CD-rip program
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-01-04 09:26

Jeg bruger normalt Windows Media Player 9b (WP) til at kopiere mine CD'er,
så jeg kan høre musik, når jeg sidder i S-toget på vej til arbejde. Men den
kan kun konvertere til WMA-format og ikke MP3. Da det virker som om, at WMA
kræver flere resurser ved afspilning, vil jeg godt skifte til at bruge MP3-
filer i stedet.

Men - hvilket program skal jeg bruge? I WP kommer der jo en masse dejlig
META-data med ved konvertering (der hentes via internettet), dvs navn på
kunstner, album, navn på sang og meget andet godt. Findes der MP3-
programmer, der også giver disse informationer?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 08-01-04 09:35

Jesper Stocholm skrev i en meddelelse...
> [...]
> dvs navn på kunstner, album, navn på sang og meget andet godt. Findes
> der MP3- programmer, der også giver disse informationer?

Det har været oppe at vende et par gange. Prøv evt. at søge på google.
En lyn-søgning gav dette:
http://makeashorterlink.com/?A2EB21FF6

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-01-04 09:54

Torben Greve Otzen wrote :

> Det har været oppe at vende et par gange. Prøv evt. at søge på google.
> En lyn-søgning gav dette:
> http://makeashorterlink.com/?A2EB21FF6

Mange tak :)

Fra : .Kody

Dato : 08-01-04 09:52

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunstner, album, navn på sang og meget andet godt. Findes der MP3-
> programmer, der også giver disse informationer?

Hejsa

Du kan hente en mp3 plugin til Windows Mediaplayer, jeg har en... det virker
fint , men kan ikke huske hvor jeg fandt den.
Prøv at søg lidt op google

..Kody

Fra : Seb

Dato : 08-01-04 10:44

> [...]
> kunstner, album, navn på sang og meget andet godt. Findes der MP3-
> programmer, der også giver disse informationer?

dBpowerAMP Music Converter
http://download.com.com/3000-2140-10042534.html

Fra : Anders Buch

Dato : 08-01-04 13:34

Hej Jesper

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote

> Men - hvilket program skal jeg bruge?

Jeg ved godt du har fået andre forslag, men jeg vil nu forslå CDex fordi det
er hurtigt, gratis, fylder ikke meget - og kan det du efterspørger (opslag i
online CDDB databaser).

Du finder det her:

http://www.cdex.n3.net/

- Anders