skift af grafikkort med færest problemmer
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 07-01-04 21:19

Hej
Jeg få et nyt grafikkort en af dagene, og står derfor over for at skulle
skifte det gamle kort ud med det nye.
Hvordan gennemføres denne operation nemmes, er det bare:
afinstallation driverne til det gamle kort
sluk maskine og bytte kortene
installation af nye drivere

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-04 22:18

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@vision.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skifte det gamle kort ud med det nye.
> Hvordan gennemføres denne operation nemmes, er det bare:
> afinstallation driverne til det gamle kort

Ja, næsten. Du bør dog lige boote en gang, efter at du har afinstalleret
driveren, således at du kan sikre dig, at den kun kører med windows
standarddriver. Så stopper du pc og skifter kortene ud, genstarter og
installerer den nye driver.

Kurt

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 07-01-04 22:47

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> med windows standarddriver. Så stopper du pc og skifter kortene ud,
> genstarter og installerer den nye driver.

Ok, så siger jeg mange tak for hjælpen

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg

Fra : busk

Dato : 11-01-04 21:56

> Ok, så siger jeg mange tak for hjælpen

En del nye grafikkort kræver desuden at man monterer et internet
strømkabel - samme stik som til cd-rom drev. Der er en god chance for at du
har et ledigt strøm-stik, men ellers må du anskaffe dig en såkaldt
'strømtyv' eller Y-splitter, som er et dobbeltstik. Måske er der nogen der
kan forklare hvilken et man skal købe til dem der måtte være i den
situation?