DVD istedet for CD rom
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 22:15

Hej alle

Jeg har købt en DVD brænder pioner 106d .

Nu er spørgsmålet, jeg har en cd brænder og et cd rom drev, og jeg vil tage
cd rom drevet ud
og indsætte den nye DVD istedet, skal jeg så ændre noget på tilslutningerne
eller kan jeg bare
sætte stikkene i og alt vil fungere??

Cd rom drevet sidder først på kablet.

Venlig hilsen
Axel

Fra : Vega

Dato : 08-01-04 22:26

"A.N:" <axelkorup2nospamimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tage
> cd rom drevet ud
> og indsætte den nye DVD istedet, skal jeg så ændre noget på

DVD brænderen kan jo også brænde almindelige cd-r, så hvorfor ikke tage
brænderen ud og så lade cd-rom drev og den nye DVD brænder sidde i?

Mvh. Vega.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-04 22:45

> "A.N:" <axelkorup2nospamimage.dk> skrev i en meddelelse

> tage
> tilslutningerne

Bag på cd drevet vil du kunne se en jumper, som sidder enten som slave,
master eller cable select.
Sæt jumperen på din nye dvd brænder på samme måde.
Så er det ellers bare kablerne på samme måde, som de sidder nu, og du skulle
være kørende.

Kurt