Lille popup program
Fra : Søren

Dato : 09-01-04 09:07

Hej

Er der nogen der kender et lille program til OSX som f.eks en gang i
time kan komme op med en lille besked.
Grunden til dette er at jeg gerne vil have en påmindelse om at jeg skal
lave nogle bestemte øvelser for at skåne hånd og nakke.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 09-01-04 11:37

Søren wrote:

> [...]
> Grunden til dette er at jeg gerne vil have en påmindelse om at jeg skal
> lave nogle bestemte øvelser for at skåne hånd og nakke.

hvad med en blanding af cron + say ?

i crontab:

@hourly say "jump around"

læs mere i

man 5 crontab
man cron
og man say

Ole

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-01-04 14:57

Ole Guldberg Jensen <olegb@opendarwin.org> wrote:

> hvad med en blanding af cron + say ?
>
> i crontab:
>
> @hourly say "jump around"
>
> læs mere i
>
> man 5 crontab
> man cron
> og man say
>
> Ole

Eller Applescript:

on idle
activate
say "Jump around"
display dialog "Jump around" buttons {"Rend og hop", "Ja ja da"}
default button 2
if button returned of result is "Rend og hop" then
say "Lazy dog"
quit
return 5
end if
return 3600
end idle

Gem scriptet som stay open application.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 09-01-04 15:15

Søren <srl_fjerndette@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Grunden til dette er at jeg gerne vil have en påmindelse om at jeg skal
> lave nogle bestemte øvelser for at skåne hånd og nakke.

Der er 117 forskellige små programmer der kan gøre netop det, check her:

http://www.versiontracker.com/php/search.php?str=break&plt%5B%5D=macosx&
mode=basic&action=search
global village idiots. - Paul Ginsparg.