køb af nyt grafikkort hvad kan det??? ? ?
Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 05-01-04 18:43

Hej

Jeg vil godt høre noget om et grafikkort der hedder...eller jeg har et link
til det her
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017910
Er der nogle der kenner det
kan det køre NFS:underground i en god opløsning
og Battelfield 1942 og andre spil i det niveau

på forhånd tak for svarene

Med venlig hilsen

Erik B. Jørgensen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 05-01-04 20:09

> [...]
> Er der nogle der kenner det
> kan det køre NFS:underground i en god opløsning
> og Battelfield 1942 og andre spil i det niveau

Der sku _ikke_ være nogen problemer med at køre de nævnte spil eller andre
der pt. er på markedet i den stil i en god opløsning (min. 1024x768, 32 bit,
alle details på max).

> på forhånd tak for svarene
>
> Med venlig hilsen
>
> Erik B. Jørgensen

Kenneth

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 05-01-04 19:25

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3ff9b645$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> der pt. er på markedet i den stil i en god opløsning (min. 1024x768, 32

ok det er bare okey

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-04 21:56

> bit,

> ok det er bare okey

Det kommer dog an på resten af maskinen, hvis det ellers er iorden kan du
godt :) - Jeg har selv et Sapphire 9500 pro og det er ganske udemærket
kvalitet!

Brian

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 06-01-04 16:39

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det kommer dog an på resten af maskinen, hvis det ellers er iorden kan du
> godt :) - Jeg har selv et Sapphire 9500 pro og det er ganske udemærket

hej

jeg har ikke en computer men det er fordi jeg er ved at bygge en selv
og så hade jeg hørt noget om det grafikkort altså at det skulle være god og
så skrev jeg så her til
for at få det bekraftet

Med Venlig Hilsen

Erik B. Jørgensen

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 06-01-04 16:46

"Erik Buch Jørgensen" <erikbj96@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Erik B. Jørgensen
>
> eller jeg har en computer men den er total kaput den kan vist i prosent
0,0000000001% af en nomal computer kan

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-04 17:12

> jeg har ikke en computer men det er fordi jeg er ved at bygge en selv
> og så hade jeg hørt noget om det grafikkort altså at det skulle være god
> [...]

Ok, men hvis du bare sørger for at resten er iorden så skal det nok kunne
klare det ;)

End Barton 2500+ og 512 MB DDR PC3200 RAM... Så skulle du være godt kørende,
med en god køler kan du så overclocke også :)

Brian

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 06-01-04 21:36

> [...]
kørende,
> med en god køler kan du så overclocke også :)

hej

ja den bliver helt klart bedre en det men jeg er kun 12 år
og jeg har længe tænkt over hvad overclocke er
og vordan man gør det er der en der kan svare mig på det er de meget
velkommen

Med Venlig Hilsen

Erik B. Jørgensen

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-04 20:22

> [...]
> og jeg har længe tænkt over hvad overclocke er
> og vordan man gør det er der en der kan svare mig på det er de meget

Kort fortalt er at overclocke, at få udstyret til at køre hurtigere end det
er beregnet til ;)

Det gøres som regel fra BIOS, det er ikke så svært når man først har fået
det forklaret... Det vigtigste man skal huske når man overclocker er dog
køling!

Brian

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-01-04 20:28

Erik Buch Jørgensen's utterance expressed in

> ja den bliver helt klart bedre en det men jeg er kun 12 år
> og jeg har længe tænkt over hvad overclocke er
> og vordan man gør det er der en der kan svare mig på det er de meget
> velkommen

Hej Erik

En processor arbejder med en vis clock-frekvens som
måles i Hertz (Hz).. Dette er groft sagt hvor mange
gange i sekundet computeren laver noget. Moderne
computere er så hurtige at man måler det i GigaHz
(altså milliarder af Hertz). Jo højere frekvens -
jo hurtigere arbejder computeren. Når man
"overclocker" sætter man frekvensen til noget højere
end det der oprindeligt var tiltænkt. Altså man sætter
en 2400 Mhz (to tusind fire hundrede MegaHz
= 2.400.000.000 Hz!!!) processor til fx 3000 MHz.

Men ligesom alle andre elektriske ting bliver der afsat
en vis energimængde i processoren. Jo hurtigere den
arbejder - jo mere energi afsættes i den. Hvis man over-
clocker en del bliver det nødvendigt med ekstra køling.

Som oftest er det bare at flytte en jumper eller vippe
en dil-switch, men på nyere bundkort er det ofte bare at
indstille frekvensen i bios.

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Erik Buch Jørgensen

Dato : 07-01-04 20:59

> [...]
>
> Som oftest er det bare at flytte en jumper eller vippe
> en dil-switch, men på nyere bundkort er det ofte bare at

hej

Nu ved jeg så vad overcloke er og vordan man gør det
Tak for svarene

Med Venlig Hilsen

Erik B. Jørgensen