Mærkelig spisevane - afvæning?
Fra : okee

Dato : 08-01-04 20:46

Hejsa

Jeg er en ung fyr midt i tyverne, og har en meget træls last, nemlig at stå
op midt om natten og indtage
hvad der skulle have været morgenmad!! Det indebærer en meget usundt mave,
og min forbrænding er meget underlig, men det er vel ikke så sært....

Det er bare rigtig træls, og ikke mindst usundt. Jeg er af normal bygning,
spiser generelt sundt og dyrker meget motion.

Jeg har tit prøvet at fortælle mig selv at det bare ikke duer, men jeg står
automatisk op, og kan ikke forhindre det selv...

Hvis jeg virkelig tager mig sammen, kan jeg bare slet ikke sove. Det er jo
heller ikke rart, så det ender alligevel med en ordentlig gang natmad om
natten, og ingen morgenmad. Jeg har før haft meget store problemer med søvn,
og startede så med at indtage mad om natten, da det hjalp på mit problem.
Jeg havde også en depresion på dette tidspunkt. Det gav store vægtproblemer
(kun skind og ben), og jeg kunne nærmest ikke spise uden at tælle kalorier
og forbrænde dem. Jeg havde heller ingen kontakt til venner, og jeg
isolerede mig selv.

Nu har jeg det rimelig godt med mig selv, uden nogen form for hjælp, men har
stadig denme meget irreterende spisevane!

Hvad skal jeg gøre for at komme på rette vej igen? Skal jeg opsøge en læge
eller måske en psykolog?

Håber at nogen kan hjælpe mig på sporet...

Venligst
Hans

Fra : okee

Dato : 08-01-04 20:50

Jeg skal lige nævne, at det med den dårlige spisevane har stået på i snart 2
år...

Venligst
Hans

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 08-01-04 22:06

"okee" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message news:btkc1h$kun$1@sunsite.dk

> Jeg har tit prøvet at fortælle mig selv at det bare ikke duer, men jeg står
> automatisk op, og kan ikke forhindre det selv...

Umiddelbart ville jeg mene, at du har behov for at tale med en psykolog.
Han bør kunne fortælle dig, hvordan du bremser en handling, som du
åbenbart ikke har tilstrækkeligt kontrol over.

Mvh. JIB

Fra : Leo.E

Dato : 10-01-04 07:15

> [...]
>
> Jeg har tit prøvet at fortælle mig selv at det bare ikke duer, men jeg står
> automatisk op, og kan ikke forhindre det selv...

Hvorfor tror du det er unormalt og usundt, er det ikke mere din skyldfølelse,
der plager dig?
Leo