Adsl til linux
Fra : andy

Dato : 10-01-04 14:27

Er der nogen der har erfaringer med adsl til linux, hvilke der er gode
og ikke er

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-04 14:50

andy <abrandorff@mail.sonofon.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogen der har erfaringer med adsl til linux, hvilke der er gode
> og ikke er

Med de ADSL installationer der laves idag, er der ingen forskel om det er
det ene eller det andet styresystem.

Næsten alle (hvis ikke alle) leveres med ethernet terminering eller router,
så alt du skal bruge er et ganske alm. netkort, som alle nyere OS'er
understøtter.

Det eneste du skal bekymre dig om er om dit netkort er udnerstøttet af
Linux, hvilket er en helt anden gruppe og spørge i.

--
Bjarke Andersen

Fra : andy

Dato : 10-01-04 14:56

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Det eneste du skal bekymre dig om er om dit netkort er udnerstøttet af
> Linux, hvilket er en helt anden gruppe og spørge i.

Det er fordi jag har haft sonofons FWA og det er ikke lige mig. og jeg
skal køre en server der skal dele ip ud til resten af nettet som også
skal køre firewall og web server.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-04 15:14

> Det er fordi jag har haft sonofons FWA og det er ikke lige mig. og jeg
> skal køre en server der skal dele ip ud til resten af nettet som også
> skal køre firewall og web server.

Nu ved jeg ikke lige hvad man får hos Sonofon, men en router og lidt NAT er
vel svaret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-01-04 16:37

On Sat, 10 Jan 2004 14:13:32 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> andy <abrandorff@mail.sonofon.dk> crashed Echelon writing

> Nu ved jeg ikke lige hvad man får hos Sonofon, men en router og lidt
> NAT er vel svaret.

Jeg mener at man skal have en PPPoE klient, eller selv koebe en router
som kan PPPoE.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 16:42

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> andy <abrandorff@mail.sonofon.dk> crashed Echelon writing

> Nu ved jeg ikke lige hvad man får hos Sonofon, men en router og lidt NAT
er
> vel svaret.

Sonofon leveres med en eller flere PPPoE logons

Så ja, en router som understøtter PPPoE, det gør de fleste jo...

Fra : andy

Dato : 10-01-04 16:56

Bjarke Hansen wrote:
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> er

> Sonofon leveres med en eller flere PPPoE logons
>
> Så ja, en router som understøtter PPPoE, det gør de fleste jo...

der har været mange problemer selv om jeg bruger router, og også efter
jeg har ændret MTU er der stadig problemer med nogle web sider og også
hastigheden kommer aldrig over 3k/B når jeg downloder.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 16:56

"andy" <abrandorff@mail.sonofon.dk> wrote in message

> der har været mange problemer selv om jeg bruger router, og også efter
> jeg har ændret MTU er der stadig problemer med nogle web sider og også
> hastigheden kommer aldrig over 3k/B når jeg downloder.

Der er fejl på din installation så, noget er galt i hvertfald. og hvad
´havde det at gøre med det du svarede på???

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-01-04 07:32

Man kan købe en udemærket adsl/router/switz til ca. 300 kr. der har
indbygget ppoe-client, den kan både nat, dmz, opdatere dyndns, fortælle om
du har fået mail mm. -

http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674617896

/HHA