Når katten strinter..
Fra : Kirstine

Dato : 09-01-04 07:38

....synes vi tobenede ikke, at det er sjovt at være katteslaver :-/

Vores kastrat Julius på 3 år strintede i går. Han har gjort det én gang
før på nøjagtigt samme måde, og vi fatter ikke en bønne, så nu håber
jeg, at I måske kan komme med at par forslag.

Jeg kom hjem i går aftes, og som det første, da jeg havde kysset mand og
katte goddag, skulle jeg ud og tisse. Julius gik med sin moar og hoppede
op i bakken. Det gør han ofte, også selvom han ikke skal noget i bakken.
Igår aftes stilte han sig så med måsen op ad væggen og strintede til min
store forbavselse.

Manden kunne så berette, at for meget længe siden havde han oplevet det
samme : han kom hjem, hilste på kattene, gav dem lidt mad og gik så ud
for at tisse, hvorefter Julius gik med og lavede samme nummer med at
stille sig i bakken og strinte.

De var til det årlige tjek og vaccination hos dyrlægen i mandags, og de
er begge sunde, raske og lækre katte. Julius blev i efteråret behandlet
for blærebetændelse, men det gav ikke anledning til strinteri - kun at
han sjat-pissede, når han var på bakken, og at han gik på bakken hele
tiden - det var sådan, at vi opdagede, at der var noget galt.

Så nu er jeg ude i noget med, om bakken er placeret forkert, eller om
han føler sg overset....eller skal vi bare prise os lykkelige over, at
det sker så sjældent og på badeværelset, når det så sker?

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*
http://www.minipip.dk

Fra : maz

Dato : 09-01-04 12:54

"Kirstine" <minipip(remove)@minipip.dk> wrote in message
> Så nu er jeg ude i noget med, om bakken er placeret forkert, eller om
> han føler sg overset....eller skal vi bare prise os lykkelige over, at
> det sker så sjældent og på badeværelset, når det så sker?

Det kan hjælpe med en lukket/overdækket kattebakke. Min Zeus på 10 år gør
det samme jævnligt (op da væggen), men det er fordi han glemmer at tisse
færdig inde i bakken først - han er simpelt hen på vej ud inden han er
færdig. Der er intet i vejen. Du må nok bare leve med det - men en
overdækket bakke afhjælper problemet. Til gengæld er der altid *rent* på mit
badeværelse, hehe ;)

maria

Fra : Bente Jepsen

Dato : 09-01-04 13:54

"Kirstine" <minipip(remove)@minipip.dk> skrev i en meddelelse
> Igår aftes stilte han sig så med måsen op ad væggen og strintede til min
> store forbavselse.

Hej Kirstine.

Jeg har Cicero og Søster der gør det samme. Jeg har på fornemmelsen at det
er når de bliver forstyrrede af et eller andet mens de er ved at tisse. De
gør lige præcis det at de sætter sig normalt og mens de tisser rejser rumpen
sig højere og højere, og så ryger det altså udenbords

Vi har klaret problemet ved at sætte deres tissekasser i en stor papkasse,.
hvor forsiden er skåret af, sådan at der kun er endestykkerne og bagstykket
tilbage, så bliver det i hvert fald i papkassen

Det er ikke så tit det sker, men det er i hvert fald rigtig træls at få
gulvtæppet tisset til

Mange hilsner
Bente