Rejse til tenerife
Fra : Susanne

Dato : 10-01-04 15:42

Hej

Mine forældre rejser til Tenerife her om en uges tid - et ægtepar på godt 60
år - er der nogle, der kan anbefale nogle ture evt. vandreture i nærheden af
Los Christianos og hvad er værd at se i byen - kan man gå til byen Las
Americas? Hvordan kommer man billigst rundt? Hvordan og hvad koster det at
komme til naboøen La Gomera og er det en oplevelse værd? Andre gode fif
modtages gerne.

Mvh

SFH

Fra : bingo

Dato : 10-01-04 16:42

> [...]
>komme til naboøen La Gomera og er det en oplevelse værd? Andre gode fif

Tenerife er dejlig - men området omkring Los Christanos og Playa De
Las Americas er MEGET turistagtigt, men et er jo også fint nok, da man
jo selvfølgelig lejer sig en i min. 3 dage og så drager rundt og ser
de helt utroligt flotte landskaber, med Teide området som en klar
"etter" - herefter skal man også køre en tur til Masca-dalen ( drej
til venstre i Santiago del Teide). Her får man bjergkørsel for alle
pengene + en fantastisk udsigt. La Gomera hart jeg ikke været på, men
der sejler færge fra Los C.- kender dog nogen der har været der og de
var meget begejstrede. Men har man en bil er der utallige steder
indenfor få timers kørsel, som vil betage .
Forøvrigt - "om man kan gå fra Los C til Playa d l A" om man ka´ de
er totalt vokset sammen til en by !

Men alt i alt er en bil et must - men selvfølgelig er der jo guiedede
busture til alle de gode steder - men det koster jo ligeså meget som
en udlejningsbil - og man er ikke så fri til stop når man lyster - og
det gør man mange gange

Mogens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-01-04 23:55

Hej

"Susanne" <someone@mail.dk> wrote:

> [...]
>komme til naboøen La Gomera og er det en oplevelse værd? Andre gode fif

Indledningsvis vil jeg bemærke at det er lidt synd at de har valgt netop
dét område på TF, med mindre de blot vil sole og bade, for meget andet
er der ikke i det område, for 25 år siden var der "4 huse" i området,
resten er kommet til siden, dvs. masser af grimt betonbyggeri, og
utroligt goldt og afsvedet, de skulle bestemt ha' valgt nord TF, hvor
der er utroligt smukt og frodigt. - Nå, men det var jo ikke det du
spurgte om

Vandreture er nok meget begrænset, ja, man kan selvfølgelig altid gå
ture, men som nævnt er området meget goldt og kedeligt, ihvertfald
inden for normal gå-afstand. - Som en anden skrev, LC og LA er vokset
sammen til een by.

Den billigste måde at komme rundt er nok med bus, der er et særdeles
veludviklet busnet, TITSA, www.titsa.com Dér kan du finde køreplaner,
priser m.m. - Men ellers er det meget billigt at leje en bil, sidst
jeg var dér, for een måned siden, gav vi Dkr. 820,- for 7 dage for en
mindre Citroén. Benzinen er billig, ca. Dkr. 3,80 pr. liter (jo, det er
rigtigt). Bilen blev lejet hjemmefra via www.holidayautos.dk

Jeg vil næsten påstå at en bil er et must, idet alle de spændende ting
ligger i god afstand fra LC. - Teide, Orotava dalen, Masca, Los
Gigantes, Santa Cruz, Pt. Cruz, Las Mercedes, m.m.

La Gomera har jeg ikke været på, men det er en ret kort sejltur, fra Syd
TF ser man let over til La Gomera.

Her er en stribe links hvor du kan finde mere info om Tenerife:
www.tenerife.com www.etenerife.com www.tenerife.nu
http://www.tenerife-ferie.dk

Vejret på TF lige nu: www.melby.dk/vejret

På dette link kan du finde færgetider og priser til la Gomera.
http://reservas.fredolsen.es/reservas/tarifas/tarifas.aspx?uis=46d70c91-186b-42ec-9a6f-82ce55824c8d

Håber dine forældre får en god tur ! - har selv rejst til Tenerife et
utal af gange de sidste 44 år !

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jan

Dato : 11-01-04 12:36

La Gomera er en pragtfuld oplevelse (ihvertfald for 4 år siden) og en tur
kan varmt anbefales.
Min kone og jeg og 2 børn lejede en bil for en dag, og det var nok lidt
presset hvis man vil nyde det hele!
Jeg vil nok anbefale at man tager et 3-dages ophold, så er sjælen osse med!

Vh
Jan

Fra : haj

Dato : 11-01-04 16:38

Hej
Hvis dine forældre er godt gående vil jeg gerne anbefale en tur ind i
Barranco Del Inferno, som er en kløft som går fra Adejé og ender ved et
vandfald for enden af kløften, det er en meget flot tur og frodig tur som
jeg varmt kan anbefale.
MVH
Hans Anton

Fra : Claus Bechgaard

Dato : 11-01-04 17:06

"haj" <hans.anton@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Barranco Del Inferno, som er en kløft som går fra Adejé og ender ved et
> vandfald for enden af kløften, det er en meget flot tur og frodig tur som

Enig i, at kløften er et besøg værd. Jeg var der for 3 uger siden.
Det var dog ikke helt uden problemer. Da vi ankom, var kløften lukket,
vistnok på grund af en uheldig vindretning, der gav risiko for at få sten i
hovedet. Vi fik et tlf.nr. (922 780374), som vi kunne ringe på en anden dag
for at høre om kløften var åbnet.
Som sagt så gjort. Kløften var åben. Vi ankom kl. 1030, men da der kun
lukkes 80 personer ind ad gangen, blev vi skrevet op og fik tid til kl.
1230. Kl. 1230 kunne vi stadig ikke komme ind, da tidspunktet kun var
vejledende. Hvis der stadig er 80 personer i kløften, må man pænt vente. Det
lykkedes os at komme ind et kvarter senere.
Turen var dog alt besværet værd !
Entré 3,-. Søndag gratis (så der er risikoen for kø nok størst).

Med venlig hilsen
Claus