Udskrive et bestemt antal rækker fra MySQL
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 07-01-04 22:38

Hejsa

Jeg skal have udskrevet de første 5 rækker fra en database.
Som det ser ud nu henter den det første indlæg 5 gange (naturligvis)

Findes der ikke en måde, hvorpå man kan henvise til en kolonne i det array
der bliver hentet ud:
eksempelvis kolonne_1[$i] og kolonne_2[$i], så den hoppere videre til næste
række for hvert gennemløb.

Mit udgangspunkt ser således ud:

$query2 = "SELECT * FROM test ORDER BY Nummer";
$result2 = mysql_query($query2);
$raekke = mysql_fetch_array($result2);

echo "<table>";

for ($i=0; $i<5; $i++) {
echo "<tr>";
echo "<td>$raekke[Nummer]</td>";
echo "<td>$raekke[Navn]</td>";
echo "<tr>";
}
echo "</table>";

Hilsen Tobias

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 07-01-04 22:52

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> række for hvert gennemløb.
>
> Mit udgangspunkt ser således ud:
>
> $query2 = "SELECT * FROM test ORDER BY Nummer";

Nå, nu fandt jeg jo faktisk selv ud af det.

$raekke = mysql_fetch_array($result2); blev flyttet ind i for løkken, og nu
ser det ud til at virke:)

/Tobias

Fra : Lars Olesen

Dato : 07-01-04 22:58

Jeg ville måske vælge at sætte en LIMIT 5 på min sql-sætning. Så tager
den de første fem poster. Hvis du så skriver LIMIT 6, 10 så tager den de
næste fem poster.

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 07-01-04 23:01

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville måske vælge at sætte en LIMIT 5 på min sql-sætning. Så tager
> den de første fem poster. Hvis du så skriver LIMIT 6, 10 så tager den de
> næste fem poster.

Ja, det var da dybest noget NOGET nemmere. Hermed prøvet og der virker jo :)

Tak for svaret.

Hilsen Tobias

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-04 23:24

On Wed, 07 Jan 2004 22:57:34 +0100, Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com>
wrote:

>Hvis du så skriver LIMIT 6, 10 så tager den de
>næste fem poster.

Her tager den dog 10 poster (7 til og med 16)

LIMIT 5, 5 gør det ønskede (6 til og med 10)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ikke (og ikke ik)

Fra : Lars Olesen

Dato : 07-01-04 23:46

> Her tager den dog 10 poster (7 til og med 16)
> LIMIT 5, 5 gør det ønskede (6 til og med 10)

Nåeh, ja, det er også rigtigt :)