Devis første sne
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 18:27

Ja, jeg ved ikke hvor Devi har boet før hun kom på det lokale internat, men
i går aftes var det i hvert fald fuldstændigt klart at hun aldrig havde
været ude i sne før.

Min bror og jeg tog hende med en tur ud i sele i går ved ti-tiden, for der
var endnu ikke saltet og ryddet på fortovene i min boligforening og ved den
nærliggende kirke - og så var der så stille at ingen opdagede at jeg kom
slæbende med den bette tøs

Det første stykke tid bar jeg hende - og hun rystede som et lille espeløv.
Jeg tror det var en kombination af skræk, forventning - og kuldegysninger -
for der var altså rigtigt koldt. Et stykke henne blev hun dog ivrig efter at
komme ned så jeg satte hende på fortovet og sikke et syn. Først forsøgte hun
at løfte alle fire poter samtidigt - for det var sørme godtnok koldt det der
hvide noget. Så blev alle poterne rystet en for en. Men der gik altså ikke
mange sekunder før hun fandt ud af at det var da egentlig meget sjovt - vel
at mærke hvis man gik inde i de høje snedriver og ikke på fortovet. Da vi
nåede over på kirken, hvor der er nogle gode kælkebakker, gik tøsen helt
amok. Ind i den første den bedste snedrive og så rulle en ordentlig tur
rundt så hun lignede en firbenet snemand. Og så kom hun også i legehumør for
vores fodtrin lød jo heller ikke helt normalt i al den sne, så hun forsøgte
at løbe fra os når vi tog et skridt, med det resultat at jeg fræsede rundt
med en kat i fuld fart - op og ned ad bakker og trapper. Hele turen kom hun
med de sødeste små pive- og knirkelyde i sopranleje og vi kunne ikke lade
være med at grine af hende, så sød var hun.

Og så kunne jeg til min store glæde også observere at det trods alt var godt
at komme hjem igen. Pludselig var lejligheden jo varm til sammenligning med
det hvide derude og hun susede ind i stuen og gik igang med en storvask -
imens de to andre snusede nysgerrigt til hende.

Freya ville også meget gerne have været ude en tur, men det tør jeg altså
ikke med hendes immunforsvar. Hun må pænt vente på forår og plusgrader inden
hun kommer på gåtur igen.

Bare lige en lille glad historie herfra med et ønske om en god weekend til
jer alle.

Mvh Tina - og de tre pelsmuffer.
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 19:27

> [...]
> www.1001kat.dk
> www.gizzemissen.dk
>
> Sød historie. Hvordan lærte du katten at gå i sele ?? Går den KUN i sele
udenfor ?? Eller har I løbegård ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 20:01

Helle Larsen skrev i en meddelelse...

> Sød historie. Hvordan lærte du katten at gå i sele ?? Går den KUN i sele
> udenfor ?? Eller har I løbegård ??

Hej Helle

Jeg tror jeg har været utrolig heldig for jeg har ikke lært nogle af mine to
tøser at gå i sele på - for begges vedkommende fik de den bare på og så var
vi nærmest ude at gå samme eftermiddag. Til gengæld har min store dreng ikke
rigtigt grejet det med sele endnu, vi har prøvet en enkelt gang hvor han
blev så konfus at han fik viklet sig ud af selen til min store skræk. Det
kan måske have noget gøre med at han ikke var kendt i området, da han
flyttede ned til mig gik han fra midlertidig udestatus til udelukkende
indekat (som for øvrigt går strålende). Så for ham tror jeg den store
åbenbaring kommer den dag jeg finder et sted at bo med en have, så jeg kan
få bygget mig en løbegård til skattebasserne - det tror jeg de allesammen
vil nyde.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 11-01-04 05:29

> [...]
> www.1001kat.dk
> www.gizzemissen.dk
>
> Hej Tina, tak for svar. Her er flere ?? De seler, du bruger, er det
almindelige H-seler ?? Ved du, om der findes andre/bedre slags af seler ??

Kan man skrive privat med dig ?? Skriv eventuelt til mig så, først
så.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-01-04 16:13

Helle Larsen skrev i en meddelelse...
> Hej Tina, tak for svar. Her er flere ?? De seler, du bruger, er det
> almindelige H-seler ?? Ved du, om der findes andre/bedre slags af seler
??

Den sele jeg bruger til tøserne er en ganske almindelig h-sele i sort
velour - godt nok købt i Sverige - men såvidt jeg kan se identisk med dem
man kan købe i forretningerne herhjemme. Den Gizmo har vredet sig ud af en
enkelt gang er også en slags h-sele, bare til større katte og med kliklåse i
stedet for det sædvanlige kattehalsbåndsspænde, der let kan gå op igen. Den
har jo så desværre indtil nu ikke vist sig at være nogen stor succes. Jeg er
sikker på at der findes andre seler der sikkert er bedre, det er blandt
andet noget jeg er ved at undersøge af helt andre årsager

> Kan man skrive privat med dig ?? Skriv eventuelt til mig så, først
> så.

Selvfølgelig kan du skrive privat til mig. Du skal da være meget velkommen.
Jeg elsker at snakke kat Den letteste vejledning jeg kan give er nok at
klikke på det sidste link i min signatur, så kan du sende en e-mail til mig
via dk-fritid-dyr-kat hjemmesiden - så skriv endelig

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 11-01-04 17:09

> [...]
> klikke på det sidste link i min signatur, så kan du sende en e-mail til mig
> via dk-fritid-dyr-kat hjemmesiden - så skriv endelig

Hej Tina, jeg er for "dum". Hvilket sidste link ?? i hvilken
signatur?? Hvor ?? Gider du ikke godt at skrive en lille bitte en
til mig først. For jeg kan altså ikke finde ud af det.

Fra : Noon

Dato : 10-01-04 19:32

> Først forsøgte hun
> at løfte alle fire poter samtidigt - for det var sørme godtnok koldt det der
> hvide noget. Så blev alle poterne rystet en for en.

Jeg kan lige se det for mig... Herligt, at ha lidt at små-gnække af!!

Og sig mig engang, hvor i landet bor I?? Vi har det mest kedelige vejr i
Sydjylland... Lidt småregn!! Men det er da rart at høre, at nogen er
heldige med vejret!! Så lille misser ku få sig den sjove oplevelse!! He he

Tak for den gode historie...

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 19:52

Noon skrev i en meddelelse...

> Jeg kan lige se det for mig... Herligt, at ha lidt at små-gnække af!!

Hun så også rigtig sjov ud. Ærgerligt at det var bælgravende mørkt på det
tidspunkt - ellers havde vi nok taget kameraet med også for at forevige
øjeblikket.

> Og sig mig engang, hvor i landet bor I?? Vi har det mest kedelige vejr i
> Sydjylland... Lidt småregn!! Men det er da rart at høre, at nogen er
> heldige med vejret!! Så lille misser ku få sig den sjove oplevelse!! He he

Vi bor i Randers og i går dalede der megastore snefnug ned det meste af
dagen. Men det var nu alligevel heldigt at vi tog hende med ud i går aftes,
for her til morgen så det hele mere sjappet ud - til trods for minusgrader
stadigvæk - og der var saltet overalt og det nænnede jeg ikke at udsætte
hendes små poter for.

> Tak for den gode historie...

Velbekomme

Mvh Tina