Sprød skorpe på hjemmebag?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-01-04 03:18

Hvordan laver man hjemme i privaten brød, der har den samme tynde og
sprøde skorpe som f.eks. rundstykker købt hos den professionelle bager?

Brødet kan jeg godt finde ud af (gær, vand, mel, salt etc.), men hvad er
hemmeligheden bag den tynde og sprøde skorpe?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-01-04 08:53

Steen Suder skrev:

> Hvordan laver man hjemme i privaten brød, der har den samme tynde
> og sprøde skorpe som f.eks. rundstykker købt hos den professionelle
> bager?

Man kan starte bagningen med damp og meget høj varme. Se fx

http://groups.google.com/groups?selm=slrn%2B0030d84e-8cda-42f5-8bb2-fd3345435dbe%40hq.szn.dk

Det er meget let at opnå et professionelt resultat på den måde.

--
Klaus Alexander Seistrup, Copenhagen, Denmark.
http://www.seistrup.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Flemming Kold

Dato : 11-01-04 13:20

Min almindelige ovn, kan kun gå op til 250 grader!!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-01-04 13:27

Flemming Kold skrev:

> Min almindelige ovn, kan kun gå op til 250 grader!!

Så må du nøjes med dét.