Hjælp bits og bytes og prisen på GPRS
Fra : Sander

Dato : 08-01-04 17:28

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art-52832

Kiggede lidt på siden, og har prøvet at regne lidt på hvad det vil
koste i minuttet ved et tænkt eksempel hvor hastigheden så skal
være 40 kbit/s.

Jeg roder nok rundt i det men,
40 kbit må være det samme som 40000 bit.
40000 må være det samme som 500 byte,
da en byte er 8 bit.
1Megabyte = 1024*1024=1048576 byte.

Så 1048576/500=2097,152 Sekunder = 34,95 Minutter.

Eller ender vi på 4,36 Minut istedet, jeg kan ikke rigtig hitte rede i det,
men havde fat i supporten på Tdc mobil, som mente at det kun ville tage
omkring 2 minutter, og så kan det da hurtigt blive en temmelig bekostelig
affære.

Der må være noget jeg har overset, for jeg mener da at kunne huske at et
33.6 modem i gamle dage kunne hente omkring 3 Kilobytes i sekundet,
??????????Temmelig forvirret.
Må egentlig også være væsentligt at vide om man betaler max. 25/34.95=71,5
øre pr minut.
Eller max. 25/4,36=5,73 øre pr. minut.

På forhånd tak hvis der er nogen der har lidt mere styr på det.
Sander.

Fra : mullerman

Dato : 08-01-04 18:54

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> øre pr minut.
> Eller max. 25/4,36=5,73 øre pr. minut.
>
> På forhånd tak hvis der er nogen der har lidt mere styr på det.

du betaler jo ikke pr min med gprs, men for forbrug.... gprs bruges hvis man
sender en enkelt mail, eller wapper fra mobilen. Hvis man skal hente/sende
større data mængder bruger man high-speed data det er samme hastighed som
gprs, men man betaler 1,95 pr min....

Fra : Sander

Dato : 08-01-04 19:19

Ok, jeg skal også lige lære den nye Siemens c60 at
kende, var ikke klar over at man kunne gå ind på den
og se hvor mange kb der har været i trafik.

Sander.