Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Graffikkort til under 600?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-01-04 18:54

Hej,

Jeg får samlet et ny computer på et EPoX EP-8RDA+-bundkort. Jeg har meget
svært ved at finde ud af, hvilket graffikkort jeg har. Mine krav er:

- Det behøver ikke være godt til spil, da jeg stort set aldrig spiller på
min computer.
- Det skal ikke have en køler, da jeg satser på et støjsvagt system.
- Det skal være stabilt.
- Det må meget gerne tv-out.
- Min skærm er en Samsung 152S (1024x768), hvis det har noget at sige.
- Max. pris 600,-

Se evt. liste fra den forhandler hvor jeg plejer at handle på
www.tjdata.dk/shopdisplayproducts.asp?id=31&cat=GRAFIKKORT - men det behøver
ikke være et der kan købes der.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jens Gregersen

Dato : 06-01-04 23:00

> Jeg får samlet et ny computer på et EPoX EP-8RDA+-bundkort. Jeg har meget
> svært ved at finde ud af, hvilket graffikkort jeg har. Mine krav er:

Du mener vel hvilket grafikkort du skal have(?)

> [...]
> - Det skal være stabilt.
> - Det må meget gerne tv-out.
> - Min skærm er en Samsung 152S (1024x768), hvis det har noget at sige.

Radeon 9200 SE er såvidt jeg er informeret passivt kølet (= ingen
blæser). Deres 2d-billede er også rigtig godt - ligeledes med tv-out'en.
Men når du siger du ikke skal spille burde du vel næsten have et
Matrox-kort. De har klart det bedste 2d-billede samt den bedste tv-out.
Men for 600,- får du knap et nyt Matrox-kort. Så der skal du købe brugt...

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 07-01-04 16:04

Hej,

Valget står nu mellem:

ATI 9200SE 128MB DDR RAM TV+DVI
Geforce FX 5200 128Mb DDRram tv/out/DVI
GeForce4 MX480 128 MB DDRram TV-Out

Hvilket skal jeg vælge?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jens Gregersen

Dato : 07-01-04 16:08

> ATI 9200SE 128MB DDR RAM TV+DVI
> Geforce FX 5200 128Mb DDRram tv/out/DVI
> GeForce4 MX480 128 MB DDRram TV-Out
>
> Hvilket skal jeg vælge?

Jeg ville helt sikkert vælge ATI-kortet af flere grunde:

- Passivt kølet
- Bedre 2d (og bedre tv-out)

Og sidst så er de to geforce kort faktisk stort set bare et Geforce 2
PRO, der er pyntet lidt på.