ASUS Radeon 9600 XT eller Club3D Geforce F~
Fra : Thomas

Dato : 08-01-04 13:54

Hej

Jeg står og skal købe et nyt grafikkort til under 2000kr.
Jeg benytter meget 2D og skal have et kort der er rigtigt
skarpt i 2D (mit nuværende Geforce2 er knald skarpt).
Derudover vil jeg gerne kunne spille 3D spil og med gode
framerates +30fps. Ja de hurtige spil af slagsen naturligvis ;- )
At det er skarpt i 2D (Windows XP) er det vigtigste, men samtidig med god 3D
ydelse.

Skal det være ASUS Radeon 9600XT eller CLUB 3D Geforce 5900XT, begge med
128MB ram ???

På forhånd tak....alle input er velkomne ;- )

mvh Thomas

Fra : bjørn

Dato : 08-01-04 14:16

snup du geforce kortet.radeonkortene er noget overdrevne i performance.

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 09-01-04 20:16

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> snup du geforce kortet.radeonkortene er noget overdrevne i performance.

Det var dog den værste gang lort du fyrer af, tvært imod min ven, kører du
spil der bruger Directx 9, har Radeon kortne faktisk en meget stor fordel,
idet at Nvidias GF FX serie har nogle problemer med DX 9.

Men derud over .. tro mig ikke kun på ordet, hvad der angår Radeon og Gforce
kort, tag istedet og besøg onkel toms hjemmeside:
www.tomshardware.com og søg lidt på radeon 9600 eller 9800 .. og du vil
finde ud af at Radeon kortne absolut yder mindst lige så godt som Gforce
kortne.

Mvh Bo Bach Jensen

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 09-01-04 22:49

Hejsa

Bo find selv lidt test og du vil se XT5900 fra nvidia banker 9600XT og Pro
og det til samme pris når vi snakker XT kortene fra ati og nvidia.

Selv på tomshardware får man det resultat :D

MVH Niels

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-01-04 23:25

"Niels Rasmussen" <the.hunter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Bo find selv lidt test og du vil se XT5900 fra nvidia banker 9600XT og Pro
> og det til samme pris når vi snakker XT kortene fra ati og nvidia.

Læser nu ikke Tomshardware.
Men det er klart at 5900XT slår R9600.
5900XT bør ydelsesmæssigt sammenlignes med R9800XT
R9600 er heller ikke til samme kundesegment som 5900XT eller 9800XT.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-01-04 23:31

Martin Johansson wrote:
> 5900XT bør ydelsesmæssigt sammenlignes med R9800XT

Ahh det mener jeg nu ikke. XT versionen af 5900 har den sløveste chip i
5900-serien. Det mener jeg at have læst et sted, og jeg kan selvfølgelige
ikke lige finde linket nu. Men jeg mener bestemt at FX5900 Ultra er
hurtigst, og er derfor ikke det ypperste. Det er det billigeste highend-kort
om du vil. Derfor mener jeg ikke man skal sammenligne det med det ypperste
fra ATi...

> R9600 er heller ikke til samme kundesegment som 5900XT eller 9800XT.

Nej det er muligt, men se lige på priserne FX5900XT fås til ca. 1800,- mens
du skal et stykker over 2k for at få et 9800XT, måske endda også 3k. Jeg kan
ikke lige huske den eksagte pris i hovedet...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-01-04 23:46

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> ikke lige huske den eksagte pris i hovedet...

Nååh ja XT betyder jo det modsatte hos nVidia, det er nok bare for at
forvirre.
Altså er deres XT model den sløveste, så vidt jeg kan huske nu.
Så lad os sige et 9800 non pro?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-01-04 23:51

Martin Johansson wrote:
> Så lad os sige et 9800 non pro?

Ja - det passer nok bedre. Tror alligevel et 9800SE er lidt for sløvt

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 10-01-04 02:45

"Niels Rasmussen" <the.hunter@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> og det til samme pris når vi snakker XT kortene fra ati og nvidia.
>
> Selv på tomshardware får man det resultat :D

Jeg har så vidt jeg hvisker heller ikke kommenteret hvilket af de to kort
der yder mest, det jeg kommenterede/kritserede var vores ven Bjørns
udtalelse om at Radeon kort, som han uden belæg smed fra sig. Jeg har ikke
læst test om 5900XT endnu, og gider det nok heller ikke, tror bare jeg
holder mig til ATI's kort, dem kan jeg da finde rundt i :)

Mvh

Bo Bach Jensen

Fra : N´far

Dato : 10-01-04 00:03

> [...]
> spil der bruger Directx 9, har Radeon kortne faktisk en meget stor fordel,
> idet at Nvidias GF FX serie har nogle problemer med DX 9.

Først og fremmest: Der er mange mennesker her i NG, som har mere forstand på
ting og sager omkr. grafikkort !!! Det er sgu næsten alle dem! *lol*
Her mine 25 øre så:
Hvorfor skal d da være Club3D kortet ? Har ik læst meget ros om
Club3D...andre meninger?

JEG fik jo fat i en ATI9200, med 256MB Ram. 256MB! Er der nogen,som kan
fortælle mig, hvad jeg kan bruge det til? For 1 eller måske også 2 DX9
spil, læser man,ok. Men - med denne grafikprocessor på?
Men:
Jeg vil nu alligevel give Bo ret.

Spørgsmål: var der nu GF-problemer med selve DX9 spil - eller "kun" en
GF-nedtur med høje AA og anisotropic filtering aktiveret? Det udgør og
kendetegner måske d nye DX9 ? Ligger der nogle billeder på nettet med og
uden AA og anisotropic filtering ? Takker her for et link.
Er det med tiden ik muligt for Nvidia, at komme med nogle bedre driver, tror
du?

Læst over de sidste par dage:
....9000 hurtigere end 9200....9500 hurtigere end 9600....9600 kun en
overclocket 9200.... så det der med 9500@9700, 9800SE@9800Pro modd og OC mig
her og der...
........ enhanced, power og normal......... Det er sgu noget rod, det her,
synes jeg...no bad feelings...
----------------------------
Da jeg nu er sikker på , at Nvidia/GF har lige så meget rod ( læs:
salgsteknik) blandt deres emner, gad jeg slet ik læse så meget om dem og
deres kort..
Jeg har bestilt mig et 5900XT. Eller - jeg fået min indre fred igen *s*.
Hvad mon brugtprisen er om et 1/2 år ? For en 5900XT og en 9600XT.
Nogle bud?
Jeg tror personligt,at når først kortet, lige meget hva´ forn´ en af de to,
sidder i maskinen, vil du blive glad for samme.
Mvh.
N´far

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 10-01-04 13:40