Farveprint
Fra : gramse

Dato : 06-01-04 21:10

Hej
Er der nogen steder jeg kan se prisen pr side,ved at bruge inkjet contra
farvelaser,kan det svare sig at investere i en farve laser printer? bruger
ca 9 farve patroner pr md nu dvs ca 1200 kr

Fra : Aksel

Dato : 08-01-04 21:08

"gramse" <k@k> skrev i en meddelelse
> [...]
> farvelaser,kan det svare sig at investere i en farve laser printer? bruger
> ca 9 farve patroner pr md nu dvs ca 1200 kr

Kommer meget an på hvad du bruger printene til, laserprint er ikke i nær
fotokvalitet.

Hilsen Aksel

Fra : Jesper

Dato : 09-01-04 10:49

> Kommer meget an på hvad du bruger printene til, laserprint er ikke i nær
> fotokvalitet.

?????

Hvad er så fomålet med at købe en laserprinter ??? Jeg vil nok mene at en
laserprinter giver et VÆSENTLIGT bedre billede end en konventionel
blækprinter med den dobbelte opløsning. En helt anden sag er om det kan
svare sig at printe billeder ud selv idag. Både Føtex og Kvickly, og nok
også mange andre, sælger standard fotos (mener det er i 10x15 cm) til 1 kr.
pr stk, og det ER i fotokvalitet, selvfølgelig forudsat at billedet er i den
filstørrelse der gør at det KAN blive det. Beregner man så et stykke
fotopapir, blæk, slid på printer, og tidsforbrug, er det altså alt for dyrt
selv at lave udskrifterne. Klart nok -- skal man lige bruge en enkelt nu og
her er det da selvfølgelig en løsning, men ellers kan jeg nu godt vente 14
dage på at få leveret nogen fine billeder.

MVH

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-04 23:26

In article <3ffdb88f$0$30074$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
akselj.fjerndette@jensen.mail.dk says...

> Kommer meget an på hvad du bruger printene til, laserprint er ikke i nær
> fotokvalitet.

Farvelasere virker på samme måde som fotosættere, mht. opbygning at
billedet (CMYK raster).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : gramse

Dato : 11-01-04 12:16

det er egentligt bare for at vide prisen for en side farveprint,laser contra
inkjet

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 15:15

In article <40013074$0$69955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, k@k
says...

> det er egentligt bare for at vide prisen for en side farveprint,laser contra
> inkjet

Udskriftspriserne for inkjet er stærkt svingende.