sammenskudsret
Fra : hedegaard

Dato : 10-01-04 20:45

Hej
Skal til forsinket julefrokost med naboerne i næste weekend. Vi skal alle
ha´ en ret med... Jeg ved, at der indtil nu er nogen der medbringer
frikadeller med tilbehør, pandekager med rejefyld, suppe og dessert...
Nogen der lige har en god ide til hvad vi kan medbringe? Jeg er lidt
idéforladt - SUK

MVH Tina

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 10-01-04 21:45

Jeg er lidt idéforladt - SUK

Du kunne bage noget brød, det er altid lækkert med frisk hjemmebagt brød.
K&M

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 10-01-04 21:47

hedegaard skrev i en meddelelse...
> [...]
> medbringer frikadeller med tilbehør, pandekager med rejefyld, suppe
> og dessert... Nogen der lige har en god ide til hvad vi kan

Tarteletter

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 10-01-04 22:23

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der lige har en god ide til hvad vi kan medbringe? Jeg er lidt
> idéforladt - SUK

Jeps: fyldte kartofler

Udhul et par bagte kartofler (eller måske nok lidt mere end et par
stykker...ved ik' lige hvor mange i bliver) og spis kartoffelkødet til hvad
I nu måtte have lyst til at spise det med....eller se længere nede for et
forslag til hvad kartoffelkødet kan bruges til.

Pisk et par æg sammen og kom lidt reven ost i + evt. hytteost. Bland
oste/ægge/hytteosteblandingen med en rest kolde, kogte ris(gerne parboiled
med vilde - men _ikke_ basmati - tror ikke det vil smage godt sammen med de
andre ting), en smule presset hvidløg, rødløg i tern, strimlet skinke og
hvad du ellers måtte ligge inde med af spændende ting og sager. Spørg mig
ikke så gerne om mængder, men ris m.m.-blandingen skal være godt sovset ind
i ægge/osteblandingen

Fyld blandingen i de udhulede kartofler (som jo nu stort set ikke er andet
end skrællen), pynt dem evt. med et par skiver cherrytomater og sæt dem i
ovnen ved ca. 200 grader i 30-45 minutter. Smager lige forrygende uanset om
de bliver serveret varme, lune eller kolde.

Kartoffelkødet kan du også vælge at mose med et par æg, lidt hvedemel,
muskatnød, reven parmesanost, salt og evt. peber i et forhold så det får en
god fast konsistens. Lav blandingen til kugler på størrelse med
bordtennisbolde, blancher dem let i kogende vand med en bouillonterning, tag
dem op og lad dem lige tørre lidt og smid dem så på en varm pande i lidt god
olivenolie. Bumbummelum og et øjeblik, og du har en god omgang gnocci (eller
hvordan det nu staves - tror nok at det udtales "njokki"). Serveres med en
god tomatsovs.

Gnoccierne er nok ikke det mest oplagte at medbringe til en julefrokost, men
de fyldte kartofler skulle da nok kunne gå an ville jeg mene

Mvh Mads

Fra : Stinne og Rune

Dato : 11-01-04 20:57

Hej

Vi har lige været til noget lignende, jeg havde også mine kvaler!!

Jeg endte med at bage nogle butterdejssnacks med oliven, soltørrede tomater
og ost, dertil lavede jeg en stor skål tzaziki og tomatsalsa og købte en
pose tortillachips. Det var en stor succes og så var der også snacks til
efter middagen. Sørgeligt nok var den eneste ret der blev spist 100% op en
stor familiepizza, som en medbragte og det til trods for, at der var både
lækre tærter, hj.lavet hønsesalat og et lakse/reje fad + en masse andet.

God fornøjelse!

Stinne

---