Tyrkiet/Alanya
Fra : Vagn Pedersen

Dato : 07-01-04 19:17

Er der nogen der har erfaring med Alanya ?
Hvor langt er der fra lufthavn til by?
Hvordan er vejret i jan/feb.?
Er det et meget "turistet" sted ?
Hvordan er Tyrkiet-Expressen at rejse med?

Fra : Grethes

Dato : 07-01-04 19:55

> Er der nogen der har erfaring med Alanya ?

Har været to gange, dejligt sted.

> Hvor langt er der fra lufthavn til by?

Ca. 2 timer i bus.

> Hvordan er vejret i jan/feb.?

Hvis det er sol og varme, man vil ned til, tror jeg ikke det er det
tidspunkt man skal rejse.

> Er det et meget "turistet" sted ?

Ja.

> Hvordan er Tyrkiet-Expressen at rejse med? Mener du ikke
Tyrkiet-eksperten?

Det er der vist delte meninger om. Har aldrig prøvet, men har heller ikke
lyst til at prøve.

Hilsen
Grethe

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-01-04 20:40

I news:bthl01$5g0$1@sunsite.dk skrev
Grethes følgende:

> Det er der vist delte meninger om. Har aldrig prøvet, men har
> heller ikke lyst til at prøve.

Har rejst med dem flere gange - helt uden nogen som helst problemer af
ogen art. Alt hvad de har lovet er blevet holdt til punkt og prikke.

Jeg er godt vidende om at andre har haft en lidt anden oplevelse, men
der findes vel heller næppe blot et rejseselskab som ikke har en eller
flere utilfredse kunder!?

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Grethes

Dato : 07-01-04 20:55

> Har rejst med dem flere gange - helt uden nogen som helst problemer af
> ogen art. Alt hvad de har lovet er blevet holdt til punkt og prikke.

Har også hørt om flere der er tilfredse, og rejser med dem igen og igen.

> Jeg er godt vidende om at andre har haft en lidt anden oplevelse, men
> der findes vel heller næppe blot et rejseselskab som ikke har en eller
> flere utilfredse kunder!?

Men har sandelig også hørt om de mange utilfredse, og så er det nok måske
desværre dem man sætter fokus på, så derfor har jeg ikke mod på at prøve.

Hilsen
Grethe

Fra : claus v

Dato : 07-01-04 20:50

" Vagn Pedersen" <@> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med Alanya ?
> Hvor langt er der fra lufthavn til by?
> Hvordan er vejret i jan/feb.?
> Er det et meget "turistet" sted ?
> Hvordan er Tyrkiet-Expressen at rejse med?

har været der 2 år i streg første gang med tyrkiet eksperten boede på et
hotel der hedder vega star

kan kun anbefale tyrkiet eksperten og hotellet alt var bare ok iorden

sidste år var vi med bravo tours boede på et hotel der hedder ocean apart

der skal jeg aldrig bo mere

begge gange var vi der i oktober temperaturen ca 30 grader om dagen 20 om
natten

claus v

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 07-01-04 22:59

" Vagn Pedersen" <@> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med Alanya ?

> Hvordan er vejret i jan/feb.?

Meget koldt. Jeg har været der i midten af marts, og den stod på frostgrader
om natten, og vi måtte sove med tøj på, for at holde varmen, da air-con'en
kun gav beskeden varme, og det hele peb ud af alle sprækker med det samme.
Det var et særligt koldt år for Tyrkiet, husker jeg (1997), men selv om vi
fik et par forårsdage, vil jeg nu nok anbefale at tage derned lidt senere
end Jan./feb.

> Er det et meget "turistet" sted ?

Ja!
"Where are you from?" Denmark !, "Ahhh, hvordan har du det?Kender du du min
ven i Silkeborg? (på dansk sæføli!)" o.s.v.
> Du kan betale med danske kroner (!)
Turistet? Ja, bestemt, men stadig lidt spændende. Især hvis du tager med på
nogle af turene op i bjergene.

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : ignis

Dato : 08-01-04 02:50

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn

Dato : 10-01-04 10:20

Hej

Nu har vi rejst med Tyrkiet Eksperten 4 gange - senest de sidste tre år og
det har været ubeklageligt. Vi har været en hel familie på 10 afsted
bedsteforældre børn og børnebørn og hotellerne og forplejningen har bare
været i top. Man skal også tænke på, at det faktisk er det billigste
rejsebureau, hvad rejser til Tyrkiet angår - og så vil jeg nok mene, at man
får meget for pengene.

Desuden kan vi VARMT anbefale Alanya, hvor vi sidst var ultimo september
2003. Vi har altid været afsted den sidste uge i september og har ALTID haft
varmegrader over de 30 grader!! Alanya har simpelthen den bedste strand
omend ikke i verden så NÆSTEN - super rent, varmt og utrolig saltholdigt
vand, så man kan faktisk ligge og tage en middagslur, hvis det er det man
vil!! Vi var også på en sejltur, som vi selv havde arrangeret (er meget
dyrere, hvis man vælger at tage med rejsebureauets tur), og der så vi bl.a.
en hel flok delfiner og badede fra båden, hvor vi bl.a. svømmede ind i
grotter - SKAL opleves!!

Marmaris er også et utrolig FLOT sted (kan godt minde lidt om Thailand med
den flotte bugt, den ligger ud til) og så er det simpelthen så nemt at tage
deres lokale dolmus, som simpelthen går på kryds og tværs af byen (meget
billig transportmiddel).

Maden i Tyrkiet er et helt kapitel for sig. Her får man virkelig noget for
pengene - en af de få steder der stadig er tilbage, hvor man kan spise
billigt og så stadig få noget rigtig godt mad og som regel også en rigtig
god betjening - og så er de vilde med børn - TYRKIET SKAL BARE OPLEVES!!
Jeg/vi bliver ALDRIG træt af at rejse i det land - og så er der også så
mange historiske ting at se bl.a. Pamukala er en stor seværdighed.

Mvh

Susanne