Cannadis frø?
Fra : Johnny

Dato : 07-01-04 07:18

Hej

Har en lille diskussion igang med nogle venner, håber i kan afgøre
sagen herinde.

Er det eller er det ikke lovligt, at indføre frø til cannadisplanter,
videre sælge dem osv - jeg mener det er - min ven mener kun det er
ulovligt at lave hash ud af dem, samt at eje,sælge, købe, indtage
hash.

Så er det lovligt at indføre frøene til sådanne planter?

Johnny

Fra : ibber

Dato : 07-01-04 08:45

Det er ikke ulovligt at inføre frø til cannadisplanter
Det hører under bedrageri at lave hash af cannadisplanter

Til fremstilling af hash bruges normalt cannabisplanten

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-01-04 09:27

"ibber" skrev 07.01.2004 8:44:

> Det er ikke ulovligt at inføre frø til cannadisplanter

Korrekt.

> Det hører under bedrageri at lave hash af cannadisplanter

Vrøvl- bedrageri er en formueforbrydelse og har intet med euforiserende
stoffer at gøre.

Men eftersom det er forbudt at besidde overjordiske dele af cannabisplanten
er det ikke en god ide at dyrke dem. Den præcise definition findes i
bekendtgørelse om euforisende stoffer, liste A.

"1. Cannabis (hvorved forstås alle overjordiske dele af planter tilhørende
slægten Cannabis, hvorfra harpiksen ikke er fjernet. Undtaget er dog frugter
af hampeplanten (hampefrø) og hampetaver i isoleret tilstand)."

/kristian

Fra : MBK

Dato : 07-01-04 11:49

> Vrøvl- bedrageri er en formueforbrydelse og har intet med euforiserende
> stoffer at gøre.

Jeg tror du misser pointen med Ibber's indlæg... Johnny staver ikke cannabis
korrekt, og det er dét Ibber holder lidt morskab med...

/MBK

Fra : Johnny

Dato : 07-01-04 13:45

>Jeg tror du misser pointen med Ibber's indlæg... Johnny staver ikke cannabis
>korrekt, og det er dét Ibber holder lidt morskab med...
>
>/MBK

Sorry, fik byttet om på b & d når jeg skriver, ved faktisk ikke
hvordan jeg gjorde det - de taster sidder pænt langt fra hinanden til
at det burde ske....

/johnny

Fra : ibber

Dato : 07-01-04 13:36

nemlig

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 07-01-04 19:38

"ibber" skrev 07.01.2004 13:35:

> nemlig

Arrghhh... I rest my case

/kristian

Fra : Carsten Holck

Dato : 07-01-04 23:42

Kristian Storgaard wrote:

> [...]
> tilhørende slægten Cannabis, hvorfra harpiksen ikke er fjernet.
> Undtaget er dog frugter af hampeplanten (hampefrø) og hampetaver i
Canabis har tidligere været meget anvendt som fasanfoderplanter i
forbindelse med vildtpleje, men det er stoppet for en del år siden. (der var
lidt for mange der gerne ville "fodre fasaner")

/carsten

Fra : TGD

Dato : 08-01-04 01:30

"Johnny" <johnny@starkonline.info> skrev i en meddelelse
> [...]

<KLIP>

> [...]
> videre sælge dem osv - jeg mener det er - min ven mener kun det er
> ulovligt at lave hash ud af dem, samt at eje,sælge, købe, indtage

Købt 5 kg. i jem og fix i Nykøbing - fuglene er helt vilde med dem.

www.dlf.dk der kan du se prisen for et kg. cannabis frø. -hvis du gider at
lede siden igennem -

<KLIP>

Fra : Mads

Dato : 12-01-04 18:21

*****Ingen juridisk information*****
bemærk at der findes en variant af cannabis frø som jeg mener hedder sativa
(mener det er denne variant der bruges i fuglefoder), den plante man får ved
såning af cannabis frø i sativa varianten, er ikke euforiserende
så den burde man godt måtte plante, men det må man vist heller ikke, bl.a.
fordi det ikke er til at se forskel på planterne

vh Mads