[DVD] Ørneborgen
Fra : Zeki

Dato : 08-01-04 17:23

Efter års ventetid udkom den så endelig, som led i 'The Clint Eastwood
Collection'.

Alle tiders drengefilm (i stil med 'Navarones Kanoner'), som bl.a har dannet
inspiration for flere kendte PC spil om WW2.

http://www.imdb.com/title/tt0065207/

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 08-01-04 17:42

Ørneborgen er en rigtig fed krigsfilm - jeg så den første gang, da jeg var
12 år i en periode, hvor min yndlingsleg var krig. Det er det nu stadigvæk
, men legetøjsgeværet er blevet skiftet ud med tastatur, mus og monitor
og jeg råber ikke længere ratatatata når jeg skyder nazister, men sidder
afslappet og fredfyldt foran computeren spiller Medal of Honor: Allied
Assault.

Det ser ud som Ørneborgen kan bestilles hos DVDOO:
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=12279, helt sikkert en film jeg
må have fingrene i snarligt

Mvh
Martin

Fra : Zeki

Dato : 08-01-04 17:54

> (...)jeg råber ikke længere ratatatata når jeg skyder nazister, men sidder
> afslappet og fredfyldt foran computeren spiller Medal of Honor: Allied
> Assault.

Så vil jeg gerne anbefale Hidden & Dangerous serien, hvor flere levels er
som taget ud af filmen.

http://www.hidden-and-dangerous.com/

http://www.game-over.net/reviews.php?id=233&page=reviews
http://www.game-over.net/reviews.php?id=875&page=reviews

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-01-04 18:30

"Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote in message

> Så vil jeg gerne anbefale Hidden & Dangerous serien, hvor flere levels er
> [...]

Der ser rigtigt godt ud.
Men synd at de ikke har 'den ægte vare' med - Burg Hohenwerfen.
Fantastisk flot borg, spændende sted at besøge, og helt klart den oplevelse
værd!

http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/2/Rimg0040b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/1/Rimg0032b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/1/Rimg0033b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/1/Rimg0035b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/1/Rimg0036b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/1/Rimg0037b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/2/Rimg0003b.jpg
http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/2/Rimg0036b.jpg

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der da vist skal have givet sig selv 'Ørneborgen' på dvd i
fødselsdagsgave!
(- og måske lige skal lægge server-elastikken dobbelt...)

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 08-01-04 19:13

"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg råber ikke længere ratatatata når jeg skyder nazister, men sidder
> afslappet og fredfyldt foran computeren spiller Medal of Honor: Allied

Så glæd dig til du får Call of Duty

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 11-01-04 10:53

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Trier Lund" <trierlund@FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Så glæd dig til du får Call of Duty

Det spil emmer så meget af stemning, at det gør ondt!

Jeg var vildt betaget af banen hvor man starter som russisk soldat, der skal
sejles fra den ene side af Volga til den anden, under heftig beskydning og
angreb fra tyske fly... det er suverænt lavet!

Lars B

Fra : BorreBoy

Dato : 11-01-04 11:41

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sejles fra den ene side af Volga til den anden, under heftig beskydning og
> angreb fra tyske fly... det er suverænt lavet!

Ja det er ret fedt.
Scenen er en direkte kopi fra denne fede film:
http://www.imdb.com/title/tt0215750/combined

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 11-01-04 15:06

> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> skal
>
> Ja det er ret fedt.
> Scenen er en direkte kopi fra denne fede film:
> http://www.imdb.com/title/tt0215750/combined

Tak for tippet! Den må jeg lige se om jeg kan finde hos Axelmusic.dk

Lars B

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-01-04 19:35

> [...]
> og jeg råber ikke længere ratatatata når jeg skyder nazister, men sidder
> afslappet og fredfyldt foran computeren spiller Medal of Honor: Allied

Så blir du, som BorreBoy også skriver, NØD til at prøve Call of Duty

> Det ser ud som Ørneborgen kan bestilles hos DVDOO:
> http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=12279, helt sikkert en film
jeg
> må have fingrene i snarligt

Hvis du kan undvære de danske undertekster, kan du spare 49 kroner på Region
1 versionen hos hos Axelmusic
http://www.axelmusic.dk/productDetails/012569518629

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 08-01-04 21:36

Kommer den i Warners sædvanlige grimme papæske?

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-01-04 23:31

> Kommer den i Warners sædvanlige grimme papæske?

ja, desværre :(

Fatter ikke hvorfor de skal blive ved med at bruge de æske.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : NPS

Dato : 09-01-04 15:08

den jeg lige har købt er i en rigtig æske.

--
MVH
Niels Peder

Fjern dette fra mailadresse "nospam"

Fra : Morten DH

Dato : 09-01-04 18:33

"Johnny Jakobsen" <btzREM0VETHIS@area42.dk> skrev i en meddelelse
> Fatter ikke hvorfor de skal blive ved med at bruge de æske.

Mener også jeg har læst de endelig dropper den... alle de underafdelinger
som brugte dem er heldigvis holdt op... I hvert fald i reg. 1

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-01-04 17:13

"Johnny Jakobsen" <btzREM0VETHIS@area42.dk> skrev i en meddelelse

> ja, desværre :(
>
> Fatter ikke hvorfor de skal blive ved med at bruge de æske.

Jeg kiggede lige på Ørneborgen i den lokale føtex.
Den var i en amaray/keep case æske, altså ikke den tidligere snapper.
Matrix Reloaded var forøvrigt også i amaraykeep case, dog kan det skyldes at
det er en dobbelt disk.
Se også her:
http://filmz.dk/forum/item/3084/

Det ser dog ikke ud til, at vi nødvendigvis slipper helt for snapper.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-01-04 23:30

Zeki wrote:
> Efter års ventetid udkom den så endelig, som led i 'The Clint Eastwood
> Collection'.
>
> Alle tiders drengefilm (i stil med 'Navarones Kanoner'), som bl.a har dannet

Men bedre. Det samme gælder bogen.

> inspiration for flere kendte PC spil om WW2.

Hvilke? Commandos-serien lugter lidt af Where Eagles Dare, men hvilke
andre spil synes du har noget stilmæssigt tilfælles med filmen (eller
romanen)?

> http://www.imdb.com/title/tt0065207/

--
Peter Knutsen

Fra : Zeki

Dato : 16-01-04 07:01

> Hvilke?

Læs hele tråden!

mvh Zeki

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-01-04 20:26

Zeki wrote:

> Læs hele tråden!

Jeg har læst hele tråden. Den handler om hjernedøde skydespil, hvilket
intet som helst *stilmæssigt* har at gøre med "Where Eagles Dare".

--
Peter Knutsen

Fra : Zeki

Dato : 21-01-04 14:32

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har læst hele tråden. Den handler om hjernedøde skydespil, hvilket
> intet som helst *stilmæssigt* har at gøre med "Where Eagles Dare".

Du spørger til hvilke spil der har brugt filmen som inspiration. De er så
nævnt i tråden. At du så mener at der er tale om "hjernedøde skydespil" er
vel en subejktiv vurdering. F.eks synes jeg bestemt ikke at hverken Hidden&
Dangerous 1 eller 2 er "hjernedøde", da man her skal tænke en del for
overhovedet at kunne klare sig bare nogenlunde. Således går det meste af
spillene ud på at snige sig ind bag nazisternes linier i hemmelige
operationer med en gruppe på fire mand uden at løsne et eneste skud. Jeg ved
ikke hvor meget mere "stilmæssigt" du vil have det.

mvh Zeki

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 16-01-04 14:57

>Hvilke? Commandos-serien lugter lidt af Where Eagles Dare, men hvilke
>andre spil synes du har noget stilmæssigt tilfælles med filmen (eller
>romanen)?

Også Return to Castle Wolfenstein. Især den bane med en svævebane der
minder rigtig meget om Ørneborgens.