ATI 9800 pro (med stor køleprofil)
Fra : Thomas G

Dato : 11-01-04 13:12

Hej Alle

Jeg har følgende system

ATI Radeon 9000 (pasivt kølet og noget lort både mht. performance og varme)
AMD XP 1800+ (@ til 140 * 12 =1680)
512 MB ram

Jeg er blevet overbevist (her i denne gruppe og et par af de andre om at
jeg skal holde mig fra at opgraderer fra min Throughbred 1800+ til en Barton
2500+ (eller noget i den stil) og samtidig et Radeon 9600 XT eller et Nvida
5900XT

I stedet skal jeg beholde min CPU og skifte til f.eks. et 9800 Pro kort.

Jeg har brug for følgende råd ...
Mit Kabinet er et Chieftech fra Webconsult med støjdæmpning (filt på alle
siderne, harddisk ophæng i gummi elastikker, low noice papst blæsere, m.m.)
.... der bliver derfor lidt varmere en alm (kan ikke køre 3D spil med
kabinettet lukket grundt min skod køling af 9000 kortet). Det er derfor
meget vigtigt at min opgradering giver mig et kort der

1 - Performer godt
2 - Bliver kølet tilstrækkeligt selvom kabinettet er lukket (åbner det hver
gang jeg skal spille ... så kan jeg alligevel ikke høre at den larmer ...
men det er enerverende hele tiden at skulle pille siden af og på)

Nogen gode råd til et 9800 Pro kort med

1 - God stor blæser = langsom RPM = lavere larm (evt. med justerbar
hastighed)
2 - Stor køleprofil så det er muligt at køre med en lav hastighed på
blæseren og stadig opnå ok køling

Prisen spiller selvfølgelig en rolle. Jeg forstiller mig mellem 2000 og 3000
(max) men sig til også hvis du har et forslag der koster mere ... så kan jeg
jo altid vurderer om mine krav er fulstændige umulige at håndterer

Andre kort end 9800 Pro gør ikke noget (men 9800 pro kortet gør det jo godt
i test og XT kortet er for dyrt ...)

mvh Thomas G

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-01-04 13:20

Thomas G wrote:
> [...]
> og 3000 (max) men sig til også hvis du har et forslag der koster mere
> ... så kan jeg jo altid vurderer om mine krav er fulstændige umulige

På dette mener jeg man selv kan regulere blæserhastigheden...

Tyan Tachyon G9800 (Radeon 9800Pro)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365097894

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Thomas G

Dato : 11-01-04 15:12

> På dette mener jeg man selv kan regulere blæserhastigheden...
>
> Tyan Tachyon G9800 (Radeon 9800Pro)
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365097894

Jf. TYAN's hjemmeside er det 9800 Pro-M kortet der har justerbar ventilator
ikke det alm Pro kort

http://www.tyan.com.tw/products/html/graphics_cards.html

mvh Thomas G

Fra : Jakob M

Dato : 11-01-04 15:29

> Nogen gode råd til et 9800 Pro kort med

Køb det billigste og eftermonter en stille køler
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724957910

Den skulle være meget stille på Low.

Mvh
Jakob

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-01-04 16:07

<Alt det Thomas skrev er klippet væk!>

Vælg det Radeon 9800 Pro du har lyst til og monter så en VGA Silencer, der
blandt andre steder fåes hos www.multitech.dk

Mvh.

Kenneth

Fra : Allan / Kolding

Dato : 11-01-04 18:01

Jeg kører med sådan en Artic køler,
på et Sapphire Radion 9800Pro.

Helt stille er den nu ikke !

Men jo den har 2 hastigheder.
Langsom og hurtig. Det er et minus at den ikke selv
just. fanspeed. Man skal skifte speed på en lille kontakt,
som sidder ved siden af skærm tilslutning.

Den langsome hastighed kan ikke høres.
Den hurtige kan lige høres ( Meget lidt ).
( Har selv den stående på hurtig )

Den tager en PCI plads ved siden af AGP porten.
Dette er nu fint nok, da den leder varmen ud af kabinettet
på denne måde.

Og så det værste !!!

Jeg måtte slibe noget af køleren for at den kunne være der.
Når man mont. køleren på kortet, gik den storer køleprfil,
imod 3 kondensatorer på kortet. Den ville simbelthen masse
de kondensatorer, hvis jeg ikke havde slebet 1 - 2 mm af, lige
på dette sted. Det er ikke noget som har nogen betydning, men
det er da træls, at det ikke passer sammen.
Men en lille hurtigsliber klarede dette.

Jeg ved jo ikke om det er alle kort, hvor køleren skal slibes !
Men mit skulle, men det er heller ikke noget problem, og skader ikke
køleren.

Og i bund og grund er jeg nu vældig godt tilfreds med køleren.

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : Thomas G

Dato : 11-01-04 19:34

> Nogen gode råd til et 9800 Pro kort med

Jeg valgte det billigste jeg kunne finde (som anbefalet) ... et CLUB3D -
Radeon 9800 pro. Om det bliver nødvendigt med en erstatnings køler vil tiden
vise.

Tank for de gode råd.

mvh Thomas G

Fra : Thomas G

Dato : 11-01-04 19:36

> Jeg valgte det billigste jeg kunne finde (som anbefalet) ... et CLUB3D -
> Radeon 9800 pro.

til 2415 kr (plus forsendelse og gebyr ialt 61 kr) ialt 2475 kr

Fra : Allan / Kolding

Dato : 11-01-04 20:24

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> til 2415 kr (plus forsendelse og gebyr ialt 61 kr) ialt 2475 kr

Det er de 3 transitorer øverst til venstre jeg havde bøvl med.
Dem som er øverst på kortet og lander lige
ved kølerens venstre øverste hjørne. ( Grå / hvide 3 stk )
Club 3 D har dem også, men jeg synes nu alle 9800Pro
kort ser ens ud.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364947910

Allan / Kolding