Radeon 9600 - Pro?
Fra : Per10

Dato : 06-01-04 16:12

Hej gruppe

Jeg har købt et 3D grafikkort med Radeon 9600 Pro, men der står ikke "pro"
på æsken. Nu siger forhandleren at kortet kun laves i pro-udgave. Kan det
virkelig passe? Og er det så 9600-chippen, der kun laves som pro, eller er
det 3D som kun bruger pro-chippen?

Håber nogen har et bud.
Per

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 06-01-04 16:29

Og er det så 9600-chippen, der kun laves som pro, eller er
> det 3D som kun bruger pro-chippen?

Club3D eller Connect3D? Hvor har du købt kortet? Pris? Link? Kig på
hastigheden på rammene - den skal helst være 600 MHz (dvs. 2x300).

Fra : Per10

Dato : 06-01-04 16:58

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Club3D eller Connect3D?
Club 3D
hastigheden på rammene
så vidt jeg kan se 2x300 MHz

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 07-01-04 14:53

> Club 3D
> hastigheden på rammene
> så vidt jeg kan se 2x300 MHz

Så er det helt sikkert Pro...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-01-04 17:12

"Per10" <per10fjern@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkelig passe? Og er det så 9600-chippen, der kun laves som pro, eller er

I 9600-serien er der både pro, ikke pro, XT og SE. Du kan bl.a se
clockfrekvenserne her:
http://www6.tomshardware.com/graphic/20031015/radeon9600xt-01.html

Nogle kort bliver dog lavet med andre RAM-hastigheder, men så længe at
chippen køre 400 MHz, så kalder de dem pro alligevel. Dårligt salgstrick :-/

mvh Frank