Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens billede.
Fra : max

Dato : 07-01-04 17:57

Det var gråt og tåget idag, men denne lille fyr
redde dagen ved søen:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1120685
De seneste billeder:
http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=129447
Kommentarer er altid velkomne.. -max-

Fra : Hagman

Dato : 07-01-04 18:02

Det første billed "Hello" er nok det mest perfekte billed jeg har set til
dato.
Rigtig nice !

Hagman.

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-01-04 19:42

max (ma22x@hotmail.com) skrev følgende:
> Det var gråt og tåget idag, men denne lille fyr
> redde dagen ved søen:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1120685

Superflot! Det billede slår i mine øjne alt hvad du ellers har præsenteret.
Jeg sidder stadig med et lille smil på efter at have luret på det i 10 min.
:=)

Godt at se dig tilbage i gruppen max.

- Martin

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-01-04 20:00

Det er virkeligt et superbillede, Max! Det er virkelig en fantastisk effekt
en sådan lang tele kan give mht. dybdeskarphed og koncentration om få
elementer (kombineret med sans for det rigtige øjeblik, naturligvis). Jeg
kan slet ikke vente til jeg får min nye tele leveret...
Mvh, Hans

Fra : max

Dato : 08-01-04 05:24

"Hans Kruse"
> [...]
> elementer (kombineret med sans for det rigtige øjeblik, naturligvis). Jeg
> kan slet ikke vente til jeg får min nye tele leveret...

Og hvilken tele er det så..?
Jeg er meget glad for min 500mm Sigma, den vejer kun 3,x kg så en ung
og stærk fyr som dig ville kunne skyde den håndholdt.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-01-04 19:00

Det er en Canon 70-200 f/4 L, så med forlængelsesfaktoren er det en
112-320mm linse på min 10D. Den vejer kun 705g, så den styrker ikke
superformen så meget
Efter denne vil jeg overveje om eller hvad der eventuelt står på ønskesedlen
af længere tele. Efter at jeg har set, hvad virkelig god optik gør ved
billeder, er jeg ved at revurdere min nuværende linsepark! En Canon 24-70mm
L er nok før en længere tele....

Fra : max

Dato : 08-01-04 19:17

"Hans Kruse"
> [...]
> billeder, er jeg ved at revurdere min nuværende linsepark! En Canon 24-70mm

Lyder fornuftigt.. .max-

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 07-01-04 21:10

Flot flot billede,, men er der ikke et eller andet ved mågerne der ikke helt
passer ?? de 3 øverste måger til venstre ser faktisk ud til at være 3
billeder af den samme måge midt i en landing, taage meget hurtigt efter
hinanden.. hvordan har du gjort det max ??

MVH
Kasper Malmberg

Fra : max

Dato : 08-01-04 05:15

"Kasper Malmberg"
> [...]
> billeder af den samme måge midt i en landing, taage meget hurtigt efter
> hinanden.. hvordan har du gjort det max ??

Det er næsten lige ud af kassen ikke noget fisk her - det var
nok mest held, men sådan er det jo jo mere man skyder jo
mere held får man. Der er klippet en lille smule af på venstre
side og for en enkelt gangs skuld brigt auto kontrast og så er
det nedskalleret fra 11mp jpg, Fuji'en laver store billeder -
Interpolleret men opløsningen er til det.
Jeg prøvede også nogle billeder den anden vej hvor drengen
kigger mod kameraet med mågerne mellem drengen og kameraet,
men de fungerede slet ikke, med den korte dybdeskarphed som
500mm'ern har ser det ud som om han kigger ud i luften selvom
han kigger og griner til mågerne, jeg har prøvet at tage sådanne
billeder før, men det er aldrig blevet godt, selvom jeg i mit hoved
syns det må kunne lade sig gøre, det fungerer bare ikke. -max-

Fra : lars bo

Dato : 08-01-04 02:24

Hej Max
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1119588 "pearls" nærbillede af
svane, er nok det bedste af de nye billeder. Jeg kan se på karaktererne det
har fået at jeg ikke er enig med resten på photoSIG, men det er jeg sjældent
da jeg ikke altid følger reglerne slavisk.
Det jeg specielt godt kan li' er at øjet ligger i fuldt lys og at hals og
næb fader ud i skygge, samtidigt med at hele svanen er dægget med
vanddråber.
Samtidigt gør det intet at halvdelen af billedet er sort, dette gør svanen
mere synlig, på en sær måde.

--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : max

Dato : 08-01-04 06:17

"lars bo"
> [...]
> vanddråber.
> Samtidigt gør det intet at halvdelen af billedet er sort, dette gør svanen

Hehe - jeg ved hvad du mener, jeg havde ellers også regnet med der var
kommet et par kommentarer med at billedet af drengen er for centreret,
den er næsten sikker hver gang, eller det er et utroligt billede, bare ærgeligt
der er så meget støj, eller det bedste billede jeg har set længe hvis bare du
ikke havde sat ramme om. Jeg er også lidt glad for "pearls" men så har jeg
jo også postet så mange svane billeder at folk måske er blevet lidt trætte af
at se på dem. Var i Sverige i weekenden og så masser af kongeørne,
havørne og røde glenter, men vejret var ikke til de flotte billeder. "Geese"
er fra turen, rimeligt gråt og skyet, men sikke mange fugle og natur kun en
time fra København. Det var omkring Krankesjön, Snogeholmssjön og
Krageholmssjön, hvis der er andre fugle interesserede, 20 ørne blev det til,
helt vildt flot..

Dine blomster billeder er meget flotte, men de er ikke skarpe, hvad gør
du ved dem, er det stadig den gamle skanner der er problemet. Jeg har
lige foræret min gamle 55makro væk, den skulle du jo ha' haft.. -max-

Fra : lars bo

Dato : 08-01-04 23:52

Hej Max

> Dine blomster billeder er meget flotte, men de er ikke skarpe, hvad gør
> du ved dem, er det stadig den gamle skanner der er problemet. Jeg har
> lige foræret min gamle 55makro væk, den skulle du jo ha' haft.. -max-

Ja det er desværre stadig den samme gamle scanner, men jeg har set på en ny
"billig", nemlig en flatbed Canoscan9900F der skulle være rimelig god også
til negativer, og til en rimelig betaling.
Men når jeg får taget beslutningen har jeg også en del billeder jeg vil
lægge ud til kritik.
--
hilsen
lars bo

Fra : lars bo

Dato : 09-01-04 00:16

Hej Max

Jeg glemte jo helt at sige tak for roserne!
Det er jo nok også fordi jeg ikke vil manipulerer mine billeder i photoshop,
det eneste jeg gør er at bruge lidt unmarsk efter at have reduceret
størrelsen.

Og så en kommentar til "Hello": nok er drengen centreret, men det opvejes
jo totalt af alle de måger der er i venstre side af billedet samt den
enkelte der flakser i højre side. Det eneste jeg kan sige som negativt er
farven på hans tøj, det er lidt vel skrigende, men du kunne jo ikke rigtigt
begynde at skifte det uden at få en sag på halsen så billedet er ganske
godt.

Det eneste billede jeg synes er lidt kikset er "TroubledWater", det er
vinklen på fuglen der gør det. Jeg synes man ser for lidt, og selv om man
ser en flot krusning på vandet kan dette ikke opveje denne mangel.
--
hilsen
lars bo

Fra : max

Dato : 09-01-04 07:18

"lars bo"
> [...]
> Det er jo nok også fordi jeg ikke vil manipulerer mine billeder i photoshop,
> det eneste jeg gør er at bruge lidt unmarsk efter at have reduceret

UnSharpMask lyder meget fornuftigt, måske du kan bruge lidt
mere når billederne er så bløde og der ikke er nogle skrigende
højlys.Normalt bruger jeg 100-300/0,3/0,3 på billeder fra min
Fuji og 100-300/0,2/0,3 på Nikon. Hvis billedet er uskarpt kan
jeg gå op til 0,8-1,2 på radius, og vi snakker her i det nedskallerede
standart web størrelse billede.. Jeg er ikke expert i USM, men disse
settings synes at fungere ok. Hvis du mangler lidt "snap" contrast
kan du også bruge USM 10-20/50/0.

> [...]
> begynde at skifte det uden at få en sag på halsen så billedet er ganske

Faktisk ville det være meget meget nemt at ændre farven på
hans flyverdragt, eller jeg kunne tage lidt farve ud af billedet.
Det vil jeg overveje.

> Det eneste billede jeg synes er lidt kikset er "TroubledWater", det er
> vinklen på fuglen der gør det. Jeg synes man ser for lidt, og selv om man
> ser en flot krusning på vandet kan dette ikke opveje denne mangel.

Ja du har ret - det ville være flottere fra siden, men forhåbentligt
får jeg den mulighed en anden gang. Mange tak LarsBo!!! -max-

PS. Hvis du kan bruge en SCSI negativ scanner, er du velkommen
til at låne min coolscan..

Fra : lars bo

Dato : 09-01-04 22:52

Hej Max

> PS. Hvis du kan bruge en SCSI negativ scanner, er du velkommen
> til at låne min coolscan..
Jeg har prøvet at kontrollerer min PC, men jeg er ikke den store EDB-nørd,
så jeg tror ikke at en SCSI scanner kan tilsluttes uden en controller, så
tak for tilbudet, men desværre. Så skulle det da kun være fordi den kunne
tilsluttes hvor printeren er tilsluttet, men det mener jeg nu ikke?

hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-01-04 18:05

lars bo (lbh@postkasse.com) skrev følgende:
> [...]
> en ny "billig", nemlig en flatbed Canoscan9900F der skulle være
> rimelig god også til negativer, og til en rimelig betaling.

Davs Lars...

Det her var måske noget: news:btmmgc$lcu$1@sunsite.dk

- Martin

Fra : lars bo

Dato : 09-01-04 23:01

Hej Martin
Tak for henvisningen, men hvor god er den gamle slave.
Den hedder noget med 1000, og nikon er nu nået op til 4000 så den må være
ret gammel.
Samtidigt har jeg ikke kunnet finde en brugtpris på den, men det er jo kun
forde jeg ikke har URl'en på de tyske sider.

Fra : lars bo

Dato : 09-01-04 23:09

Hej igen
Det kan du simpelt hen ikke være bekendt.
Jeg har netop set det nyeste billede nemlig "YoungOne" og det kan ikke gøres
bedre inden for sin kategori. Hoved og baggrund er i farver så godt afstemt
at det er eksemplarisk. Og der er jo simpelthen øjenkontakt med det samme.
Samtidigt med at fjerpragten er klar. Hvordan har du gjort det sidste med en
500 mm linse?

--
hilsen
lars bo

Fra : max

Dato : 10-01-04 09:33

"lars bo"
> [...]
> Samtidigt med at fjerpragten er klar. Hvordan har du gjort det sidste med en

Hej Lars Bo- 90% måske mere er afhængigt af lyset,
de resterende 10% er held.
Min 500mm vejer kun 3.1kg, så den er til at ha' med
at gøre, men jeg bruger aligevel et stabilt stativ og et
stort kuglehoved, det er rart at have armene fri og
kunne løbe lidt rundt om sig selv for at holde varmen.
Billedet er skudt i 400iso jpg 1/350 bl/13. Men ved
fugle i bevægelse er det mere sikkert at bruge mindst
1/500, jeg missede desværre en del flyvende svaner
pga lukkertiden, den dag. -max-