morkat, der roder i kassen.
Fra : Battlefield´s

Dato : 11-01-04 14:47

Hej
Min hunkat fik to killinger for 10 dage siden, det er gået fint. Men i dag
er hun blevet utilfreds med deres kasse. Kassen er en papkasse med
skungummihynde og et lagen øverst. Hun graver sig selv ned under hynden så
killinger roder rundt ovenpå i lagen og hynde. Det kan jo ende galt.
Jeg har givet hende en større kasse og et fleecetæppe i stedet for lagnet,
men hun roder stadig. Kassen har tre af flapperne slået ned så kassen er
huleagtig, alligevel er hun tilsyneladende ytryg.
Hun vil gerne have dem op i hulen på klatretræet, men da hun ikke selv vil
bære dem, men bare står deroppe og kalder på dem sker der nok ikke
noget ved det.
Hvad gør jeg? Skal jeg fjerne skumgummihynden? Er der måske for varmt?
Hilsen Vibeke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-01-04 15:04

Battlefield´s wrote:
> [...]
> der nok ikke noget ved det.
> Hvad gør jeg? Skal jeg fjerne skumgummihynden? Er der måske for varmt?

først kig på de forskellige facts.....

hvor stor er kassen i forhold til hulen hvor hun vil have dem hen.... hvor
mørk er den.... hvor "sikker" er den... hvor blød er den?

det kan være hun anser hulen for at være væsentligt bedre, men hvad så med
at forsøge at skabe den samme atmosfære i en anden hule..... det kan være
det kræver en helt lukket papkasse med kun et lille hul til at hun kan komme
ud og ind..... det kan være det kræver at fore hele hulen med et tæppe....
det kan også være at det kræver at i finder et mere aflukket hjørne til at
stille hulen i.... det kan også være at hulen bare skal op af en væg og stå
i et hjørne eller sådan, for at skærme af for lydene omkring den.....

prøv jer lidt frem.....

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : Battlefield´s

Dato : 11-01-04 15:19

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over
> so small a thing. Such a little thing. "

Tak for svaret.
Hulen er lige ved siden af kassen, bare højere oppe og at flytte hendes
papkasse derop synes jeg ikke er en god ide.
Kassen har samme størrelse, og samme lys (eller mangel på samme). Jeg er hel
ler ikke sikker på, at hun virkelig vil have dem op i klatretræet, måske
overvejer hun bare mulighederne.
Nu har jeg taget tæppet op af kassen, så de kun har skumgummihynden og det
ser ud til at have hjulpet. Der har måske været for varmt.
Hilsen Vibeke

Fra : Linda Seistrup

Dato : 12-01-04 09:12

> [...]
> Nu har jeg taget tæppet op af kassen, så de kun har skumgummihynden og det
> ser ud til at have hjulpet. Der har måske været for varmt.

Hej Vibeke

Da vores burmeser fik killinger gik der kun 3 dage, så skulle de absolut
flyttes. Jeg fandt killingerne i et helt andet rum, nemlig soveværelset
og i en sengeskuffe med ekstra dyner. Efter et par timers frem- og
tilbagebæring af killingerne tabte jeg kampen, og hun fik lov at ha
misserne i skuffen. Jeg oplevede at hun med jævne mellemrum flyttede
killingerne, så jeg lavede flere alternative muligheder til hende, og
den mest populære var en HUNDEKURV, og der ligger de iøvrigt stadig og
sover, nu hvor de er næsten 8 uger.

Ikke at der er meget hjælp at hente i min historie, men måske lidt
forklaring på mormis' opførsel.

Med venlig hilsen
Linda Seistrup
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-01-04 09:23

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> noget ved det.
> Hvad gør jeg? Skal jeg fjerne skumgummihynden? Er der måske for varmt?

Hun føler sig ikke tryg. Har hun frit udsyn til indgangen til værelset hun
er på? Det skal hun. Drej kassen så hun kan ligge og kigge mens hun passer
de små.Selvom der selvfølgelig er trygt hjemme hos dig, er hun et rovdyr der
skal være på vagt, når hun er i den "sårbare" situation med killinger.
Det kan være for lys eller andre dyr i nærheden hun ikke føler sig tryg ved
??

Det kan være svært at finde årsagen. Du må prøve dig frem.
Det er en dårlig ide at have dem oppe i en hule. De kan falde ud og havne på
gulvet. Læg eventuelt sko eller noget andet ind i hulen, så hun opgiver den.

Held og lykke, og god arbejdslyst - jeg ved hvor svært det kan være at finde
ud af hvad der generer de nye mødre
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-01-04 13:18

"Nina, Tender Tribes" <nina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

den.

> Held og lykke, og god arbejdslyst - jeg ved hvor svært det kan være at

Tak for rådene. Hun kan sagtens se indgangen til stuen, men der er især en
anden hunkat som hun er bange for. Det ser dog ud til at denne hunkat holder
sig på afstand, sikkert fordi den anden har killinger.
Men siden jeg flyttede tæppet i går har hun ikke rodet eller prøvet at
flytte børnene, så min teori er at der har været for varmt (kassen står op
ad en radiator), men nu ligger de altså på den "bare" skumgummihynde, men
hvis det nu er det hun vil, så OK med mig.
Nej, jeg ville ikke lade hende have børnene i klatretræet ( de var måske
endt som små aber
Heldigvis kan hun ikke finde ud af at bære rundt på de små, så den plan er
vist opgivet, efter at hun fandt ud af at de små ikke selv kom derop når hun
stod og kaldte på dem.
Hilsen Vibeke