Regler for udlejning af hus
Fra : Thomas

Dato : 08-01-04 16:46

Hej NG

Dette indlæg har været posted i dk.fritid.hus-have og jeg blev henvist
hertil.

Kan lige lave den tilføjelse , at jeg har overvejet et huskøb, kun med
udlejning for øje (folk lejer sommerhuse og lejligheder ud, så hvorfor
ikke....)

Er der nogen herinde der er bekendt med reglerne i forbindelse med udlejning
af et helt hus? (eller lejlighed hvis reglerne er ens!)

Hvordan må lejen sættes? Må man tjene på den egentlige husleje, eller vil
man tværtimod altid tabe på det`? (hvis man nu lige ser bort fra selve
opsparringen i boligen altså)

Hvis vi tager dette tænkte eksempel i runde tal

Kontantpris:
1.000.000 kr

brutto/netto:
6500/6000,- kr

Størrelse:
100 m2

Hvordan ville man så som ejer stå økonomisk i en udlejningssituation?

Mvh
Thomas

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-01-04 22:46

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> wrote in

> Er der nogen herinde der er bekendt med reglerne i forbindelse med
> udlejning af et helt hus? (eller lejlighed hvis reglerne er ens!)

Skattereglerne om boligudlejning kan du finde i en af ToldSkats pjecer:
http://www.erhverv.toldskat.dk/vejledninger/personserien/pnr_04_ver5_0.pdf

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Thomas

Dato : 10-01-04 11:18

Mange tak, så blev jeg ihvertilfælde klogere på selve fradragsreglerne.

Mvh

Thomas