Nikkelallergi (lidt OT)
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-01-04 11:31

Hej.

Jeg har igennem lang tid - i perioder - haft en slags udslæt på begge
hofter. Det er kommet og gået, og det har været værst om vinteren. Jeg kunne
ikke rigtig regne ud, hvad årsagen kunne være. Lige indtil den anden dag,
hvor det pludselig slog mig! Stedet passer nøjagtigt med hvor der sidder en
nitte i mine cowboybukser! Som jeg selvfølgelig bruger mest om vinteren. Og
den indeholder garanteret nikkel, som jeg ikke så godt kan tåle.

Så var det jeg tænkte, om der er nogen, der har et godt råd til, hvordan jeg
kan undgå udslæt, og samtidig bruge mine bukser? Jeg tænkte selv på at smøre
nitten på indersiden med klar neglelak, men det ryger formentlig af i vask.
Måske der findes noget til formålet? Og I behøver altså ikke at foreslå
"mormor-trusser" .

Alle (andre) råd og ideer er velkomne !

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : someone

Dato : 09-01-04 16:09

Ved ikke om dette råd kan bruges, men hvis du "limer/syr" et lille stk. fra
nogle nylonstrømper over stedet ville det måske hjælpe.

vh.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-01-04 21:24

> Ved ikke om dette råd kan bruges, men hvis du "limer/syr" et lille stk.
fra
> nogle nylonstrømper over stedet ville det måske hjælpe.

Det er ikke tæt nok. Der skal mindst svarende til et lagen i mellem, og
helst også en gang lak - neglelak holder faktisk udemærket, hvis du lige
renser med sprit først. Så løsningen er: Rens med sprit (helt ud til
stoffet), neglelak i mindst to lag, og så et stykke stof.
Det er i øvrigt ikke smart at overse problemet. Det kan blive et ret
voldsomt sår, der har svært ved at hele, og har du nikkelallergi og ikke
bare overfølsomhed, så er der en del fødevarer, du skal passe på med.

Mvh Maria