"Dating middag"
Fra : loui

Dato : 06-01-04 18:44

Hejsa.

Er der nogen der har en rigtig god ide´ til en hyggelig dating middag??
Jeg er fuldstændig tom for ideer....

- Der må dog ikke være fisk indblandet...
- Tror at til fooret står den på, nachos med ost, og så i ovnen, og dertil
salsa og "guacomole"

Er åben for alle forslag..

Mvh Louise GP

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-01-04 18:57

"loui" <louisep@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Der må dog ikke være fisk indblandet...
> - Tror at til fooret står den på, nachos med ost, og så i ovnen, og dertil

Syntes måske at du skal fortsætte i det mexicanske.
Det kan virke meget gennemtænkt istedet for at diske op med den sædvanlige
steak med et eller andet kartoffel-halløj. Kig her:
http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/land/mexico.php.
Det meste lyder enormt lækkert.
Måske din date vil syntes: hold op hvor en klog pige pga et gennemført
madtema.

Linda

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-01-04 19:11

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> Det meste lyder enormt lækkert.
> Måske din date vil syntes: hold op hvor en klog pige pga et gennemført

Nu siger jeg det lige... det kommer vel an på hvad det er for en fyr.
Jeg ville f.eks. være dybt begejstret for en veltillavet Chili con carne
eller en rigtigt god steak. Det lyder måske simpelt, men er svært at
perfektionere. Begge dele, men måske mest chilien er "simpel" mad, der
ikke tager noget fokus fra det egentlige formål med middagen.

Ikke for at drage paralleller, men jeg plejer at servere Chili til mine
egne herrefødselsdage for det er mad man bliver glad af. Det har taget
mig 15 års arbejde med denne ret at nå til hvor jeg er nu, men jeg
betragter stadig mig selv som nybegynder.

Dét jeg vil sige med det, er at udførelse og grundlæggende kvalitet er
mindst lige så vigtigt for mange fyre som tema, pynt, udseende og
kompleksitet er det.

Vi er sgu' ikke så komplicerede endda

(Altid...)

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-01-04 19:34

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dét jeg vil sige med det, er at udførelse og grundlæggende kvalitet er
> mindst lige så vigtigt for mange fyre som tema, pynt, udseende og

Hej Steen
Mener absolut ikke at mænd er komplicerede (kun nogen gange Syntes bare
at det kunne være en ide med et bette madtema. Tænkte også på chili con
carne med noget lækkert hjemmebagt brød.
Jeg elsker selv en god steak, men syntes måske at man får det for tit, nok
fordi man idag kan betale sig fra det.
Syntes aldrig man får serveret et "madtema" hvor retterne følges ad. Derfor
var det min ide.

Hilsen en kompliceret Linda

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-01-04 20:12

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> mig 15 års arbejde med denne ret at nå til hvor jeg er nu, men jeg
> betragter stadig mig selv som nybegynder.

Kan vi så får en opskrift/beskrivelse?

/David

Fra : Mette

Dato : 07-01-04 07:54

"loui" <louisep@stofanet.dk> wrote in message news:<3ffaf4c8$0$2813$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> Hejsa.
>
> Er der nogen der har en rigtig god ide´ til en hyggelig dating middag??
> Jeg er fuldstændig tom for ideer....

Husk blot, at det ikke skal være for kompliceret - du vil vel ikke
bruge hele aftenen i køkkenet. Lav noget, der kan passe sig
selv/klargøres i forvejen!

/Mette

Fra : Peo

Dato : 07-01-04 13:43

"Mette" <group@temple.dk> wrote
> Husk blot, at det ikke skal være for kompliceret - du vil vel ikke
> bruge hele aftenen i køkkenet. Lav noget, der kan passe sig
> selv/klargøres i forvejen!
Tip...
Is er let at lave i forvejen, og er let at servere.
Evt. en fed chokoladekage med en syrlig sorbet-is til.

Michael Peo