regex
Fra : Mickey

Dato : 20-04-01 20:22

jeg prøver at få en ereg() til at checke efter "bad word" i en $string

- problemet er bare, at det ikke rigtig virker...

f.eks. ereg($string, "badword"); reagerer ikke på badword!!
- og så er der lige det med regex... - det sku jo gerne reagere på både
badword og badvord

har kigget på php.net og phpbuilder, man kan stadig ikke få det til at
virke!

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-04-01 20:28

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> badword og badvord
>
> har kigget på php.net og phpbuilder, man kan stadig ikke få det til at

Prøv at læse den her:

http://php.dk/artikler/regex.php

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Mickey

Dato : 20-04-01 21:42

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> "Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse den her:
>
> http://php.dk/artikler/regex.php

kan stadig ikke få lortet til at virke...

- burde bad[vw]ord ikke få den til at reagere på begge stavemåder eller har
jeg misforstået noget ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Lars Petersen

Dato : 21-04-01 03:19

> - burde bad[vw]ord ikke få den til at reagere på begge stavemåder eller
har
> jeg misforstået noget ?

Jo det burde den... Jeg bruger konsekvent preg - den skulle efter sigende
være
hurtigere og cache søgninger... Dette skulle virke:

<?
$txt = "bla bla badword blah badvord blah\n\r\n\rbadVordBADwORD blah";
if (preg_match_all("/bad[vw]ord/si",$txt,$regs))
for ($i=0;$i<count($regs[0]);$i++)
echo "fandt " . $regs[0][$i] . "<br>";
?>

--
-
Lars

Fra : Mickey

Dato : 21-04-01 18:32

"Lars Petersen" <lars@virkelighed.ioflux.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> $txt = "bla bla badword blah badvord blah\n\r\n\rbadVordBADwORD blah";
> if (preg_match_all("/bad[vw]ord/si",$txt,$regs))

tak for tippet - fik det nu til at virke med ereg istedet (opdagede at jeg
havde sat dem i den forkerte rækkefølge...)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 23-04-01 10:50

> Jo det burde den... Jeg bruger konsekvent preg - den skulle efter sigende
> være hurtigere og cache søgninger

Den gemmer de kompilerede regulære udtryk i en hashtabel med det
ukompilerede udtryk som nøgle. Hvert kald til funktionen medfører et opslag
i tabellen, og hvis det findes spares kompileringstiden.

/A