Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot G5 vs G3
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 10-01-04 18:10

Jeg har en Canon PowerShot G2 der har været brugt så meget på 2 år (mere end
15000 billeder) at den trænger til udskiftning, de fleste af skruerne der
holder sammen på den er snart faldet af.

Jeg havde tænkt mig at købe en Canon PowerShot G5 til erstatning, men nu
hører jeg at G3 skulle være bedre end G5. Nogle af mine venner siger at G5
laver violette farver i kanten af billederne. Er der noget om dette???

Mvh
Torben

Fra : Jensen

Dato : 10-01-04 18:09

Prøv at kig her, der er et stor "In-depth review",
om begge kameraer, og der vist noget om det....

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/

Peter

Fra : Morten Bested

Dato : 10-01-04 18:58

Hvis du har brug for at printe eller andet hvor den højere opløsning vil
være en fordel, så vælg G5. Ellers vil du være udmærket tjent med G3.
G5 har nogle enekelte problemer med b.la. violette kanter på nogle enkelte
billeder (fringing). Men generelt tror jeg ikke det vil genere. G3 har også
dette problem, men det er lidt værre på G5.

Læs evt. mere om valgt her:
http://search.dpreview.com/forums/search.asp?query=g5+vs.+g3&forum=1010

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-01-04 22:13

Hej Torben,
Hvis du har skudt så mange billeder, må der være basis for at overveje et
300D eller 10D isf.
Mvh, Hans

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-01-04 23:35

Canons G serie er ikke det bedste de har lavet, G3 er efter min mening
overgået af deres Powershot A80 som er et lækkert lille kamera, jeg bruger
det til fester og ferien, rart lige at have i lommen hvis der sker noget og
så tager det fantastiske billeder til den pris. Men når du er oppe og tage
så mange billeder så køb da et Spejlrefleks kamera, hvis det er mere sådan
til ferie og en masse hyggefester omkring grillen kan jeg varmt anbefale et
300D fra Canon. Har selv Nikon kameraer som er utroligt lækre og du kan købe
et Nikon D100 fo ca. 13000 som nyt (uden objektiv). Godt fint kamera.

Men hvis du siger at det gamle G2 er ved at falde fra hinanden, så når du
engang har fået et nyt kamera så er jeg lidt interesseret, jeg sidder nemlig
og fikser lidt med nogle digitale og analoge kameraer og det kunne være
sjovt at prøve med sådan et og se om man ikke kunne få noget sjovt ud af
det. Så hvis du vil sælge efter du har fået nyt så er jeg en potentiel
køber

Kontakt mig gerne engang post@JEG_GIDER_IKKE_HAVE_SPAMsiho.dk

Mvh
Simon Nielsen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 11-01-04 04:48

Hovedparten af mine billeder er taget på hash løb rundt i verdenen (en form
for orienteringsløb, se mere på ch3.dk). G2'eren har været perfekt til dette
behov da den fylder så lidt at den er til at løbe med. G-serien udmærker sig
også ved at have folde ud skærmen på bagsiden, det har jeg ikke set på andre
Canon kameraer.
Mvh
Torben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-01-04 10:29

Torben Schou Jensen skrev i sit indlæg på usenet:
> med. G-serien udmærker sig også ved at have folde ud skærmen på
> bagsiden, det har jeg ikke set på andre Canon kameraer.

A-80 har også fået folde-ud-skærm.

Jeg har også hørt, at G5 har en del "støj" i højeste opløsning, så G3 er et
ligeså godt valg, hvis man ikke har noget at bruge den sidste mpixel til
f.x. hvis kan laver billeder i plakatstørrelse.

M.v.h.

Jan (der er glad for sit G3)