Det er billigt men er det noget skod eller hvad
Hvis i kommer med forslag til noget andet må den samlede pris ikke overstige
1000 kr.

Hilsen
Johnny

Fra : Mikkel

Dato : 11-01-04 18:58

"Johnny Ravn" <gab"gab.gab> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er billigt men er det noget skod eller hvad
> Hvis i kommer med forslag til noget andet må den samlede pris ikke

Bundkortet ved jeg ikke noget om men grafikkortet ville jeg holde mig fra,
med mindre det er Tetris du spiller! Det er noget man brugte i maskinerne
for ca. 2 år siden vil jeg mene og kan slet ingen ting idag!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 20:49

> Bundkortet ved jeg ikke noget om men grafikkortet ville jeg holde mig fra,
> med mindre det er Tetris du spiller! Det er noget man brugte i maskinerne
> for ca. 2 år siden vil jeg mene og kan slet ingen ting idag!

Hvilket kort vil du så anbefale til max 700 kr.

Johnny

Fra : Thomas G

Dato : 11-01-04 22:32

> Hvilket kort vil du så anbefale til max 700 kr.

Her var hvad www.edbpriser.dk sagde til 700 kr

Albatron GeForceFX 5600 TV-Out + DVI 699,- (ekslusiv forsendelse)

Hvis du vælger at spenderer lige lidt mere ville jeg vælge
GeXCube Radion 9600SE TV-Out / DVI 849,- (ekslusiv forsendelse) (dette kort
er også med i testen)

Er det ikke noget ville jeg gå efter et ATI 9200 SE kort eller Nvida FX 5200
(når vi snakker den prisklasse) (se anmeldelse af prisbillige kort her
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1933). FX 5200 og 9200 SE
kortene er ikke noget værd når vi snakker spil men med lav opløsning,
effekter slået fra og en ok CPU kan det selvfølgelig sagtens lade sig gøre
at spille de fleres spil alligevel. (spiller selv Battlefield 1942 med et
ATI radon 9000 kort ... indtil mit ny bestilte 9800 pro kort kommer

Spiller du ikke 3D spil overhoved vil jeg ikke være nervøs for at vælge et
ATI 9200 SE baseret kort eller et Nvida FX5200 kort da det er langt de
billigste (og så vælge et dyere bundkort)

mvh Thomas G

Fra : Janus Aagaard

Dato : 12-01-04 00:51

"Johnny Ravn" <gab"gab.gab> wrote in message
> [...]
er
> det at jeg vil høre om hvad i siger til det jeg har fundet.

Det bundkort er simpelthen det værste man kan købe. Ved godt at det er
billigt, men jeg har ikke haft andet end problemer med de to, som mine
kammerater har købt. ECS K7S5A er søstermodel til PCCHIPS 830L, (hvilket
ikke er så underligt, idet PCCHIPS er ejet af ECS), som ligeledes har en del
problemer.

Prøv at læse lidt på denne side:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

K7S5A lider af utroligt mange fejl. De stiller meget høje krav til PSU'en.
Eksempelvis skal du have en virkelig god og kraftig PSU (min 200W TCO -
total combined output) hvis du skal have to RAM-blokke i. Det er desuden
inkompatibelt med visse grafikkort, og jeg kunne blive ved.

Mange kommer ligeledes heller ikke til at køre mere end 100 MHz på FSB'en,
da der opstår ustabilitet. Dermed kommer processoreren aldrig til køre
normal hastighed. Ikke engang den nyeste BIOS-version kan løse disse
problemer. Tør jeg sige at mine kammerater føler sig snydt?

Selvfølgelig er der nogle som kører godt, men synes også lige at du skulle
høre hvor mange problemer folk døjer med.

Håber at du finder et bedre bundkort

Mvh
Janus

Fra : Claus P

Dato : 13-01-04 08:11

Johnny Ravn" <gab wrote:
> [...]
>
> Det er billigt men er det noget skod eller hvad
> Hvis i kommer med forslag til noget andet må den samlede pris ikke

hej
mit ydmyge forslag:
Priser fra www.edbpriser.dk
Asus A7N8X 559,-
GeForce4 MX480/R9200SE 380,-
bestil fx. ved www.bob.dk
i alt 1000,- kr leveret
Hvis du ikke spiller de nyeste spil kan grafikkortet sagtens bruges, det
kan da i hvert fald køre både C&C: Generals og GTA3, og man kan jo altid
købe et hurtigere grafikkort hvis man får råd til/brug for det.