smuldredej med havregryn
Fra : Jesper

Dato : 10-01-04 13:21

Har engang fået noget smuldredej med havregryn. Jeg går ud fra det bare
er smør, sukker og havregryn. Eller skal der også hvedemel i? Og hvad
kan blandingsforholdet være (helst i volumen-mål)?
Den færdige dej var lidt karamel-agtig i smagen - lidt a la de der
sprøde havregrynsflager man kan få med creme imellem hos konditoren.

Mvh. Jesper

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-01-04 15:23

"Jesper" <Ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har engang fået noget smuldredej med havregryn. Jeg går ud fra det bare
> er smør, sukker og havregryn. Eller skal der også hvedemel i? Og hvad
> kan blandingsforholdet være (helst i volumen-mål)?

Her er min smuldredej til sommerhustærte:
1½ krus mel
1½ krus sukker
200 g margarine
2-3 håndfulde havregryn
samt frugt til at dække tærtebunden

Dejen smuldres sammen og fordeles over fyldet. Bages 30-40 minutter ved 200
grader.

Venlig hilsen Dikte
---
http://www.netby.dk/Syd/Salmevej/73/