Åhhhh nej !!!!
Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 09-01-04 12:37

Min langhårede british shorthair ( jep, de findes og hvis I vil se en af
slagsen så kig under ¨Furby¨ i mit album ) har fået sammenfiltrede
knuder i pelsen Inden jeg fik Furby havde jeg en bicolor perserkat
og den fik osse problemer med pelsen og blev klippet skaldet, den var
blevet 8 år da det skete men Furby er kun 3½ år gammel ! Dengang lovede
jeg mig selv at jeg ihvertfald ikke skulle ha´ en langhåret kat igen og
eftersom jeg nogle år tidligere havde forelsket mig i racen British
shorthair på en udstilling skulle det ikke være noget problem Men da
jeg kontaktede de forskellige opdrættere for at høre om der var
killinger til salg ( i oktober 2000 ) var der kun en, en hunkat ( et
minus ) tortiefarvet ( slemt nok ) og langhåret ( !!!!!!! ), hende
skulle jeg absolut ikke ha´ .............. lige indtil jeg så hende
....... resten kan I vel regne ud
Men tilbage til problemet: Furby er ikke glad for at bli´ kæmmet så jeg
kan levende forestille mig hvordan de næste ( forhåbentlig ) mange år
kommer til at bestå af slåskampe mellem os to men jeg har set at
man kan få kattebalsam som man sprayer på pelsen og den skal ikke
skylles ud, er der nogen der har erfaring med det eller andre gode råd
???? Indtil videre har jeg kunnet rede knudene ud men jeg regner med at
problemet bliver værre jo ældre hun bliver

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar