Omegametoden tilbehør....
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 10-01-04 14:29

hejsa..
Jeg søger lidt hjælp og opskrifter fra folk der har erfaring med
omegametoden...
Min fantasi er ikke den store, så derfor dette indlæg.
Når der nu står at man bør holde sig fra stivelsesholdige fødevarer (
kartofler, hvidt brød, pasta, ris osv.) Hvad er der så tilbage at
servere som tilbehør udover salat?
Er mørkt kerneholdigt brød ok? Linser? Eller ???
Hvem har nogle forslag? Sidder sq lidt fast..

Mvh

Jørgen Hansen

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 15:35

Jørgen Hansen wrote:
> [...]
> servere som tilbehør udover salat?
> Er mørkt kerneholdigt brød ok? Linser? Eller ???
> Hvem har nogle forslag? Sidder sq lidt fast..

Det oplagte er at købe den nye opskriftbog som "hører til" Omegametoden.

http://www.bookland.dk/book.php?id=378678&area=book

Fyldt med dejlige ting.

Men et typisk aftenmåltid består af kød/fisk, salat (= rå grøntsager),
og tilberedte grøntsager. Noget af det der kan hjælpe med at "fylde", er
bælgfrugter: bønner, linser etc.

/David

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-01-04 00:19

Jørgen Hansen skrev:

> Hvad er der så tilbage at servere som tilbehør udover salat?

Dampet broccoli. "Fauxtatoes" (mørdampet blomkål rørt op med
flødeost og smør - smager henad kartoffelmos). Chana dal¹ (en
slags linser der ikke påvirker insulinproduktionen i nævne-
værdig grad). Kålrabi. Grønne bønner. Coleslaw.

¹) http://www.mendosa.com/chanadal.html
--
Klaus Alexander Seistrup, Copenhagen, Denmark.
http://www.seistrup.dk/ · http://www.pnx.dk/