Hauppauge TV kort
Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 17:19

Halløj

Jeg har købt et WinTV 2000 PCI tuner kort

Jeg kan ikke få et ordentligt billede på skærmen. Det bliver meget grynet.
Har prøvet at kontrollere kaber, antennedåse etc.

Prøvede så at sætte videoen til via S-VHS kablet. Det var samme resultat.

Overvejede om det bare var min skærm der ikke er så god, og brændte derfor
en optagelse ud som VCD, men det er samme resultat på TV´et.

Er der nogen der har nogle gode forslag, eller kender et tunerkort som
virker bedre.

Jeg havde først et Pineapple TV kort men det var endnu værre. 2 ud af 22
kanaler kunne ses. Resten var myrekamp.

Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-01-04 20:14

Prøv at udskifte driveren...

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 20:59

"Thomas Madsen" <thomas-madsen@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Halløj
>
> Jeg har købt et WinTV 2000 PCI tuner kort
>
> Jeg kan ikke få et ordentligt billede på skærmen. Det bliver meget grynet.
> Har prøvet at kontrollere kaber, antennedåse etc.

Sådan oplever jeg det også med mit TerraTec TValue, når jeg
kører full-screene. Det er direkte pixeleret, men i små størrelser,
eks 1/4 del skærmstørrelse er billedet rigtig godt.

Jeg leder også efter et bedre fuldskærms tv-kort..anyone ???

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 21:20

Mit er også grynet når det er i lille skærm.

Det bliver helt tosset ved fuld skærm.

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:28

> Mit er også grynet når det er i lille skærm.
>
> Det bliver helt tosset ved fuld skærm.

Eneste udvej er at lege med andre drivere, hvis du da kan hente
flere forskellige..hvilket jeg IKKE kan...

Har dog erfaret, at TerraTec TValue driverne er synligt
bedre i Windows ME end i både 2000/Xp....;o/

Så kan du låne en maskine med et andet styresystem,
så prøv dêt !

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 21:39

Har lige opdateret alle drivere. Der var ikke nyere drivere til TV kortet,
men mit grafikkort blev opdateret, desværre uden nogen forbedring.

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 09-01-04 21:59

> Har lige opdateret alle drivere. Der var ikke nyere drivere til TV kortet,
> men mit grafikkort blev opdateret, desværre uden nogen forbedring.

Prøv at mont. kortet på et andet styresystem end det du selv bruger.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 22:02

Jeg har kun XP Pro på både min og konens, og jeg orker ikke at installere
Win98, hvis det ikke virker. Alle jeg kender kører XP Pro.

Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-01-04 22:18

Så prøv evt. en ældre driver, som du låner af andre indehavere af samme
kort, eller ældre modeller... Har selv et WinTV PVR kort, som jeg ved kan
køre med standard WinTV drivere... I disse tilfælde er der somme tider
blevet rapporteret forbedret billedkvalitet, men færre funktioner
(www.edbpriser.dk´s anmeldelser)

Fra : Jens G

Dato : 10-01-04 09:19

On Fri, 9 Jan 2004 17:18:44 +0100, "Thomas Madsen"
<thomas-madsen@midtfyn.net> wrote:

>Jeg kan ikke få et ordentligt billede på skærmen. Det bliver meget grynet.
>Har prøvet at kontrollere kaber, antennedåse etc.

Er det lige slemt på alle kanaler, eller er billedet f.eks. bedre på
VHF kanaler?

Det kunne jo være støj fra din computer, der blander sig i TV
billedet. Dagens computere opererer jo ved ret høje frekvenser, og kan
genererer ret meget støj.

Hvis du bruger vinklede antennestik med plasthætte, kunne du prøve at
skifte til en lige type, hvor skærmen dækker hele vejen.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-01-04 11:18

Det var selvfølgelig en mulighed med bedre antennestik.

Det må prøves i næste uge.

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 10-01-04 11:24

> Det var selvfølgelig en mulighed med bedre antennestik.
>
> Det må prøves i næste uge.

...bedre antennestik ? Guldbelagt ???

Du havde vel kontrolleret den bestående installation, at
der ikke er tråde som 'rører noget som de ikke må' ?`
Prøv evt. at afmontere stikkene, rense kablet, og sætte
stikkene på igen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-01-04 11:31

Du kan tro jeg har kontrolleret.

Det endte med at jeg slæbte vores 25" TV fra førstesalen og ned i kælderen
for at kontrollere om TV signalet var dårligt. Det var det ikke. Billedet på
TV´et var perfekt.

Så det er nok støj fra computeren. Jeg prøver om jeg kan finde nogle
guldbelagte stik.

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 10-01-04 19:57

> Så det er nok støj fra computeren. Jeg prøver om jeg kan finde nogle
> guldbelagte stik.

Nej..spar pengene på sådanne 'luxusstik', det er ikke
besværet værd !

Prøv at montere kortet i en anden PC istedet,
og så hvorledes støjen optræder dêr.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 10-01-04 13:16

> Jeg har købt et WinTV 2000 PCI tuner kort
>
> Jeg kan ikke få et ordentligt billede på skærmen. Det bliver meget
> grynet. Har prøvet at kontrollere kaber, antennedåse etc.

Et forsøg kunne være at installere ikke aut. drivere og evt. et
andet stykke software til at se. Prøv fx. <http://chris-tv.com>
Derinde er der software, link til andre drivere, og link til andre
software-tv.
Ovenstående har givet pote i både negativ, samme og positiv i
forhold til org. driver og software. Start evt. med softwaren.

--
Annika P

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-01-04 14:15

Jeg fandt en side på nettet med flere forskellige slags software, men der
var ingen der var bedre end det der fulgte med.

Jeg er så træt af det at lortet ryger retur. Jeg har 14 dages returret.
Lånte nogle guldstik af naboen, men det hjalp heller ikke. Altid noget jeg
ikke var nødt til at købe dem.

Skal jeg have TV kort bliver det i en computer hvor det er indbygget fra
fabrikken. jeg ved at den de havde i Aldi virker perfekt. Der er en på mit
arbejde som købte den, og der er ikke antydningen af sne på skærmen, og
billedet er ikke grynet.

Dette var mit andet TV kort inden for 1 måned, og nu er lysten det det bøvl
godt nok væk.

Thomas

Fra : Jens G

Dato : 10-01-04 20:43

On Sat, 10 Jan 2004 14:15:29 +0100, "Thomas Madsen"
<thomas-madsen@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg er så træt af det at lortet ryger retur. Jeg har 14 dages returret.
>Lånte nogle guldstik af naboen, men det hjalp heller ikke. Altid noget jeg
>ikke var nødt til at købe dem.

Har du prøvet at sætte det i et andet slot?

Det var nu heller ikke guldstik jeg hentydede til i mit forrige
indlæg. Bare nogle stik hvor skærmen dækker hele vejen.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G