Lave MP3'er af kopisikret CD?
Fra : Andrew

Dato : 09-01-04 20:14

Hejsa

Jeg bruger cdEx og er igang med et projekt med at lave min cdsamling om til
mp3'er. Men jeg er stødt på et problem. Nogle af mine nyere cd'er har et
eller andet kopisikring i sig, copy control står der f.eks. uden på min Tim
Christensen (Honeyburst) cd. Når jeg prøver at lave denne om til Mp3'er så
når den ca. 5-10% ind i 1. nummer og så sker der ellers ikke mere og
programmet går koldt. Hvordan "by-pass'er" jeg denne kopisikring så jeg også
kan få den kære Tim med i min samling; den er jo ikke komplet uden ham

Mvh Anders

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 09-01-04 20:28

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> kan få den kære Tim med i min samling; den er jo ikke komplet uden ham

Min erfaring er at det handler om CD-Rom drevet. Jeg har et LG drev, der har
slugt masser af "kopisikrede" CD'ere uden at kny. Jeg bruger i øvrigt Easy
CDDA Extractor til formålet.

mvh Claus

Fra : Persen

Dato : 09-01-04 20:37

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> "by-pass'er" jeg denne kopisikring så jeg også kan få den kære Tim med
> i min samling; den er jo ikke komplet uden ham

Jeg har med success duplikeret flere cd´ere med Isobuster.
Den piller audio ud som wav filer til din HD, så er det
bare at lave dem om til Mp3 bagefter. www.smart-projects.net/

--
Hilsen Persen

Fra : Andrew

Dato : 09-01-04 21:00

> Jeg har med success duplikeret flere cd´ere med Isobuster.
> Den piller audio ud som wav filer til din HD, så er det
> bare at lave dem om til Mp3 bagefter. www.smart-projects.net/

Problemet er at på Tim cd'en er der ingen musik numre, de er ligesom
"skjulte" og kan ikke ses i stifinder eller noget. Jeg ved sgu ikke hvordan
jeg skal extracte dem fra cd'en, nogen der kan hjælpe?!

Mvh Anders

Fra : zcully

Dato : 09-01-04 23:52

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
hvordan
> jeg skal extracte dem fra cd'en, nogen der kan hjælpe?!

Jeg bruger min Easy cd creator til det og den kan heller ikke se numrene på
de kopi "beskyttede" cd'er. Men jeg fandt ud af en fidus. Hvis jeg kører
cd'en ind på samme tid med at jeg åbner programmet kan den af uforklarlige
årsager pludselig se den og filerne kan konverteres!!

/Zcully

Fra : Andrew

Dato : 09-01-04 21:13

"CDex har genereret en fejl og lukkes af windows" - magen til lorteprgram
skal man lede længe efter.
Den går kold efter 4% og fucker min computer op, bruger aldrig det lorte
software mere!

/anders

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-01-04 13:49

On Fri, 9 Jan 2004 21:13:08 +0100, "Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>skal man lede længe efter.
>Den går kold efter 4% og fucker min computer op, bruger aldrig det lorte

Ja selvfølgelig er det Cdex' skyld. At vi er et hav af mennesker der synes
programmet er genialt må jo være en fejl.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 15:46

Morten Bowman wrote:

> Ja selvfølgelig er det Cdex' skyld. At vi er et hav af mennesker der synes
> programmet er genialt må jo være en fejl.

Derfor kan der jo godt være fejl i programmet.

/David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-01-04 15:55

David Rasmussen wrote:

> Derfor kan der jo godt være fejl i programmet.

"CDex har genereret en fejl og lukkes af windows" er vist langt fra
nogen garanti for det rent faktisk er CDex der er fejl i.

/Robert
Der også bruger CDex uden problemer

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-04 16:07

Robert Eriksen wrote:

> "CDex har genereret en fejl og lukkes af windows" er vist langt fra
> nogen garanti for det rent faktisk er CDex der er fejl i.

For det første:
Hvad ved du om det? Kan du bevise at der har været tilfælde hvor Windows
er kommet med den besked, hvor det ikke har været rigtigt? Hvis
programmet genererer f.eks. en beskyttelsesfejl ved at skrive i
hukommelse der ikke tilhører programmet, f.eks. pga. en pointerfejl, så
reagerer Windows sådan.

For det andet:
Vis mig et program som der ikke er fejl i. Det ville undre mig hvis CDex
var det første.

For det tredie:
Jeg sagde blot, at selv om mange bruger programmet og synes det er godt,
kan der godt være fejl i.

Jeg kender ikke noget software uden fejl.

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-01-04 00:35

On Sat, 10 Jan 2004 16:06:31 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>kan der godt være fejl i.
>
>Jeg kender ikke noget software uden fejl.

Måske ikke, men jeg vil nu tolke der henad at du har et eller andet
installeret som skaber konflikt. Det er som sådan ikke en fejl.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-04 23:48

Morten Bowman wrote:

> Måske ikke, men jeg vil nu tolke der henad at du har et eller andet
> installeret som skaber konflikt. Det er som sådan ikke en fejl.

Sådan kan du godt tolke det, men det er forkert. Hvis et program laver
en ulovlig handling, har det en fejl.

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-01-04 20:34

David Rasmussen wrote:

> [...]
> Hvis programmet genererer f.eks. en beskyttelsesfejl ved at skrive i
> hukommelse der ikke tilhører programmet, f.eks. pga. en pointerfejl,

Ja og jo, men det kan jo være at CDex kalder et DLL eller en anden
komponent "udenfor sigselv", som så giver den fejlmeddelelse. F.eks en
korrupt ASPI layer installation osv osv.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-04 23:49

Sune Mika Salminen wrote:

> Ja og jo, men det kan jo være at CDex kalder et DLL eller en anden
> komponent "udenfor sigselv", som så giver den fejlmeddelelse. F.eks en
> korrupt ASPI layer installation osv osv.

Det kan være, men så plejer der at stå "general protection fault in
aspi32.dll" el. lign. Fejlen er åbenbart sket i CDex' adresserum eller
koderum.

/David

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-01-04 00:43

Hej Anders

kopisikringen er jo netop lavet for at man ikke skal kopiere CD'erne.
Jeg ved ikke, om kan få et program , der kan bypasse denne sikring.

Hilsen Martin

Fra : zcully

Dato : 10-01-04 15:38

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej Anders
>
> kopisikringen er jo netop lavet for at man ikke skal kopiere CD'erne.
> Jeg ved ikke, om kan få et program , der kan bypasse denne sikring.

Prøv anydvd.
Det bryder kopisikring på cd'er.
Bryder også landekoder på dvd'er.
www.slysoft.com

> Hilsen Martin

/Zcully

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-01-04 15:47

zcully wrote:

> Det bryder kopisikring på cd'er.

Det er egentlig sjovt. Når folk spørger efter piratkopier af numre, får
de at vide, at den slags spørger man ikke efter her - og de får normalt
ingen hjælp. Når man i stedet spørger, hvordan man bryder kopisikringen
(og loven), står folk i kø for at hjælpe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 10-01-04 18:28

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> normalt ingen hjælp. Når man i stedet spørger, hvordan man bryder
> kopisikringen (og loven), står folk i kø for at hjælpe.

Du må gerne omgå kopisikringen af en cd, hvis det forhindrer dig i
at lytte til cd'en.

http://www.antipirat.dk/Default.asp?id=287

--
Martin - http://925.dk
"Climb like a 747"

Fra : Fedtmule

Dato : 10-01-04 00:48

Jeg har ingen forstand på teknik generelt (way out of my field), så du må
undskylde mit svar, hvis det er dybt naivt... men jeg læste et sted, at
man kan holde SHIFT nede mens CD'en loader - så undgår man at
kopisikringsprogrammet loader. Anyways, det er da et forsøg værd
Charlotte

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-01-04 13:21

Fedtmule wrote :

> [...]
> sted, at man kan holde SHIFT nede mens CD'en loader - så undgår man at
> kopisikringsprogrammet loader. Anyways, det er da et forsøg værd

Ja, man tror jo, at det er løgn, men det virker faktisk :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Per Tolbøll

Dato : 10-01-04 18:14

> [...]
også
> kan få den kære Tim med i min samling; den er jo ikke komplet uden ham

Jeg har med succes lavet en kopi til CD-spilleren i bilen af en
CopyControl-beskyttet CD (den originale ville IKKE afspille i min Citroens
CD-spiller).

Her er nogle hints til at omgå CopyControl:

1. CDen er IKKE en "rigtig" musik-CD, men en "mixed mode", dvs. med både
audio og data. Audiosporet er det som en "rigtig" CD-spiller afspiller.
Datasporet indeholder en MP3-afspiller og - vistnok - en række mp3-filer af
ringe kvalitet. Har din PC CD autorun slået til (det har den som standard)
vil den prøve at installere afspilleren når du sætter CDen i.
Derfor - hold SHIFT nede når du sætter CD'en i, så undgår du at der er noget
der autorun'er.

2. Brug et CD-brænderdrev til at læse CD'en. De her tit flere smarte
features i forbindelse med læsning end et standard CD-drev.

3. Sæt dit CD-ripperprogram til at læse CDen på langsomste hastighed til en
start (f.eks x4) - og gå op derfra.

4. Ovenstående er testet med godt resultat med følgende:

Nero 5.5
CDex 1.40
CDex 1.51 vælter også på min gamle Win98, så jeg har beholdt version 1.40,
der kører som en drøm - og så'det gratis !

5. Skal du bare have en sikkerhedskopi af din dyrt indkøbte musik-software
kan du f.eks anvende CloneCD.

/Per