Aflivning af kat
Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 08-01-04 23:30

Er det lovligt at lade en jæger skyde en kat? .. Det er jo betydeligt
billigere
Nu hænger det nemlig sådan sammen at min kæreste har fået til imorgen med
at finde et andet sted til hendes kræ (ja den er et kræ) da den for 10.
gang har over pisset min seng (og kun min) så sent som for 10 min. siden
hvor vi tog hende i det (var alene i soveværelset i 20 sek.) så det kan
umuligt være pga noget sygdom

I bund og grund den kat skal bare ud af mit hus

Erik Elbarto

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 08-01-04 23:38

> I bund og grund den kat skal bare ud af mit hus

Hvad så med dyreinternatet eller et kattehjem af en slags..?
Så kan din stakkels kæreste i det mindste håbe på at den får et nyt og godt
hjem, i stedet for bare at dø.

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 08-01-04 23:54

"Peter (8464)" <usenet@COWvesterbro24.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh.
> Peter Bak
>
> Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Hun er desværre enig med mig desuden ville jeg ikke have det godt med at
sende den til et andet hjem efter som den sikkert oss overpisser deres seng
oss

Erik

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-01-04 00:33

Elbarto Simsoniac skrev i en meddelelse...

> [...]
> >

> Hun er desværre enig med mig desuden ville jeg ikke have det godt med at
> sende den til et andet hjem efter som den sikkert oss overpisser deres

Var det ikke en idé at lade personalet på et internat eller kattehjem tage
stilling til om katten er i form til et nyt hjem - eller alternativt
dyrlægen - som I ikke kommer udenom hvis I absolut insisterer på at tage
livet af det ulykkelige dyr. Det er jo tydeligt af dine ord, at ingen af jer
er positivt indstillet overfor staklen lige nu. Lad det da være op til folk
der arbejder med problemstillingen til dagligt, at rådgive jer om kattens
fremtid - for sådan en håber jeg da så sandelig at den stadig har.

Hilsen Tina - der nu går i seng med en lidt underlig smag i munden. At ville
aflive en kat fordi den tisser i sengen - så skulle min Gizmo have været
aflivet mange gange efterhånden - han har efterladt kæmpepøle overalt i
lejligheden efterhånden - og hver gang har det været min egen skyld

--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Jørgen

Dato : 09-01-04 17:51

Nu vrøvler du.... Du brokker dig over at den KUN pisser i din seng/din side
af sengen, men du vil ikke havde det godt med at den kom over i et anden
hjem, fordi den sikkert også ville "pisse" i deres seng... følger sengen da
med katten eller hva?? jeg håber godt nok aldrig at du får børn, ville du så
også skyde dem hvis de gjorde en fejl??

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-01-04 00:16

> [...]
> umuligt være pga noget sygdom
>
> I bund og grund den kat skal bare ud af mit hus

Først det seriøse: Forstår ikke dit argument for det ikke kan være en
sygdom. Det lyder som om du ikke vil ofre penge på en tur til dyrlægen...
eventuelt aflivning.

Så det alvorlige: Nej, den må ikke skydes

Så det sure: Hvis det her er alvorligt ment, er du da noget af det
nærrigste indsnævrede menneske jeg kan forestille mig. Der er en grund til
at den gør hvad den gør. Katte er renlige dyr.
I har selv taget katten til jer, så tag dig lige sammen som menneske og
gør hvad der skal gøres.
Et godt udgangspunkt er at spørge her i gruppen hvad man gør når man har
en urenlig kat. Tror faktisk du ville få nogle rigtig gode bud !

Hilsen Nina -der sgu også havde overpisset din dyne hvis jeg fik
muligheden.

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 09-01-04 03:07

snip
snip

> [...]
> en urenlig kat. Tror faktisk du ville få nogle rigtig gode bud !
>

> Hilsen Nina -der sgu også havde overpisset din dyne hvis jeg fik

Nu er det det enste sted ud over dens bakke hvr den har gjort det
Og de gange den har gjort det har bakken vret ren !!
Denne gang havde soveværelsedøren været åben i 20 sek. så havde hun over
pisset sengen

Erik Elbarto

Fra : Nina Søgaard

Dato : 09-01-04 07:58

> [...]
> Og de gange den har gjort det har bakken vret ren !!
> Denne gang havde soveværelsedøren været åben i 20 sek. så havde hun over

Erik Elbarto!!!

Denne kat pisser på din dyne og kun din! Kunne det være et tegn på at
det ikke er KATTEN der er noget i vejen med??? Den gør det ikke på din
kærestes dyne, sikkert fordi hun trods alt har behandlet katten på en
anden og mere kærlig måde; selv om hun nu også er træt af menageriet.

Jeg er overbevist om at du ikke er i nogen form for position til at
bedømme om katten ville kunne begå sig i et andet hjem. Derudover er der
faktisk mennesker som gerne tager en "problemkat" til sig, da de går ud
fra at der er en grund til, at katten har gjort som den nu gør.
En kat med det mønster kan ændre sig fuldkommen, hvis den får den rette
behandling og forståelse for dens personlighed.

Sidst men ikke mindst: Hvis du nu pisser tilstrækkeligt mange gange på
min sukkermad, hvad skal jeg så gøre ved det? Spørge naboen og han ikke
lige har et gevær? Nej vel!
Hvordan kan du så overhovedet OVERVEJE at gøre det mod katten?
Verden er nu en gang skruet sådan sammen at det ikke er alle vi kommer
lige godt ud af det med. Men derfor skal vi andre måske også bare
skydes???

Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Som i øvrigt er rørende enig med den anden Nina´s slutbemærkning!!!

Fra : maz

Dato : 09-01-04 12:45

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Og de gange den har gjort det har bakken vret ren !!
> Denne gang havde soveværelsedøren været åben i 20 sek. så havde hun over

Punkt 1: Aflivning foregår hos dyrlægen under bedøvelse - og KUN HOS
DYRLÆGEN! Og den regning skal DU dække!
Punkt 2: Katten og dens velbefindende er iflg Dyreværnsloven DIT ansvar, og
du har bare at tage ansvar for at katten ikke lider unødigt, som den helt
klart gør!!
Punkt 3: Katten har enten en sygdom, og det er DIT ansvar at få den
undersøgt hos dyrlægen!
Punkt 4: Hvis ikke sygdom, så er det adfærdsbetinget - ansvaret for dette er
DIT. Det er DIG, der skal finde ud hvorfor katten er urenlig, for der er
ALTID en årsag!

Man afliver IKKE en kat pga urenlighed indtil ALLE årsager er undersøgt!!!
Få den til dyrlægen med det samme og undersøgt for evt. sygdom. Vil I ikke
have katten, så snak med et internat. Du har INGEN ret til at aflive en kat,
der givetvis er rask!!

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 15:18

Elbarto Simsoniac wrote:

> [...]
> Og de gange den har gjort det har bakken vret ren !!
> Denne gang havde soveværelsedøren været åben i 20 sek. så havde hun over

Hej Erik

Når en ellers renlig kat, der oven i købet har en ren bakke pludselig
begynder at pisse i sengen, må det jo betyde at hun/han prøver at
fortælle jer et eller andet......!!
Det kan enten være sygdom af en art, evt. urinvejsproblemer, som mange
først får øjnene op for, når katten begynder at tisse andre steder end
bakken - netop fordi de vil fortælle os at den er gal!
Når du skriver at den _kun_ tisser i din side af sengen, kunne det så
muligvis skyldes, at den har et 'udestående' med dig?? Det behøver ikke
at være noget åbenlyst......nogle gange er det selv de mindste
ting/ændringer, som katte reagerer på......

Dette problem kan hurtigt komme til at bide sig selv i halen - tit og
ofte er det sådan, at jo mere skæld ud, des mere vil problemet eskalere,
og samtidig vil katten blive mere og mere trodsig. Især hvis man ikke
kan prøve at sætte sig ud over sig selv og sit ego, og prøve at finde ud
af _hvad_ katten prøver at fortælle jer!
Dette her er jo ikke holdbart - hverken for jer _eller_ katten!

Havde det været min kat, var den _omgående_ kommet til dyrlæge....
men bestemt _ikke_ for at blive aflivet!!

--
Mvh. Pia

Fra : AG[Amager]

Dato : 09-01-04 01:49

Elbarto Simsoniac wrote:
> [...]
> sek.) så det kan umuligt være pga noget sygdom
>
> I bund og grund den kat skal bare ud af mit hus

Efter hvad jeg ka' se, så har du og/eller din kæreste faktisk haft problemet
oppe og vende før:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&th=2f65ce276da11651&seekm=BBE84B8F.2C3AF%25mail%40korat.dk#link1
I denne tråd fik du/i en masse råd og vejledning om hvad der eventuelt ku'
være galt, har du/i gjort noget for at følge nogen af de råd ??.. Har i
f.eks. været til dyrlægen og forlagt ham/hende problemet ??.. Har i fulgt
nogen af de andre råd som var oppe og vende i den tråd ??..
Jeg ka' ikke la' være med at tænke på hvordan du behandler den kat.. Katte
har en evne til at føle om de er værdsat eller ej.. Og i dette tilfælde har
jeg en fornemmelse af at det er en demonstration fra kattens side.. Jeg har
også en fornemmelse af at du ikke værdsætter katten særlig højt..
Alene den måde du starter dit indlæg på, fortæller mig at du ikke er det
mest humane menneske på denne jord.. Det ka' da godt være at katten dør
hurtigere ved at få plaffet hovedet i stumper og stykker, og det ka' da også
godt være at det er billigere, men synes du selv at det er en rar tanke ??..
2 umiddelbare ting i ka' gøre er at få lukket døren til soveværelset (det
skulle vist ikke være så svært) og så se for fanden at komme til dyrlægen
med katten.. Eller det er du måske også for nærrig til ??..
Ka' dyrlægen ikke hjælpe, så aflever katten på et internat, det er sq en del
mere humant end at skyde katten !!.. Hvis i vælger den mulighed, så forklar
internattet om de problemer i har haft med sengetisseri..

//Allan..

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 09-01-04 01:57

Katten har det tydeligvist ikke godt sammen med jer, og det er klart en
demonstration af at den ikke gider at bo hos jer.
Tag dog hen på et internat med den - jeg er sikker på den kan få et nyt
hjem den er meget mere glad for end hos jer.
En kat kan mærke hvis den ikke er velkommen. Den kan så sandelig også
mærke, hvis man går rundt med tanker om at skyde hovedet af den.

Nogle gange fatter jeg ikke hvorfor visse mennesker vælger at holde dyr,
og at de overhovedet for lov til det!

Gitte

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-01-04 10:04

Ok, jeg håber lige at beherske mit temperament her:

Er katten neutraliseret? Hvis ikke, så kan DET måske være
løsningen....
Mange fertile katte finder dyner og tøj, som lugter af deres ejer
tiltrækkende, og vil også gerne have at det skal lugte af dem. Det kan
de kun gøre ved at tisse på det. Hvis du lød en af vores fertile
hunkatte være inde i soveværelset i 20 sekunder, kan jeg forsikre sig
fpr at hun også havde tisset i sengen, for det gør hun. Og NEJ jeg
kunne ALDRIG finde på at skyde hende eller kvæle hende, eller hvad du
nu kan finde på! Nej, vi lukker såmænd bare døren ind til soveværelset
og siger "Forbudt område" Og så er det problem løst!

/Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Lene Hansen

Dato : 09-01-04 14:47

Jeg vil bare sige, at jeg har haft mange katte gennem tiden. Og jeg har også
oplevet katte, der har tisset inde og på steder hvor det ikke var ønskeligt.
Så snart man har mere end én kat, så kan man risikere at de begynder at
markere indendøre, fordi de vil overgå hinanden. Men de kan også gøre det af
stress, sygdom og mange andre ting. Her vil jeg mene det klart er stress.
Jeg har haft to, jeg fandt et nyt hjem til - netop fordi tisseriet
indendøre var så slemt at det var enten et nyt hjem eller den tunge vej til
en dyrlæge og blive aflivet. Jeg var dog så heldig at jeg til begge katte
fandt et nyt hjem. Jeg sagde klart hvad problemet var, og jeg sagde også at
de kun skulle ind i et hjem hvor der ikke var andre katte, eller andre
stressmomenter. Begge kattes nuværende ejere har jeg haft løbende kontakt
til, og ingen af kattene har nogensinde tisset indendøre i de nye hjem og nu
er det henholdsvis 2 og 1 år siden de fik nye hjem.

Så man kan sagtens finde disse katte et nyt hjem, uden at problemet følger
med. Dog syntes jeg det er vigtigt at man er åben omkring det så de nye
ejere ved hvad de ikke skal gøre forkert.

Lene Hansen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-01-04 09:55

Erik Elbarto skrev
[...]

Uanset hvor dygtig og intelligent du er kan du umuligt
vide det med mindre du har lavet en urinanalyse.

*snip senere mail*
<desuden ville jeg ikke have det godt med at
sende den til et andet hjem efter som den sikkert oss overpisser deres seng

Det er langt fra sikkert, det kunne være at nye ejere ville
gøre lidt mere for at løse problemet, hvad enten det er
sygdom eller adfærdsmæssigt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : nh1

Dato : 09-01-04 10:36

Til Elbarto Simsoniac.
Hvad i alverden har du dog gang i, er du rigtig klog mand ?????
Det kan da måske godt være at det er lovligt, hvis du vel og mærke har
jagttegn, våbentilladelse og hvad det ellers kræver for at
samvittighedsløse og uasvarlige kan lege hulemand...
Men en ting er da helt sikkert, DET ER DYREMISHANDLING !!!

Hvad vil du gøre hvis du ikke rammer med et rent skud, som jæger eller
hvad du er, må du kende til reglerne, eller er det også nødvenligt for
os andre at oplyse dig om det, som med måder at få katten til at stoppe
sit tisseri og blive til en dejlig.
Du regner vel ikke med at katten bare sætter sig tålmodigt og kigger ned
i riflen til du har nosset dig klar til at ramme ordenligt?
Vil du så bare jagte den rundt og skyde, til fare for dine omgivelser,
indtil den er død?
Jeg kan da kun så evigt give de andre ret i deres indlæg til denne
debat.
Det er IKKE katten der er noget galt med, men derimod dig og og tildels
din kæreste da hun går med på den.
Tag det dog som en mand og find en løsning på problemet og ikke bare
hoppe over hvor gæret er lavest (i dit tilfælde, der hvor der slet intet
gære er)

Men en ting vil jeg dog her til sidst i min hjerneblødning give dig ret
i.
Katten skal ud af dit hus. DEN FORTJENER FANDEME IKKE AT VÆRE HOS JER!!!

NH

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Holm

Dato : 10-01-04 02:27

nh1 wrote:
> Men en ting er da helt sikkert, DET ER DYREMISHANDLING !!!

Aflivning ved skud er dyremishandling ? Er du vegetar, ellers bør du
nok hurtigs muligt blive det da du ellers selv er med til indirekte at udøve
dyremishandling.

Mvh
Jan Holm

Fra : Maria Hansen

Dato : 09-01-04 12:56

Hej

Du har godt nok skabt røre i andendammen. Og jeg vil give dem alle ret i
deres svar til dig. Hovrfor denne måde at aflive dyret på ? Du har vel
et hjerte et sted, selvom det er gemt godt væk.!!!! Katten har jo ikke
selv bestemt at skulle bo hos jer/dig - i har valgt den....kunne det
måske være at der er noget galt med den...? Måske en uren kattebakke
eller andet ?

Hvis du bor på sjælland og har bil, så køre den hjem til mig..så skal
jeg finde et kærlig hjem til den..for det er nemlig ikke så svært..der
er mange katteelsker derude, som med glæde vil hjælpe.

med venlig hilsen

Maria Hansen

Fra : Helle Madsen

Dato : 09-01-04 13:10

Hejsa

Vil følge Marias eksempel. Hvis du bor i Vestjylland, så smid den af hos
mig. Så skal jeg nok finde et værdigt og blivende hjem til den.

Helle Madsen

Fra : Jynis

Dato : 09-01-04 14:44

--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Det er fuldt lovligt at skyde en kat. Næsten alle dyr bliver skudt. men jeg
synes nu du skal prøve at finde ud af hvorfor hun tisser i sengen.Måske er
hun jalux. Det kan godt være du har prøvet , det fortæller du ikke noget om.
Har du rent grus i kassen ? luk døren til soveværelset, vask sengetøjet i
rodalon, det tager lugten. Kommer hun ud hver dag. For mig lyder det som
hun afmærker sit teritorie.
Jeg kan godt høre at du ikke synes hun skal blive hos jer, men prøv nu at
slå kold vand i blodet , det er vel ikke helt umulig at finde et nyt hjem
til hende. Fortæl noget mere om hende.
Mvh.

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-01-04 14:52

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fuldt lovligt at skyde en kat. Næsten alle dyr bliver skudt.

Hej Jytte
Den bliver du altså nødt til at forklare??
Hilsen Vibeke

Fra : Jynis

Dato : 09-01-04 17:03

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jytte
> Den bliver du altså nødt til at forklare??
> Hilsen Vibeke

Jeg vil gøre et forsøg.Grise , køer og heste bliver skudt som bedøvelse ,
før de bliver stukket så blodet kan løbe af. Høns får hakket hovedet af osv.
Der er ikke en lov der gør det ulovligt at skyde katte. Det var det der
blev spurgt om, og det jeg svarede på. At vi så ikke bryder os om at skyde
katte er noget ganske andet.
Der er en meget stor tendens til opklynge stemning her i gruppen . Det
hjælper ikke folk på den rette vej, men tilfredstiller kun den der skriver
..Det kan vi ikke være bekent, det hjælper slet ikke den stakkels kat.
Stakkels Erik , der er så desparat at han kan skrive sådan om sin kat. Så
hjælp ham dog i stedet for at svine ham til.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-04 19:12

Jynis wrote:
> [...]
> bedøvelse , før de bliver stukket så blodet kan løbe af. Høns får
> hakket hovedet af osv. Der er ikke en lov der gør det ulovligt at

nej, men der er stadig nogle restriktioner på..... man må ikke bare gå ud og
skyde en kat fordi man har lyst eller fordi den tisser på en dyne....

læs engang mit tidligere indlæg : news:btme4q$hkf$1@dknews.tiscali.dk

der står blandt andet: Aflivning bør som hovedregel finde sted ved injektion
af stoffer, der har en dødelig virkning.
eller kik på http://www.dyrenes-beskyttelse.dk
--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : AG[Amager]

Dato : 09-01-04 20:20

Jynis wrote:

> [...]
> bedøvelse , før de bliver stukket så blodet kan løbe af. Høns får
> hakket hovedet af osv. Der er ikke en lov der gør det ulovligt at

Sammenligner du dermed slagtedyr med kæledyr ??.. Og i dette tilfælde katte
med grise, køer og heste ??.. Så er du da vist langt ude på overdrevet !!..

> [...]
> stakkels kat. Stakkels Erik , der er så desparat at han kan skrive
> sådan om sin kat. Så hjælp ham dog i stedet for at svine ham til.

Hvis du læser mit tidligere indlæg samt den tråd jeg henviser til i mit
indlæg, så vil du se at Erik har fået masser af gode råd.. Hvad vil du så
ha' at folk her ka' gøre mere ??.. Nu er der endda 2 der har tilbudt at ta'
katten til sig og vidreformidle katten til nogen som holder af katte, og som
ikke har samme modbydelige tankegang som Erik.. Før *du* begynder at
forsvare en som vil aflive et kæledyr på en modbydelig og grotesk måde, så
gør dig selv den tjeneste at læse *hele* tråden igennem.. Så ville du nemlig
ha' opdaget at der er en hel del som har prøvet at hjælpe Erik før.. Jeg vil
sige det samme til dig som jeg siger til andre der bare fiser ind i en tråd
og bralder en masse fis af; Læs, forstå og svar..

//Allan..

Fra : Winther

Dato : 09-01-04 22:18

"AG[Amager]" <scorp@NOSPAMmad.dk> skrev i en meddelelse

> Sammenligner du dermed slagtedyr med kæledyr ??.. Og i dette tilfælde
katte
> med grise, køer og heste ??.. Så er du da vist langt ude på overdrevet
!!..

Nu er du ude på overdrevet. Mener du ikke at andet en kæledyr skal behandles
med respekt? Det handler om respekt for liv. I respekt for liv ligger en
human aflivning, hvis det er sidste mulighed, -at skydning kan være lige så
human som turen til dyrlægen, det er jeg enig i. I sidste ende er katten nok
ligeglad, bare det sker øjeblikkelig.

Vh. Winther

Fra : AG[Amager]

Dato : 09-01-04 22:28

Winther wrote:
> [...]
> skydning kan være lige så human som turen til dyrlægen, det er jeg
> enig i. I sidste ende er katten nok ligeglad, bare det sker

Jo da, *alle* dyr *burde* fandme behandles med respekt !!.. Det er min helt
klare holdning.. Ovenstående var *ikke* et udtryk for at andre dyr end
kæledyr bare skal behandles respektløst.. Men ser du, jeg ka' som
kæledyrsejer netop behandle *mine* kæledyr med respekt, og opfordre og håbe
på at andre gør det samme.. I ovenstående eksempel er det *kun*
aflivningsmetoden jeg er ude efter.. Det ku' fandme være kønt, hvis vi alle
rendte rundt og plaffede hovederne af vores kæledyr.. Det ka' godt være at
katten er ligeglad, men det er *jeg* ikke.. Og det er nu engang mig der
vælger..

//Allan..

Fra : Winther

Dato : 09-01-04 23:00

> [...]
> katten er ligeglad, men det er *jeg* ikke.. Og det er nu engang mig der

Nu er det jo ikke lige alle der lovligt kan skyde katte..
Ja du vælger, ja for dine katte. Skal jeg have aflivet katte der er mere end
2 døgn, så er det også dyrlægen, ingen tvivl om det. Men at andre vælger
noget andet, det skal de selv leve med, så længe det foregår humant og inden
for gældende lovgivning.

Vh. Winther

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-01-04 23:26

On Fri, 9 Jan 2004 23:00:09 +0100, "Winther"
<Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> wrote:

Skal jeg have aflivet katte der er mere end
>2 døgn, så er det også dyrlægen, ingen tvivl om det.

Hvad så hvis de er under 2 døgn?!

Fra : Winther

Dato : 10-01-04 21:33

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 9 Jan 2004 23:00:09 +0100, "Winther"
> <Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> wrote:
>
> Skal jeg have aflivet katte der er mere end
>
> Hvad så hvis de er under 2 døgn?!

Den Diskussion har vi haft!

Vh. Winther

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-01-04 22:31

On Sat, 10 Jan 2004 21:33:20 +0100, "Winther"

Nå tak for venligt svar!

Fra : Winther

Dato : 11-01-04 16:27

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse > >

Den Diskussion har vi haft!

> Nå tak for venligt svar!

Det var ikke ment uvenligt, men under 2 døgn afliver jeg selv.

Vh. Winther

Fra : AG[Amager]

Dato : 09-01-04 23:58

Winther wrote:
> [...]
> andre vælger noget andet, det skal de selv leve med, så længe det
> foregår humant og inden for gældende lovgivning.

Nej, det er heldigvis langt fra alle som har lov til at skyde katte eller
andre dyr for den sags skyld.. Og ja, jeg vælger for mine kæledyr, og jeg
vil til enhver tid vælge det som *jeg* syns er det mest humane, nemlig en
sprøjte hos dyrlægen.. Det ka' så godt være at andre syns at det at plaffe
hovedet af et dyr er mindst ligeså humant, men det er noget som *jeg* tager
stærkt afstand til.. Jeg siger ikke at min mening og min holdning
nødvendigvis er den rigtige, men det er nu engang *min* mening og holdning..
Jeg ville egentlig godt vide hvad du ville gøre indenfor 2 døgn ??.. Ville
du bryde dig om at der kommer en jæger forbi, tager dit kæledyr med,
velvidende at indenfor kort tid ville det dyr, som du måske har haft i mange
år og som du holder utroligt meget af, få plaffet hovedet af ??.. Dette er
selvfølgelig et lettere overdrevet eksempel, jeg ved selvfølgelig godt at et
dyr dør ligeså hurtigt af et skud i hjertet som af at få hovedet skudt af,
men overdrivelse fremmer forståelsen..
Det er ikke et stort land vi lever i, og vi har dyrlægevagter og
dyrehospitaler indenfor kort rækkevidde næsten allesammen.. Altså ser jeg
kun een grund til at vælge at la' en jæger skyde ens kæledyr, nemlig for at
spare penge.. Og det var egentlig det hele denne tråd startede med, at
manden ville spare en dyrlægeregning og la' en jæger skyde en kat.. Bare for
at holde os lidt til det oprindelige i denne tråd..

//Allan..

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 10-01-04 00:05

On Fri, 9 Jan 2004 23:57:57 +0100, "AG[Amager]" <scorp@NOSPAMmad.dk>
wrote:

> [...]
>manden ville spare en dyrlægeregning og la' en jæger skyde en kat.. Bare for
>at holde os lidt til det oprindelige i denne tråd..

   Nu er der fx. ikke i vores område en eneste dyrlæge der kører
ud til katte. Hvis min stakkels minimis som er _rædselsslagen_ for at
komme til dyrlæge skal afsted på sin sidste rejse så kunne jeg faktisk
godt finde på at få den aflivet af en jæger. Det er i mine øjne dybt
etisk forkert at katten skal leve sine sidste minutter i dyb rædsel.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : AG[Amager]

Dato : 10-01-04 00:15

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:

> [...]
> godt finde på at få den aflivet af en jæger. Det er i mine øjne dybt
> etisk forkert at katten skal leve sine sidste minutter i dyb rædsel.

Jeg skrev nu også *næsten* allesammen.. Jeg går udfra at du har læst hele
tråden, også det den startede med.. Det er med startindlægget at jeg tager
mit udgangspunkt, ikke eventuelle andre situationer.. Hvad *du* gør og hvad
*du* syns er det rigtige, er det som *du* skal ku' leve med.. Og ka' du leve
med at skyde dit kæledyr, som du har haft et tæt forhold til i mange år, så
fred være med det.. Jeg kommer aldrig til at dele dit synspunkt aliigevel..

//Allan..

Fra : Pia Nave

Dato : 10-01-04 00:19

AG[Amager] wrote:

> [...]
> fred være med det.. Jeg kommer aldrig til at dele dit synspunkt aliigevel..

Præcis!! Tja....bedre kunne det ikke siges Jeg er fuldstændig enig
med dig......!!

--
Mvh. Pia

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 10-01-04 00:37

On Sat, 10 Jan 2004 00:15:17 +0100, "AG[Amager]" <scorp@NOSPAMmad.dk>
wrote:

> [...]
>fred være med det.. Jeg kommer aldrig til at dele dit synspunkt aliigevel..

   Du skriver nu at du kun kan se en grund til at vælge en jæger
til at aflive dit kæledyr. Det var det jeg tog udgangspunkt i. Bemærk
i øvrigt at jeg skriver at jeg _hvis det er_ ville få en jæger til at
skyde dyret. I det ligger implicit at jeg ikke selv ville gøre det. På
trods af at jeg altså faktisk har jagttegn og dermed kunne gøre det
selv.

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 15:29

> Jytte Petersen wrote:
>
> Det er fuldt lovligt at skyde en kat. Næsten alle dyr bliver skudt.

Det er meget muligt at det er lovligt, det skal jeg ikke kunne sige
noget om!
Men derfra og til at gøre - der er f***** langt!
Efter min mening skal der et meget kynisk menneske til at aflive sine
egne kæledyr på den måde!!
Det mindste man kan er sku og gå til dyrlægen og betale de sølle kroner
det koster........det synes jeg ærlig talt man sylder dyrene!!!

--
Mvh. Pia

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 09-01-04 17:04

Det er da godt nok det mest usnedige jeg har set længe. Hvordan f...... kan
du finde på at poste et indlæg med nedskydning af en kat i en gruppe hvor
der sidder 100- vis af katte elskeren???
Og hvordan kan du finde på at skyde katten istedet for at gå ned til
dyrelægen???
Jeg havde engang en kat der ALTID pissede på min daværende kærestes dyne
hvis den så snit til den.
Han kunne (lige som du vist heller ikke kan) lide katte og skældte den ud
selv om den ikke havde gjort noget. Nu kan en kat ikke skælde den anden vej,
så den satte sig demonstrativt på hans dyne og pissede i straf.
Måske det er grunden til at katten gør som den gør, den kan simpelthen ikke
lide dig. Eller også har du en lugt katten ikke kan lide.
Nej kom du hellere af med den kat, men på en ordentlig måde. Den fortjener
ihvertfald ikke at leve hos dig.

Linda

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 09-01-04 23:48

On Fri, 09 Jan 2004 15:29:28 +0100, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote:

> [...]
>Det mindste man kan er sku og gå til dyrlægen og betale de sølle kroner
>det koster........det synes jeg ærlig talt man sylder dyrene!!!

   Hm, en hund der er rædselsslagen for at komme til dyrlæge men
som er så alderdomssvækket at nu er det altså nu den skal afsted....
Jeg ville ærlig talt hellere skyde dyret selv end lade min bedste ven
dø i rædsel. (Ja, jeg har jagttegn og må dermed godt aflive mine dyr
selv såfremt det er nødvendigt her og nu - men jeg har ikke våben i
min besiddelse og har da heller ikke haft behov for at aflive dyr -
hverken mine egne - eller fx. dyr der er blevet påkørt.)
   For at vende tilbage til den oprindelige diskussion: Jeg
forstår ikke at der ikke gøres mere for at forstå katten. Som flere
har sagt det så tisser katten ikke andre steder end i kattekassen hvis
der ikke er en årsag til det.
   Hvis katten normalt godt kan finde sin kasse - så kan vi vist
udelukke at katten blot ikke ved at det er forkert at tisse hvor det
nu kan passe.
   Hvis katten ikke tisser sjattesøer allevegne - men tydeligt
markerer ved fx. at vælge den samme dyne når der er adgang til den -
så er det umiddelbart ikke sygdom (Men det _skal_ chekkes hvis det
sker ofte for så er katten med stor sandsynlighed syg!)
   Hvis katten fx. vælger at tisse på den samme dyne så er det
ofte fordi katten er fertil og dermed markerer. Hankatte vil ofte
markere den mandlige partners dyne fordi en mand er en konkurrent til
damerne. Det kan løses ved at kastrere katten.
   Hvis katten er neutraliseret må man overveje hvilke andre
grunde der kan være til at katten vælger den samme dyne. Er der et
dominansproblem? Har vedkommende været efter katten? Udstråler
vedkommende måske at han/hun ikke kan li katten? Når vi er ude i det
psykiske er der utroligt mange ting at tænke over.

   Når det så er sagt. Hvis man vitterligt ikke gider "spilde sin
tid på det" (Hm - ja det har jeg så en holdning til - men skæg for sig
og snot for sig så det lader jeg ligge) så må man tage sit ansvar som
katteejer alvorligt og sørge for at katten får et nyt hjem.
   Da katten i dette tilfælde _kun_ tisser på den ene dyne er det
meget tænkeligt at katten ville få det meget bedre i et nyt hjem - den
er højst sandsynligt frustreret eller olm på vedkommende der ejer
dynen! Det vil en ny bolig løse ret effektivt. Og det mener jeg at man
har pligt til (Moralsk og etisk pligt forståes!) før man så meget som
overvejer aflivning. Især i et tilfælde som her hvor det er ret nemt
at afholde katten fra dens unode indtil et nyt hjem findes - nemlig at
lukke døren. Det er mig ret så ubegribeligt at man straks overvejer
aflivning i dette tilfælde.
   Dette var blot mine 25 ører - og meget af det er sagt før. Men
jeg blev sgu lige så muggen over at læse tråden - efter en fed
fødselsdag afsluttet med en tur i biografen.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 10-01-04 00:08

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som er så alderdomssvækket at nu er det altså nu den skal afsted....
> Jeg ville ærlig talt hellere skyde dyret selv end lade min bedste ven

Du kunne jo evt. også spørge om ikke din dyrlæge ville køre ud til dig og
aflive dyret. Den mulighed ved jeg da, at nogle benytter - Selvom det
selvfølgelig så koster kørslen også.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 10-01-04 00:39

On Sat, 10 Jan 2004 00:07:41 +0100, "Katrine Nederby"
<beydanaSletDette@hotmail.com> wrote:

>Du kunne jo evt. også spørge om ikke din dyrlæge ville køre ud til dig og
>aflive dyret. Den mulighed ved jeg da, at nogle benytter - Selvom det
>selvfølgelig så koster kørslen også.

   Det er naturligvis en mulighed jeg ville forhøre mig ad om.
Men umiddelbart er det vist ikke noget "man" gør her i området :/
   Jeg ville ellers så absolut helst have dyrlægen herhjem for at
få kattene vaccineret fx. Mulle er mildt sagt rædselsslagen som sagt -
hyperventilerer, koger over og er meget lang tid om at slappe af igen.
Det er virkelig synd :( Men vaccineres skal de altså - og til dyrlæge
hvis de er syge - sådan er det desværre for hende bare.

Fra : Leyna

Dato : 10-01-04 10:12

On Sat, 10 Jan 2004 00:38:54 +0100, Trine Stubbe Teglbjærg
<snoe@nospam.dk> wrote:

>   Det er naturligvis en mulighed jeg ville forhøre mig ad om.
>Men umiddelbart er det vist ikke noget "man" gør her i området :/

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du befinder dig, men her hvor jeg bor
er i hvert fald "landligt", og her er dyrlægen NØDT til at køre ud,
for Køer, heste og svin er ikke lige sådan at trække med ind til
dyrlægen.
Hvis du bor i en storby (eller bare en mindre by) så har jeg selv
erfaring for at de dyrlæger jeg har haft (i København) tager på
hjemmebesøg, hvis det er det man ønsker. Men det KOSTER! Min mors
gamle gravhund var rædselsslagen for dyrlæger, og da tiden randt ud
for ham (hunden altså, ikke dyrlægen), så fik vi ham aflivet hjemme.
Hvis du har en ordentlig dyrlæge, så kan de godt se det logiske i, at
dyret får lov til at sove ind i trygge omgivelser. Prøv at spørge dig
for, hvis problemet skulle opstå. Dyrlæger er faktisk også en slags
mennesker!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 10-01-04 11:14

On Sat, 10 Jan 2004 10:12:18 +0100, Leyna <shitkicker@leyna.dk> wrote:

> [...]
>er i hvert fald "landligt", og her er dyrlægen NØDT til at køre ud,
>for Køer, heste og svin er ikke lige sådan at trække med ind til

   I Vordingborg - og blot fordi de tager ud til en hest/ko er
det ikke sikker at 1) de har forstand på katte (Den ku jo fejle noget
der skulle en "rigtig" kattedyrlæge til at se på) 2) at fordi de gider
tage ud til din hest at de så vil se på din kat også - især hvis de
ikke er placeret samme sted.

> [...]
>dyret får lov til at sove ind i trygge omgivelser. Prøv at spørge dig
>for, hvis problemet skulle opstå. Dyrlæger er faktisk også en slags

   Det har jeg da så sandelig også tænkt mig. Såfremt det blir
sådan at vi flytter i hus sammen med svigermor så har vi alt i alt 7
katte til sammen - og så skulle det i hvert fald være muligt at få ham
ud til vaccinering af alle kræene. =)

Fra : Kate

Dato : 10-01-04 10:23

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> wrote in

> Jeg ville ellers så absolut helst have dyrlægen herhjem for at
> få kattene vaccineret fx. Mulle er mildt sagt rædselsslagen som
> sagt -

Pudsigt, jeg havde lige det modsatte problem med Sofie og Oliwer. Før
jeg fik bil og dyrlæge lige udenfor døren kunne det være ret besværligt
at komme til dyrlæge med 3 katte og valgte derfor en som kom hjem. Den
løsning måtte jeg gå væk fra igen fordi specielt Sofie var
rædselsslagen. Sidste gang dyrlægen var her, var Sofie bange i flere
dage efter. Så kom der heldigvis en dyrlæge på gaden og der var fred i
hjemmet igen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Winther

Dato : 10-01-04 21:38

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er naturligvis en mulighed jeg ville forhøre mig ad om.
> Men umiddelbart er det vist ikke noget "man" gør her i området :/

Jeg er sikker på dyrlægen ikke har problemer med det. Jeg har selv brugt det
til min hund, dyrlæger har som regel stor forståelse, i hvert fald dem som
forlader deres fancy klinikker for at hjælpe større dyr.

Vh. Winther

Fra : Ragna

Dato : 10-01-04 09:59

Katrine Nederby skrev:
>Du kunne jo evt. også spørge om ikke din dyrlæge ville køre ud til dig og
>aflive dyret. Den mulighed ved jeg da, at nogle benytter - Selvom det
>selvfølgelig så koster kørslen også.

Alle de kæledyr, både katte og hunde, som vi har haft gennem 36 år, har fået
lov at sove ind derhjemme i deres vante omgivelser.
På vores dyrehospital er der overhovedet ikke noget problem i at få det
arrangeret, og efter min mening burde enhver dyrlæge yde den service for at
spare dyret for et ende sit liv i rædsel et fremmed sted.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Jynis

Dato : 10-01-04 11:14

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> spare dyret for et ende sit liv i rædsel et fremmed sted.

Mine kæledyr gennem tiden har nu også fået lov til at sove ind hjemme. Vi
har heldigvis en god dyrlæge, der kommer når vi beer ham om det.
Den sværeste aflivning for mig , var en gammel hund , der fik en
hjerneblødning. Det er over 17 år siden. Jeg var højgravid og havde veer.
Jeg sad på køkkengulvet med min hund imedens det skete. Dyrlægen bar fido ud
og lagde ham pænt i sin hundeseng , som om han sov.Det er en rigtig dyrlæge.
Mine katte skal heller ikke dø et fremmed sted , men her hvor de bor.
Denne tråd startede med om det var lovligt eller ikke lovligt At skyde en
kat, ikke om vores holdninger.Men vi kan ikke bestemme over hvad andre gør.
kun forsøge at råde og hjælpe.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-04 22:47

> Denne tråd startede med om det var lovligt eller ikke lovligt At skyde
en
> kat,

og det er det IKKE

Hilsen Nina

Fra : Jynis

Dato : 11-01-04 11:18

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> en
>
> og det er det IKKE
>
> Hilsen Nina

Der står ikke noget sted i den Danske lov at katte ikke må skydes. I nogle
tilfælde vil det være mere human end at slæbe den til dyrlæge, men det skal
selfølgedig overvejes i hvert tilfælde.
Jeg synes ikke tilfældet i denne tråd berettiger til skydning, og ikke
engang aflivning hos dyrlæge. Denne kats problen kan helt sikkert løses.
En ting er lovgivning, en anden vores holdninger.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-01-04 12:35

> [...]
> engang aflivning hos dyrlæge. Denne kats problen kan helt sikkert løses.
> En ting er lovgivning, en anden vores holdninger.

Jo det er min opfattelse at det er lov. Kopieret fra Sabinas post lidt
længere oppe:
DB skriver:
Ifølge bekendgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5 §13 stk. 2
må aflivning af hunde og katte kun foretages af dyrlæger, slagtere,
personer
med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i
aflivning.
Dette gælder ifølge stk. 3 dog ikke for aflivning af hundehvalpe og
kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødselen og ikke
senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde
sted.

Optagelse og nedsskydning af omstrejfende katte:
Efter §14 i mark- og vejfredsloven har man ret til på en hensigtsmæssig
måde
af fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde
erstatning, såfremt katten kommer til skade eller omkommer. Omvendt kan
ejeren kræve at få katten (levende, beskadiget eller død) udleveret. I så
fald skal ejeren betale erstatning for den skade, som katten må have
forvoldt.

Ifølge §14, stk. 2 må nedskydning eller anden form for forsætligt drab af
dyret kun finde sted, når dyrets besidder i forvejen er blevet advaret
inden
for det seneste år. Hvis besidderen er ukendt, kan en advarsel, som
indeholder en kort beskrivelse af det pågældende dyr, ske gennem et
dagblad,
der er udbredt på egnen.

Aflivning

Aflivning bør som hovedregel finde sted ved injektion af stoffer, der har
en
dødelig virkning, idet dosis og administrationsmetode skal medføre hurtigt
indtrædende bevidstløshed efterfulgt af døden.

Aflivning kan endvidere finde sted ved gasning med CO (kulilte) eller CO2
(kuldioxid), men kun under iagttagelse af de bestemmelser om aflivning af
pelsdyr med CO eller CO2, der er fastsat i Justitsministeriets
bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr. Aflivning med ubehandlet
udstødningsgas fra en bilmotor må ikke foretages.

Aflivning ved skydning bør kun finde sted undtagelsesvis, i situationer,
hvor det ikke er muligt at anvende en af de ovennævnte aflivningsmetoder,
men hvor aflivning er påkrævet."
kopi slut:

"ved skydning bør kun finde sted undtagelsesvis, i situationer,
hvor det ikke er muligt at anvende en af de ovennævnte aflivningsmetoder"
og det er ikke situationen her, der er rig mulighed for at bruge en af de
andre metoder, da det drejer sig om en aflivning. Ergo er det ikke lovligt
at skyde katten.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jynis

Dato : 11-01-04 17:34

> [...]

de
> andre metoder, da det drejer sig om en aflivning. Ergo er det ikke lovligt

Jamen Nina , prøv lige at læse hvad du skriver. Hvordan tror du jægere
afliver katte , hvis de bliver nød til det. Jeg tror forøvrigt ikke der er
mange jægerer der afliver / skyder katte med glæde. Slet ikke en kat der er
rask.Jeg har engang arbejdet på fjerkræslagteri, men vil under ingen
omstændigheder aflive hverken hunde eller katte.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-01-04 19:52

> [...]
> rask.Jeg har engang arbejdet på fjerkræslagteri, men vil under ingen
> omstændigheder aflive hverken hunde eller katte.

Jamen har du læst hvad jeg skriver?
Dette er ikke et nødstilfælde. Der er mulighed for at bruge en af de andre
muligheder for aflivning. Ergo er det ikke tillladt at skyde den kat.... og
det er da vist hvad tråden handler om. Må den skydes ... eller må den ikke.
Som jeg tolker det mener jeg stadig at den ikke må skydes.

Hilsen Nina

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 11-01-04 20:00

> Som jeg tolker det mener jeg stadig at den ikke må skydes

Jeg vil også bestemt mene at det i dette tilfælde vil være ulovligt at få
katten skudt af en person med jagtegn.

MEN du har formuleret dig forkert i et tidligere indlæg hvor du skriver
følgende:
"Denne tråd startede med om det var lovligt eller ikke lovligt At skyde en
kat, og det er det IKKE"

Det passer jo ikke, for i nogle tilfælde ER det bestemt lovligt at skyde en
kat. Mon ikke det er det Jynis tænker på?

Fra : Jynis

Dato : 12-01-04 07:45

> [...]
> Mvh.
> Peter Bak
>
> Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Hej Peter.
Det er lige nettop det jeg forsøger at sige. Jeg har også i denne tråd gjort
opnærksom på at jeg ikke mener , denne kat skal aflives hverken ved
dyrlæge eller jæger. Problemet er ikke stører her end det burde kunne
løses. Enten ved venlig råd og vejledning, eller ved sinpelhen at finde et
nyt hjem.
Jeg tror ikke Erik er ond , Det han skrev, læser jeg mere som en blanding
af magtesløshed og uvidenhed om katte, I sådanne situationer hjælper det
ikke at komme med beskyldninger, og grove ord.Det hjælper ikke katten på
nogen måde.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-01-04 09:00

> [...]
> af magtesløshed og uvidenhed om katte, I sådanne situationer hjælper det
> ikke at komme med beskyldninger, og grove ord.Det hjælper ikke katten på

Undskyld mig, men det er nok det mest naive jeg har set længe. Manden er
ikke ond men uvidende?!?!
Du skal ikke bilde mig ind at folk får trang til at skyde deres dyr af
magteløshed eller uvidenhed.
Ethvert individ i danmark ved, at der findes dyrlæger til at aflive dyr.
At føle trang til at skyde din kat er intet andet end sygt ondskab påvirket
af nærrighed og kan ikke undskyldes.
At manden så måske kan tales til bedre tanker, er en anden sag.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jynis

Dato : 12-01-04 14:09

> [...]
påvirket
> af nærrighed og kan ikke undskyldes.
> At manden så måske kan tales til bedre tanker, er en anden sag.

Nu skylder du mig vist for moget du ikke ved spor om.
Jeg føler bestemt ikke trang til at skyde hverken min eller andres katte.
Slut herfra Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-01-04 14:18

> Nu skylder du mig vist for moget du ikke ved spor om.
> Jeg føler bestemt ikke trang til at skyde hverken min eller andres katte.
> [...]
Det er da bestemt ikke det jeg skriver at du gør. Du forsvarer manden der
vil skyde katten med at det er uvidenhed og magteløshed, der gør at han får
den vanvittige ide.
Den tror jeg altså ikke på og det er hvad jeg skriver.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-01-04 17:27

"Nina, Tender Tribes" <nina@knus.dk> skrev i en meddelelse news:bttkld$1m4$1@sunsite.dk...

> [...]
> af nærrighed og kan ikke undskyldes.
> At manden så måske kan tales til bedre tanker, er en anden sag.

I følge et indlæg i d.marked.privat.dyr, så har katten nu fået
et nyt hjem hos noget familie, der havde mistet deres kat!

Så den bliver altså heldigvis hverken skudt eller aflivet på anden måde,
hviket jo også ville være det glade pip, da problemerne helt sikkert
kommer af, at katten ikke er neutraliseret!
Man må så håbe, den bliver det nu - ikke mindst hvis den skal være udekat!

mvh Eva

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-01-04 15:26

Jynis wrote:

> [...]

hvor det ikke er muligt at anvende en af de ovennævnte aflivningsmetoder,

min konklution er at det er ikke lovligt at skyde en tam kat, medmindre
katten er så skadet man ikke har andet valg for at stoppe dens lidelser her
og nu..... ligesom det heller ikke er lovligt at gasse en kat med en
bilmotor......

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 09-01-04 17:01

> [...]
> umuligt være pga noget sygdom
>
> I bund og grund den kat skal bare ud af mit hus

Hej Erik

Nu har jeg siddet og læst de fleste af de inlæg som der er blevet skrevet,
og jeg må indrømme at der er mange som er utilfredse med din holdning til
din kat.
Jeg har selv været ude for det samme et par gange, både med min hunkat og
hankat. Det vidste sig at vores hunkat fik for lidt opmærksomhed (vi havde
lige fået hankatten på det tidspunkt) også var hun meget jaloux over det.
Vores hankat har også gjordt det, og der var en gund, han havde en sygdom
(urinkrystaller) som gjorde at han havde ondt, men vi kunne ikke se det på
ham, for han var normal. Så det kan være at din kat er jaloux på dig eller
mangler opmærksomhed fra din side af.

Prøv evt. at rens dynen i noget rodalon, da der evt. kan være en duft som
får din kat til at tisse der uden nogen grund.

Mvh
Ninna Sørensen

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 09-01-04 19:05

Det høres ut for meg at katten prøver å fortelle deg noe. Enten er den syk,
ellers er den misfornøyd med den måte du behandler den på eller hvordan den
har det. Det er kattens måte å fortelle deg at den ikke har det godt på noe
vis!!!

Hvis du ikke er i stand til å ta vare på din katt slik at den har det godt,
må du iallefall la den få en rolig avlivning hos veterinær. Men jeg tror
ikke at det er katten det er noe feil ved, men deg.

-liv

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-01-04 10:46

Ifølge Elbarto's kæreste er det ikke så stort et problem med katten,
for hun siger at den kun har tisset i deres seng 4 - 5 gange og det
problem er løst nu ved at lukke døren ind til soveværelset, men det
hænder at de glemmer at gøre det.
Jeg syne siøvrigt ifølge hendes beskrivelse at hun lyder som den mest
dejlige og hengivende kat man kan tænke sig

/Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

On Thu, 8 Jan 2004 23:29:40 +0100, "Elbarto Simsoniac"

Fra : JSM

Dato : 12-01-04 13:35

> [...]
> umuligt være pga noget sygdom
>
> I bund og grund den kat skal bare ud af mit hus

En meget nydelig trold

I stedet for at skyde den (Det sviner af pommern til) kunne du så ikke bare
give katten et par pølser fra Danish Crown ?
Så skulle den mis være barberet.

mvh
Jesper

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 12-01-04 14:05

JSM wrote:

> I stedet for at skyde den (Det sviner af pommern til) kunne du så
> ikke bare give katten et par pølser fra Danish Crown ?
> Så skulle den mis være barberet.

Virkelig meget morsomt! - Godt at du kan more dig over den stakkels mis...

Danielle

Fra : JSM

Dato : 12-01-04 14:11

"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Virkelig meget morsomt! -

Tak - det synes jeg også selv.

> Godt at du kan more dig over den stakkels mis...

Tak igen. Man kan jo lige så godt lave grin med en trold som man kan blive
ved med at fodre den. (Det skulle da lige være med de førnævnte pølser fra
Danish Crown

mvh
Jesper

Fra : AG[Amager]

Dato : 13-01-04 00:00

JSM wrote:
> [...]
>>
> Tak igen. Man kan jo lige så godt lave grin med en trold som man kan
> blive ved med at fodre den. (Det skulle da lige være med de førnævnte

Se, havde du gjort dig selv den tjeneste at læse samtlige indlæg igennem, så
ville du ret hurtigt finde ud af at der her *ikke* er tale om et
troll-indlæg.. Manden mente virkelig det han skrev.. I et af mine indlæg,
henviser jeg til at han faktisk har spurgt om hvordan han får katten til at
holde op med at pisse på hans side af sengen..
Se:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&th=2f65ce276da11651&seekm=BBE84B8F.2C3AF%25mail%40korat.dk#link1
Så næste gang du overvejer at beskylde en for trolleri, så læs *alt* igennem
først.. Læs, forstå og svar.. Nemt og simpelt..

//Allan..

Fra : JSM

Dato : 13-01-04 08:45

> Se, havde du gjort dig selv den tjeneste at læse samtlige indlæg igennem,

Jamen det har jeg skam også.

> [...]
at
> holde op med at pisse på hans side af sengen..

Nu kan hverken du eller jeg vide hvad Erik Elbarto tænker når han sætter sig
til tastaturet. Men netop fordi Elbarto tidligere har været aktiv i
gruppen, er jeg overbevist om, at han havde en rimelig god ide om hvad der
vil ske når man i dk.fritid.dyr.kat stiller spørgsmål om lovligheden af at
blæse knoppen af katte med et haglgevær.

> Så næste gang du overvejer at beskylde en for trolleri, så læs *alt*
igennem
> først..

Og hvis du nu, mens du alligevel var inde på google, havde søgt på troll,
ville du jo så også vide at en gængs definition på en troll er en som
poster indlæg som er udformet så folk tager det seriøst og alligevel så
kontroverielt at det kan fremprovokere en masse følelsesladede indlæg. Da
enhver der stiller spiller spørgsmål om nedskydning af katte i katte-gruppen
(især da når de har fulgt med i gruppen i et stykke tid) på forhånd ved at
det vil få rigtig mange i gruppen til at tænde af gør det imo Elbarto's
indlæg til et troldeindlæg.

>Læs, forstå og svar.. Nemt og simpelt..

Selv.

Mvh
Jesper

Fra : AG[Amager]

Dato : 13-01-04 12:19

JSM wrote:

> [...]

> god ide om hvad der vil ske når man i dk.fritid.dyr.kat stiller
> spørgsmål om lovligheden af at blæse knoppen af katte med et

Lad os bare stoppe den her Jesper.. Vi ka' aldrig med sikkerhed sige om der
er tale om et trollindlæg eller ej.. Som du selv skriver, så ka' man sq ikke
vide hvad folk tænker når de sætter sig ved tasteturet..

> [...]
> gruppen i et stykke tid) på forhånd ved at det vil få rigtig mange i
> gruppen til at tænde af gør det imo Elbarto's indlæg til et

Jeg har været udsat for diverse trollindlæg, og hvad lærer man af det ?

> Selv.
>
> Mvh
> Jesper

//Allan..