hvilket grafikkort
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 16:09

Hej alle,

Jeg har lige opgraderet til et ASUS P4P800 deluxe board, men fandt til min
rædsel ud af at min gode gamle
trofaste Voodoo 3, 2000 ikke passede ind i det nye AGP slot. Det er lidt
trist for jeg elskede det skærmoutput den havde. Jeg skal have fat i et nyt,
billigt kort som har et godt output men som er passivt kølet - det skal KUN
køre 2-d ting, ingen spil, under XP. Lige nu har jeg lånt et Sapphire 7000
kort, men jeg synes det blinker når skærmen er hvid selv ved 100 Hz på en
Sony 400 PS skærm.

Hvad siger I?

På forhånd mange tak,

Frederik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-04 16:48

"Frederik Sunne" <frederikATsoundfields.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> jeg lånt et Sapphire 7000 kort, men jeg synes det blinker når skærmen
> er hvid selv ved 100 Hz på en Sony 400 PS skærm.

Et brugt Matrox kort. Du kan også ty til ATi Radeon, men Matrox vil du nok
være bedre tjent med, når du ikke skal bruge en 3D stærk GPU.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 18:31

Jo Matrox laver suveræne kort, men hvis jeg køber
et brugt vil det sikkert heller ikke passe i det nye AGP slot...?
- Frederik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-04 21:02

> Jo Matrox laver suveræne kort, men hvis jeg køber
> et brugt vil det sikkert heller ikke passe i det nye AGP slot...?

Det kommer jo an på hvad forskellen på din agp er, men ellers jow. Matrox'
kort virker også i de nyere AGP porte.

Den eneste forskel jeg lige kender til er at man i starten ved AGPx1 lavede
porten med 3,3 volt og idag 1,5 volt (eller omvendt).

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Lund

Dato : 08-01-04 21:32

> [...]
lavede
> porten med 3,3 volt og idag 1,5 volt (eller omvendt).

Der er også en fysisk forskel, de nye porte (4x+) er lavet så man ikke kan
putte gamle kort i dem (2x-)! De passer simpelthen ikke i! Det har de gjort
fordispændingen de skal have er forskellig, og det ville brænde de nye kort
af, at putte dem i en gammel AGP-port (Sådan som jeg har forstået det).

Men hvis han ellers bare kan få fat i et matrox kort med 4xAGP er der ingen
problemer :)

Brian

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 09-01-04 14:46

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kort
> af, at putte dem i en gammel AGP-port (Sådan som jeg har forstået det).
Du kan også brænde dit nye bundkort af ved at putte et gammelt AGP kort i

/Morten

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-04 02:03

> gjort
> kort
> Du kan også brænde dit nye bundkort af ved at putte et gammelt AGP kort i

Ikke hvis det ikke passer i

Brian

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 11-01-04 06:57

Hvad med et Matrox PCI-kort? Det kan ihvertfald finde billigt...