OT: Opbevaring af DVD-film
Fra : KO

Dato : 08-01-04 11:12

Hvordan opbevare i jeres DVD-film?

Har efterhånden mange stk. og mangler derfor et pænt system til dem, helst
hvor de kan stå samlet.

Havde overvejet:
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=14&productId=12762&langId=-12&parentCats=10115*10170

Det har plads til 306 DVD'er.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-01-04 11:30

"KO" <kim.mailSPAAM@cSLET.dk> escribió en el mensaje
> Hvordan opbevare i jeres DVD-film?
>
> Har efterhånden mange stk. og mangler derfor et pænt system til dem, helst
> [...]

Jeg har også mine stående i et ikea møbel:
http://www.intercambiodvd.com/images/micine/trasder.jpg
http://www.intercambiodvd.com/images/micine/colbajo.jpg
http://www.intercambiodvd.com/images/micine/colalto.jpg

Det er egentligt bare 4 cd tårne, men da man kan justerer hyldhøjden virker
de fint. Det er en fordel at man kan udbygge med flere tårne når det bliver
nødvendigt. Med 4 tårne som jeg har stående, er der plads til 320 DVDer
(Glæder mig til at næste sending fra cd-wow ankommer idag eller i morgen så
jeg kan få dem helt fyldt op). Jeg kan ikke huske om de hedder Benno eller
Billy de tårne.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Don G.

Dato : 08-01-04 16:55

"Lars Hoffmann" skrev...

> Jeg kan ikke huske om de hedder Benno eller Billy de tårne.

Det er Benno - pynter også her med 150+ film og 500+ CD'er
http://shorterlink.com/?T6XJV8

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 08-01-04 12:51

Hejsa

En enkel og billig løsning vil være at købe et hyldesystem bestående af
metalskinner og -hylder.
De anvender fx dette system i Stereo-studiet. Hylderne kan fåes i forskellig
bredde tilpasset CD og DVD. Med to skinner og ti hylder er der nok plads til
omkring 500 film.
Bruger ikke selv systemmet endnu, da min DVD samling pt kun er på ca. 100
film.
Jeg går ud fra, at det nævnte system kan rekvieres i et byggemarked, men det
er der sikkert andre, der kan svare på i dette fora.

Mvh
Martin

Fra : Rasmus

Dato : 08-01-04 13:23

> [...]
> Hvordan opbevare i jeres DVD-film?
>
> Har efterhånden mange stk. og mangler derfor et pænt system til dem, helst

Eller:
http://makeashorterlink.com/?U2C262007

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 13:29

> [...]
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&
storeId=14&productId=12762&langId=-12&parentCats=10115*10170

Det skab ser sgu blæret nok ud!

Er kommet op på over 400 film nu, så måske jeg skulle overveje at skifte et
af de gamle grimme reolsystemer, med plads til 250 DVD'er, ud!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-01-04 17:11

Rune Vestergaard wrote:

> Det skab ser sgu blæret nok ud!
>
> Er kommet op på over 400 film nu, så måske jeg skulle overveje at skifte et
> af de gamle grimme reolsystemer, med plads til 250 DVD'er, ud!

hmm... lige en tanke....

400 film til en (relativ høj) gennemsnitspris af 200kr = 80.000kr

Hvis du en dag får indbrud og hele lortet bliver stjålet, vil
forsikringsselskabet så dække, eller skal du ikke have en slags
ekstraforsikring for samlingerne af værdi over X-tusinde kroner?

/Robert

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 17:46

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringsselskabet så dække, eller skal du ikke have en slags
> ekstraforsikring for samlingerne af værdi over X-tusinde kroner?

Det gjorde jeg - jeg har nu også et par stykker mere, men jeg har tegnet en
særforsikring på min indboforsikring - men jeg vil tro at dem der har en
ubegrænset indboforsikring ikke har det problem? Anyway - jeg skulle give 46
kr. ekstra i måneden...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Devast8or

Dato : 08-01-04 14:22

KO wrote:
> [...]
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&
storeId=14&productId=12762&langId=-12&parentCats=10115*10170

Jeg har tænkt mig at købe dette når jeg flytter, men min samling er så
heller ikke så stor endnu:
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&
storeId=14&productId=13147&langId=-12&parentCats=10104*10170

Devast8or

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-04 15:37

> [...]
> Hvordan opbevare i jeres DVD-film?
>
> Har efterhånden mange stk. og mangler derfor et pænt system til dem, helst

Jeg bruger selv denne her
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=14&productId=13147&langId=-12&parentCats=10115*10170

Har 3 hængene side om side. Det ser rigtig fedt ud når man så samtidig har
en af dem her siddende på toppen af hvert skab.
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=14&productId=17276&langId=-12&parentCats=10111*10267

Martin

Fra : Devast8or

Dato : 08-01-04 17:43

Martin Møller wrote:

> [...]
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&
storeId=14&productId=17276&langId=-12&parentCats=10111*10267

Hej,

har du mulighed for at tage et billede af dem du har, så man kan se dem "i
action"? :)

Devast8or

Fra : Martin Møller

Dato : 09-01-04 11:32

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej,
>
> har du mulighed for at tage et billede af dem du har, så man kan se dem "i

Det kan godt arrangeres. Hvor kan man lægge sådan nogle billeder? Har nemlig
ikke en hjemmeside.

Martin

Fra : Devast8or

Dato : 09-01-04 14:31

Martin Møller wrote:

> Det kan godt arrangeres. Hvor kan man lægge sådan nogle billeder? Har
> nemlig ikke en hjemmeside.
>
> Martin

Du kan smide dem i dk.binaer, eller du kan maile dem direkte til mig på
deva1 (at) ofir (dot) dk

Eller kan du oprette en gratis hjemmeside et sted, men det er måske også
lidt besværligt for et par billeder :)

Devast8or

Fra : Martin Møller

Dato : 10-01-04 14:12

> [...]
> deva1 (at) ofir (dot) dk
>
> Eller kan du oprette en gratis hjemmeside et sted, men det er måske også

Så kan mine skabe ses på http://www.dvdbasen.dk/ under hjemmebio
Galleri/martin

Martin

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-04 14:22

Martin Møller wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Så kan mine skabe ses på http://www.dvdbasen.dk/ under hjemmebio
> Galleri/martin
>
> Martin

Nice, mange tak. Det rigtig fedt ud med de lamper ovenpå, det kunne være man
skulle overveje det.

Devast8or

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 10-01-04 16:28

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Så kan mine skabe ses på http://www.dvdbasen.dk/ under hjemmebio
> Galleri/martin
>
> Martin

****OT****

Det var faktisk et rigtigt godt link, der lige kom frem der ! Vil hermed
gerne opfordre alle der her lyst, til at lægge nogle billeder af deres
"setup"
på siden, det er altid sjovt at se hvad de andre har stående af hjemme bio
grej !

MVH

Morten

****OT****

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-01-04 16:38

KO wrote:
> Hvordan opbevare i jeres DVD-film?
>
> Har efterhånden mange stk.

De skal da bare ploppes på en spindel. Så fylder de næsten ikke noget

/jim

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 10-01-04 17:02

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> De skal da bare ploppes på en spindel. Så fylder de næsten ikke noget
>
> /jim

Du skulle skydes ved daggry........ sådan noget spøger man ikke med

MVH

Morten