Doxygen og php
Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 07-01-04 16:24

Hej,

Jeg har tidligere brugt Doxygen til forskellige C++ projekter, og ville
derfor forsøge også at benytte det til php kode.

Ifølge Doxygen hjemmesiden [1], så understøttes php "to some extent".
Indtil videre synes jeg det fungerer rimelig fornuftigt - dog fanger
Doxygen ikke rigtig "include" og "require" - og det dokumenteres derfor
heller ikke hvorledes .php filerne indbyrdes afhænger af hinanden. Er
der nogen, der har fået dette til at fungere med Doxygen?

Jeg har kigget på andre (php specifikke) dokumentations generatorer, men
det kunne være rart at benytte Doxygen til alle projekter.

[1] http://www.doxygen.org/

--
mvh Jakob Kirkegaard
http://jakir.dk

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 08-01-04 10:06

Jakob Kirkegaard wrote:

> [...]
> heller ikke hvorledes .php filerne indbyrdes afhænger af hinanden. Er
> der nogen, der har fået dette til at fungere med Doxygen?

Det tror jeg ikke du kan, og jeg syntes heller ikke det giver nogen mening.
Hvordan de forskellige filer afhænger af hinanden er egentlig uden relevans.
Det interessante i en dokumenteringssammenhæng er hvordan dine
datastrukturer afhænger af og påvirker hinanden. Nu ved jeg ikke hvordan du
koder php og C++, men hvis du koder php som du koder C++ har du vel mindst
en fil til hver datastruktur. Doxygen fortæller i bunden af hver manside
til hver klasse hvilken fil dataene er udtrukket fra så hvis du har
(mindst) en fil til hver datastruktur får du også filernes afhængigheder.

Men siden php parser al din kode inden den begynder at fortolke kan jeg ikke
helt se hvorfor det er vigtigt for dig at kende filernes indbyrder
afhængighedsforhold?

Morten