Andet multimedie
bentjuul 3670
Corel Draw 12
Fra : Anders Rehhoff

Dato : 07-01-04 22:01

Så er det ved at være officielt - CorelDRAW 12 er ved at være på banen vil
blive frigivet d. 10 februar 2004 (se CorelDRAW NG) - Stadig ubekræftet
rygte vil vide at 12'eren kommer i en dansk udgave inden sommerferien 2004

Anders Rehhoff
Telefon: 86 57 09 99 www.fontknaekker.dk

Eventuelle vedhæftede PDF filer kan åbnes med Adobe Reader/Acrobat Reader,
som kan hentes gratis på www.adobe.dk

Fra : B. Smalbro

Dato : 08-01-04 12:09

Hej Anders
Hvor har du nyheden fra? Jeg forsøgte at hitte den, men kan ikke ?

Kh
Bjørn

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 08-01-04 12:35

CorelDraw 11 NG

Under version 12 & Here Comes CD12

Mvh
Anders

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-01-04 12:22

Anders Rehhoff skrev:

> [...]
> banen vil blive frigivet d. 10 februar 2004 (se CorelDRAW NG) -
> Stadig ubekræftet rygte vil vide at 12'eren kommer i en dansk udgave

Og jeg synes det er trættende at Corel, Adobe og mange andre
softwareproducenter sender nye udgaver på markedet med et års mellemrum.
Hvorfor f..... venter de ikke til der er *virkeligt* gode grunde til det?
Som underviser på en uddannelsesinstitution, hvor vi sætter en ære i at
undervise efter de nyeste versioner, er det enormt belastende økonomisk
såvel som ressourcemæssigt. Det er i øvrigt også sjældent, jeg ser den
grafiske branche opdatere bare fordi en producent har hittet på et eller
andet fancy, deres program nu skal kunne - for det første er det først i
næste opdatering, at faciliteten virker ordentligt, for det andet
introduceres der ofte fejl andre steder i programmet, som så kræver en
fejlretning senere ...

Bare et dybfølt hjertesuk herfra.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Olesen

Dato : 08-01-04 17:33

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

- for det første er det først i
> næste opdatering, at faciliteten virker ordentligt, for det andet
> introduceres der ofte fejl andre steder i programmet, som så kræver en
> fejlretning senere ...

Sådan synes jeg faktisk ikke det ser ud.
Min Corel 8 har altid virket perfekt, og
aldrig gået ned sålænge den har kørt
under Windows XP. Jeg går desuden ud fra,
den ikke er skrevet til hverken Windows 2000
eller XP-kernen, så det er imponerende
så stabilt Corel Photopaint har været.
Iøvrigt ser jeg ingen grund til panik for
underviserne, bla. i Corel, da udgaverne
er så ens fra gang til gang, det aldrig
burde blive et problem...

> Bare et dybfølt hjertesuk herfra.

Hvis dêt er et problem, så vil man kunne
sukke meget over ingenting i computerverdenen..*S*

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-01-04 18:04

Olesen skrev:

> [...]
> aldrig gået ned sålænge den har kørt
> under Windows XP. Jeg går desuden ud fra,
> den ikke er skrevet til hverken Windows 2000

Og? Jeg har ikke talt om nedbrud af programmer. Desuden har jeg været
forsigtig med at nævne en bestemt producent - det her handler ikke om
religionskrig (BTW: PS4 kører fortræffeligt på XP - ligeledes gør CDR 3).

> Iøvrigt ser jeg ingen grund til panik for
> underviserne, bla. i Corel, da udgaverne
> er så ens fra gang til gang, det aldrig
> burde blive et problem...

For det første: hvorfor så udgive en ny version? For det andet: du
underviser åbenbart ikke - og har dermed ikke problemet med at skulle
omskrive undervisningsmaterialet gang på gang.

> Hvis dêt er et problem, så vil man kunne
> sukke meget over ingenting i computerverdenen..*S*

Det *er* et problem, eller rettere - et irritationsmonent.

Fra : Olesen

Dato : 08-01-04 21:06

> Og? Jeg har ikke talt om nedbrud af programmer. Desuden har jeg været
> forsigtig med at nævne en bestemt producent - det her handler ikke om
> religionskrig (BTW: PS4 kører fortræffeligt på XP - ligeledes gør CDR 3).

Du mener blot generelt, at blot fordi der ofte kommer en forbedring,
stor eller lille, så er der par. automatik mange fejl og alt
er bare noget skidt. Derfor mit indlæg om, hvor overrasket,
men forventet, hvor stabilt et program det har været,
selvom det er opdateret mange gange før, og siden.

> For det første: hvorfor så udgive en ny version? For det andet: du
> underviser åbenbart ikke - og har dermed ikke problemet med at skulle
> omskrive undervisningsmaterialet gang på gang.

Ofte er de ting der er med i en ny version ønsker
fra brugere verden over, og kan være småting
som måske for visse brugere virker unødvendige,
men som andre lige står og mangerl.
Hvis jeg underviste i eks. brugen af CorelPaint,
så ville jeg mene, at de ekstra ting som er kommet
med fra gang til gang også var til at ha' med at gøre.
-bare man planlægger lidt og forstår at implementere
det nye.

> Det *er* et problem, eller rettere - et irritationsmonent.

Dêt synes jeg ikke, tværtimod. Hvis ikke der var
en smule udvikling fra gang til gang, sad vi alle stadig
med Deluxepaint a'la Amigatiderne..

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-01-04 19:51

Kurt Lund skrev:

> [...]
> softwareproducenter sender nye udgaver på markedet med et års
> mellemrum. Hvorfor f..... venter de ikke til der er *virkeligt*

Helt enig. Ofte er det versioner som ikke fortjener at rykke et
nummer op, men snarere højest et halvt. Jeg har dem mistænkt for
at presse citronen.

Madsen.

Fra : Olesen

Dato : 08-01-04 21:07

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Ofte er det versioner som ikke fortjener at rykke et
> nummer op, men snarere højest et halvt. Jeg har dem mistænkt for
> at presse citronen.

Det er jo så heldigt, at vi brugere selv kan bestemme,
om vi vil springe en version eller to over.

Sidder selv med Corel 8, og vil først nu måske kunne
finde nr. 12 interessant når den kommer frem. På dansk.