Regular expressions. Hjælp til udtryk.
Fra : Peter G

Dato : 07-01-04 01:16

Jeg skal have hjælp til et udtryk, der skal matche på tilstedeværelse og
fravær af ord i en linie.

Det skal matche hvis linien indeholder ordet "pass", men _ikke_ matche
hvis linien også indeholder enten ordet "spam" eller "wlist".

Nogen, der kan hjælpe?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Jesper Harder

Dato : 07-01-04 01:51

Peter G <PeterG@despammed.com> writes:

> [...]
>
> Det skal matche hvis linien indeholder ordet "pass", men _ikke_ matche
> hvis linien også indeholder enten ordet "spam" eller "wlist".

Regulære udtryk er ikke særligt velegnede til den opgave.

--
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use
regular expressions." Now they have two problems. -- jwz

Fra : Peter G

Dato : 07-01-04 14:39

Jesper Harder skrev:

> Regulære udtryk er ikke særligt velegnede til den opgave.

Tak til både dig og Christian. Jeg finder en anden metode.

Godt valg af signatur.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-01-04 02:44

On Wed, 07 Jan 2004 00:16:29 +0000, Peter G wrote:

> Jeg skal have hjælp til et udtryk, der skal matche på tilstedeværelse og
> fravær af ord i en linie.

Som der er nævnt, er regex ikke det smarteste værktøj til det.

> Det skal matche hvis linien indeholder ordet "pass", men _ikke_ matche
> hvis linien også indeholder enten ordet "spam" eller "wlist".

Til procmail vil jeg lave noget lignende:

:0 B
* ! ^.*(spam|wlist).*$
* ^.*(pass).*$
vigtig-mail

Du er, som jeg prøver at illustrere, nødt til at dele den op i to. En
negeret og en almindelig.

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-01-04 22:44

Peter G, du skrev:

> Tak til både dig og Christian. Jeg finder en anden metode.

Hvad med den her.

+1 {\bpass\b}
-1 {\b(spam|wlist)\b}

Fra : Peter G

Dato : 08-01-04 07:00

Henrik K Hansen skrev:

> +1 {\bpass\b}
> -1 {\b(spam|wlist)\b}

Tak for forslaget men nu er vi ved at skyde gråspurve med kanoner.
Jeg ville bruge det som et en-linies regulært udtryk i Eudoras filtre, men
kan lige så vel opnå det ønskede resultat med et par ekstra filter-regler.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.